مصرف داروهای آنتی بیوتیک در بارداری

مصرف داروهای آنتی بیوتیک در بارداری
مصرف داروهای آنتی بیوتیک در بارداری

داروهای آنتی بیوتیک در بارداری : یکی از سوالات شایع شما عزیزان در مورد استفاده از مسکن و آنتی بیوتیک مطمئن و بیخطر در بارداریه. توجه داشته باشید که قرصهایی که در بارداری طبق نظر پزشک تجویز میشه کاملا بیخطر هستن و یا از جفت عبور نمیکنن و یا اگر عبور کنن انقدر ناچیز و جزیی هستن که تاثیری روی جنینتون نداره.بنابراین میتونید با خیال راحت استفاده کنید.

کدام آنتی بیوتیک در بارداری ممنوع است؟

ایمنی مصرف آنتی‌بیوتیک به عوامل مختلفی وابسته است از جمله نوع آنتی‌بیوتیک، زمانی از بارداری که آنتی بیوتیک مصرف می‌شود و همچنین مقدار و مدت مصرف ولی باید بدونید مصرف استامینوفن کدئین در دوران بارداری کاملا ممنوع هست؛ به‌خصوص در سه ماهه اول بارداری که اندام‌ها و ارگان‌های حیاتی جنین در حال شکل‌گیری هستند. استامینوفن کدئین حاوی مخدر هست و جنین رو در معرض خطر قرار میده.

خانم‌های باردار اگر درد شدیدی داشته باشن مجاز هستند هر شش ساعت یک قرص استامینوفن ساده بخورند (باز هم بر منع مصرف استامینوفن کدئین تاکید میشه).

بنر گل من و تو

داروهایی مانند تتراسیکلین‌ها از‌ جمله داکسی‌سایکلین (doxycycline) و ماینوسایکلین (minocycline) ممکن ‌است سبب صدمه ‌دیدن کبد زن باردار شود و رنگ دندان‌های کودک را تغییر دهد.

کدام آنتی بیوتیک در بارداری مجاز است؟

مورد دیگه در مورد آنتی بیوتیکها هست که خیلی از مادرها از خوردن آنتی بیوتیک در بارداری دوری میکنند و به نوعی میترسن که مبادا مصرف قرص به جنین آسیب بزنه و در واقع مصرق نکردن آنتی بیوتیک در موارد عفونت شدید ممکنه باعث بیشتر شدن عفونت و شدیدشدن و طولانی شدن بیماریشون بشه . در صورت ضرورت مصرف هر شش ساعت یک بار کپسول‌های 500 میلی‌گرمی آنتی‌بیوتیکی مثل آموکسی‌سیلین با دستور پزشک ایرادی نداره (ممکنه پزشک بسته به نوع بیماریتون از داروهای دیگه ای استفاده کنه که مطمئنا بارداریتون رو در نظر میگیره و خطری برای شما و جنین نداره).

داروهایی مانند آموکسی‌سیلین، آمپی‌سیلین، کلیندامایسین، اریترومایسین و پنی‌سیلین آنتی بیوتیک‌هایی هستند که در صورت صلاحدید پزشک تجویز شود در دوران بارداری بی خطر می باشد.

متن از دکتر فریبا رضایی

در این مطلب به بررسی برخی داروهای آنتی بیوتیک در بارداری پرداختیم ولی همیشه قبل از مصرف دارو به پزشک معالج خود مراجعه کنید.شما در بارداری از چه داروهایی به توصیه پزشکتون استفاده میکردید.

مطالب مرتبط :

آیا خون دماغ شدن در بارداری طبیعیه؟

چه مدت بعد از اقدام به بارداری، حامله می شوید؟

بارداری پوچ چیست؟ و درمان آن