بهترین طرز تهیه کالباس خانگی خوشمزه + فیلم

طرز تهیه کالباس خوشمزه خانگی
طرز تهیه کالباس خوشمزه خانگی

طرز تهیه کالباس خانگی : کالباس و سوسیس یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی کودکان و بزرگسالان می باشد ولی از آنجایی که از تهیه کالباس های آماده بیرون اطمینان کاملی نداریم اصولا سعی می کنیم کمترین وعده های غذایی را که در آنها از کالباس و سوسیس استفاده شده را آماده کنیم.آیا میتوان در خانه کالباسی به خوشمزگی کالباس های آماده درست کرد؟

با تهیه کالباس مرغ خانگی می توانید غذاهای محبوبی مثل پیتزا ، اسنک کالباس ، ساندویچ کالباس و … را با سالم ترین مواد غذایی تهیه کنید. این کالباس سالم و خانگی را می توانید در فریزر به مدت طولانی نگهداری کنید.

طرز تهیه کالباس خانگی
طرز تهیه کالباس خانگی

مواد لازم برای تهیه کالباس خانگی خوش طعم

گوشت مرغ بدون استخوان: ۱ کیلو (می‌توان از گوشت قرمز نیز به همین شیوه استفاده کرد)
سیر: ۳ حبه
زردهٔ تخم مرغ: ۳ عدد
هویج: 1 عدد
آرد: ۳ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: نصف قاشق مرباخوری
نمک: ۱ قاشق مرباخوری
دارچین: یک سوم قاشق مرباخوری
زنجبیل: یک پنجم قاشق مرباخوری
هل: نصف قاشق مرباخوری
میخک: ۲ عدد
جوز هندی: ۲ عدد (به جای میخک و جوز هندی می‌توان از نصف قاشق مرباخوری آویشن استفاده کرد.)
روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
قارچ: ده عدد (به‌‌ همان صورت کامل و تکه نکرده اضافه می‌کنیم تا هنگام برش زدن کالباس، دیده شود و سطح کالباس را زیبا‌تر کند)

بنر گل من و تو
مواد لازم برای تهیه کالباس خانگی خوشمزه
مواد لازم برای تهیه کالباس خانگی خوشمزه

نکته ای که در مورد ادویه ها وجود داره اینه که خودمون رو مقید به چیزهایی که در دستور غذا هست نکنیم باید ادویه ها رو کم و زیاد کنید تا باب میل خودتون بشه. سخت نگیرید اگه ادویه ای رو ندارید حذف کنید 🙂

طرز تهیه کالباس:

طرز تهیه کالباس خانگی
طرز تهیه کالباس خانگی

تمامی استخوان های گوشت مرغ را گرفته و قطعات مرغ را کاملا شسته و بگذارید تا آب آن کامل برورد و سپس پوست سیر را جدا کرده و 2 بار چرخ کنید و در ظرف مناسبی بریزید.

آرد را الک کرده و تمام ادویه ها را در آن بریزید و کامل مخلوط نمایید. دوباره همین مخلوط را بر روی مرغ چرخ شده الک کنید و مایع کالباس را کمی ورز دهید.

تخم مرغ را اضافه کنید و کامل با دست ورز بدهید. . ورز دادن را آنقدر ادامه دهید تا خمیر یکدستی بدست آید. اگر مایع شما شل بود میتوانید از آرد یا نشاسته ذرت برای منسجم شدن مایع کالباس خانگی خود استفاده کنید.

پیچیدن مواد کالباس در فویل
پیچیدن مواد کالباس در فویل

سپس قارچ ها و هویج را خرد کرده و با روغن به مخلوط قبلی اضافه کنید. فویل (نایلون) را باز کرده و مواد را روی آن قرار می دهیم. سلفون را چند دور، دور مواد بپیچانید تا در زمان پخت ، آب به داخل سلفون نفوذ نکند.

طرز پیچیدن کالباس خانگی
طرز پیچیدن کالباس خانگی

یک قابلمه بزرگ را از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید ، اجازه دهید آب موجود در قابلمه به جوش بیاید سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید.
سپس رول کالباس را در یک ظرف فلزی کوچکتر قرار دهید و داخل آب جوش قرار دهید ( مانند روش بنماری ) به مدت 45 دقیقه الی یک ساعت بخار پز می کنیم.
سپس آن را در داخل یخچال قرار داده تا کامل سرد شود. سپس فویل را باز کرده و برش می زنیم. کالباس خانگی شما آمده است. نوش جان

مراحل پایانی

البته میتونید داخل آب جوش هم بندازید به این شکل که یک ظرف کمی بزرگ تر از لندازه کالباس خود انتخاب کنید که به راحتی کالباس تهیه شده درون اون قرار بگیرد.
حال ظرف را پر از آب کنید و روی شعله قرار دهید و پس از آن که شروع به جوشیدن کرد کالباس را داخل آن بیندازید. توجه داشته باشید که آب حداقل 2 سانتی متر باید بالاتر از کالباس شما قرار بگیرد تا کالباس خانگی شما کاملا پخته شود. در این وضعیت یک ساعت و نیم باید در آب جوش قرار داشته باشد تا مراحل پخت کامل شود. و سپس آن را در داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود و حالا کالباس شما آمادس و می توانید آن را برش داده و استفاده کنید.

نکات کلید برای تهیه کالباس خانگی خوشمزه

  • اگر مایع خمیری که درست کرده اید کمی شل هست برای انسجام بهتر مواد میتوانید از نشاسته ذرت استفاده کنید.
  • استفاده از سیر کاملا به ذائقه شما بستگی دارد و نسبت به سبک غذایی میتوانید کمتر و یا بیشتر استفاده کنید در تهیه کالباس خانگی میتوانید پودر سیر را جایگزین سیر بنمایید.
  • اگر به جای گوشت مرغ میخواهید در کالباس خانگی خود گوشت قرمز تهیه کنید باید گوشت را بخار پز نمایید.
  • اگر برای زیبایی کالباس میخواهید از پسته استفاده کنید حتما یک شب آن را خیس کنید.
  • برای اینکه بافت کالباس از هم جدا نشوند منتظر بمانید تا کالباس کاملا سرد شود و بعد برش بزنید .
  • برای اینکه کالباس خوب منسجم شود رول های آن را محکم تر بپیچید و سر آن را خوب و محکم ببندید.
ویدیو طرز تهیه کالباس خانگی پسته ای

ویدیو از سنا

مطالب مرتبط :

طرز تهیه نان پواچا

طرز تهیه پیتزا سبزیجات با خمیر ایتالیایی

طرز تهیه کورن داگ