طرز تهیه کیک یزدی خانگی خوشمزه

طرز تهیه کیک یزدی خانگی
طرز تهیه کیک یزدی خانگی

طرز تهیه کیک یزدی خانگی : یکی از کیک های پر طرفدار ما ایرانی ها کیک یزدی هست که اصالتی یزدی داره، رسپی های مختلفی برای این کیک خوشمزه وجود داره که این رسپی که بهتون میخوام آموزش بدم رسپی بابا رحیمی هستش، من خودم تست کردم و جواب گرفتم و خیلی از دوستان هم امتحان کردن بد نیست کیبار هم شما امتحان کنید ارزش داره. پس بریم تا یک کیک یزدی خوشمزه درست کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی خانگی

تخم مرغ ۳عدد
شکر ۱پیمانه
ماست ۱۵۰ گرم (معادل ۲/۳لیوان)
رروغن مایع ۱لیوان سرخالی
آرد ۲و۱/۲لیوان
گلاب ۳ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
نمک میوه ۱/۸ قاشق چای خوری
پودر هل ۱ قاشق چای خوری
کشمش ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک یزدی خانگی

تخم مرغ رو توی یک کاسه جداگانه خوب هم بزنید و در اوایل کار شکر رو بهش اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا وقتی که رنگ مخلوط تخم مرغ و شکر کرم رنگ شود و سپس و ماست و روغن و وانیل و گلاب رو به مخلوط اضافه کنید و دوباره با همزن برقی ۵دقیقه مداوم هم بزنید، توجه کنید که نه کمتر نه بیشتر✋

بنر گل من و تو

حالا نوبت آرد و نمک میوه و بیکینگ پودر هستش این مواد رو از الک ۳ بار رد کرده و به مخلوط اضافه میکنیم و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن میزنیم. مخلوط کردن که تموم شد در آخر کشمش رو اضافه می کنیم.

اضافه کردن کشمش
اضافه کردن کشمش

داخل قالب مافین یا قالب کیک یزدی کپسول کاغذی گذاشته و۲/۳کپسولها رو از مواد پر کنید و با نوک کارد آغشته به روغن مایع داخل کیکها طبق تصویر علامت + بزنید تا موقع پخت گنبدی و ترک دار شه.  (یعنی روی کیک ها علان + بزنید) مانند عکس زیر

زدن + روی مایع خمیر
زدن + روی مایع خمیر

حالا کنجد بپاشید و داخل فر که از قبل گرم شده با دمای ۲۲۰درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار بدین در آخر کمی گریل را روشن کنید روش طلایی شه .

سینی کیک یزدی
سینی کیک یزدی

شما میتونید به جای کنجد از مواد دیگه ای هم استفاده کنید که بستگی به سلیقه شما داره.

کیک آماده شده خوشمزه
کیک آماده شده خوشمزه

ویدیو طرز تهیه کیک یزدی خانگی

نکات مهم
  1. خیلی از دوستان میگن که چرا کیک یزدی من پف نمیکنه و یا اطراف کیک پف میکنه ولی وسط اون پف نمیکنه این میتونه دو تا دلیل داشته باشهف اولی اینه که شما موقع پخت کیک در فر رو چند بار باز میکنید و یا قبل از اینکه پخت کیک کامل بشه در اونو باز میکنید. دلیل دومش هم میتونه این باشه که قبل از اینکه مایع کیک رو بذارید داخل فر خیلی بیرون منتظر مونده.
  2. این دستور یه کیک یزدی با کیفیت و خوش مزه با پف خوب بهتون میده نکته مهم در پخت کیک یزدی دمای فر هستش که حتما باید رو همون درجه ای که ذکر شده بزارید .
  3. فر رو حتما باید از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم بشه.