غذای کودکان

غذای انگشتی به

غذای انگشتی به
غذای انگشتی
284بازدید

الان که فصل میوه ی “به” هست این غذا برای کوچولوهایی که به غذای انگشتی عادت دارن مناسبه. دختر من طعم “به” رو توی این غذا خیلی دوست داره، شما هم امتحان کنید. هر کدوم از مواد رو میتونید بنا به ذائقه بچه ها کم و زیاد کنید. اگر کوچولوهاتون به این صورت عادت ندارن میتونید هر تکه رو قبل از خوردن له کنید و بهشون بدین. راسی این غذایی که آموزشش رو نوشتم برای کوچولوهای +10 ماه مناسب هست.

مواد لازم برای غذای انگشتی به

▫️ میوه به (یک دوم)
▫️گوشت گوسفندی (٢-٣ تکه کوچک)
▫️هویج(یک عدد کوچک)
▫️پیاز کوچک(یک دوم)
▫️سیب زمینی (یک دوم)
▫️لوبیا سبز (یک مشت)
▫️گوجه رنده شده (یک عدد کوچک)
▫️لیمو ترش (یک دوم)

غذای انگشتی به
غذای انگشتی به

طرز تهیه غذای کودکان:

🔸گوشت را همراه پیاز خرد شده و مقداری آب در قابلمه کوچکی بپزید.
🔸به ، سیب زمینی، لوبیاسبز و هویج را شسته و خرد کنید.
🔸وقتی گوشت نیم پز شد همه ی بقیه مواد را به آن اضافه کنید تا بپزد.
🔸بنا بر سن و ذائقه ی کودکتان از ادویه ها استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید
طرز تهیه ماکارونی برای نوزاد

خواص میوه به و لوبیا سبز:

میوه ی ” به ” سرشار از سدیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی، فسفر، مس، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6 است. به رسیده، دارای طبیعتی معتدل است، در حالی که دانه آن یا همان به‌دانه طبیعتی سرد و تر دارد. به برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌های روده‌ای و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خونی، سوزش مجاری ادرار، تنگی نفس، سردردهای مزمن و التهاب‌های مختلف مفید است.

لوبیا سبز شامل فیبر، ویتامین، مواد معدنی، و مقدار ناچیزی کربوهیدرات است. هم‌چنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر خوراکی، آهن و چند ماده‌ی مغذی ضروری دیگر است. میزان آنتی‌اکسیدان لوبیا سبز شگفت آور است و حتی فواید قلبی عروقی نیز دارد. لوبیا سبز منبعی غنی برای چربی امگا۳ نیز هست.لوبیاسبز منبعی غنی برای فیبر خوراکی است. فیبر خوراکی فواید زیادی برای سلامتی دارد. فیبر برای کسانی تجویز می‌شود که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند.

مطلب از : My.Baby.Food

۱ دیدگاه

ارسال پاسخ