بهترین راه‌های مراقبت از موی دکلره‌ شده آسیب‌ دیده

مراقبت از موی دکلره‌ شده آسیب‌ دیده
مراقبت از موی دکلره‌ شده آسیب‌ دیده

راههای مراقبت از موی دکلره شده : دکلره کردن موها تنها رنگ مو را از بین‌ نمی‌برد، بلکه اسیدهای چرب روی ساقه مو را هم از بین‌ می‌برد که باعث خشک‌ و شکننده‌شدن موهایتان می‌شود. آسیب وارده به موهایتان دائمی است، اما مراقبت از موی دکلره‌ شده آسیب‌ دیده نیز اهمیت زیادی دارد. مراقبت می‌تواند باعث رشد موهای جدید و سالم شود.

موی دکلره‌ شده آسیب‌دیده را می‌توان با رطوبت‌رسانی بیشتر و پروتئین رسانی درست بعد از دکلره تغذیه‌ کرد. در در از مدت موهایتان را تغذیه‌ نموده و از هر چیزی که آسیب بیشتری به آنها بزند جداً خودداری‌ کنید. در ادامه به بررسی راههای مراقبت از موی دکلره شده می پرازیم پس با من همراه باشید.

مراقبت از موهای دکلره‌ شده:

1.پس از دکلره کردن مو برای 24 الی 48 ساعت مو را شامپو نکنید

دکلره موهای شما را بسیار خشک‌ می‌کند، پس چربی اضافه مو را با شامپو زدن از بین نبرید. سعی‌ کنید تا می‌توانید کمتر از شامپو استفاده‌ کنید. می‌توانید مو را آبکشی یا از نرم‌کننده استفاده‌ کنید.

بنر گل من و تو

نکته:

پس از دکلره کوتیکول موی شما بسیار متورم و شکننده میشود، ممکن است مویتان حجمش بیشتر بنظر بیاید، اما در واقع شامپو زدن می‌تواند آسیب بیشتری به موهای شما وارد‌ کند.

2.بجای شستشو با نرم‌کننده درمان بهتری بکار ببرید

قبل از دوش‌ گرفتن، روغن مو یا ماسک موی کرمی برای موی خشک استفاده‌ کنید. بگذارید 3تا5 دقیقه روی مو بماند، سپس آبکشی و شامپو کنید.

  • می‌توانید درمان خانگی با روغن را امتحان‌ کنید. روغن زیتون یا روغن آووکادو رطوبت عمیقی به ساقه مو می‌رساند.
  • می‌توانید موهایتان را شبها با حوله یا دستمالی پوشانده و بگذارید روغن روی موهایتان بماند. صبح آن را آبکشی‌کرده و شامپو‌ بزنید.
  • اگر حس‌می‌کنید محصولات پایه روغن بسیار سنگین‌اند، ماسک موی کرم مانند از دواروخانه تهیه‌ کنید.
مراقبت از موی دکلره شده
مراقبت از موی دکلره شده
3.از حالت‌دهنده مو برای رطوبت‌رسانی استفاده‌ کنید

قدرت نرم‌کننده همیشگیتان را با استفاده از حالت‌دهنده مو پس از آبکشی زیادکنید. از این ماده برای کمک به استایل مو و کنترل وز مو بهره بگیرید.

4.ماسک پروتئینی استفاده‌ کنید

برای مراقبت از موهای دکلره‌شده ماسک پروتئینی راهی مؤثر در نرم کردن مو بدون هزینه بالاست که می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه‌ کنید.

  • به دنبال محصولاتی باشید که حاوی کراتین پروتئین باشد.
  • با ترکیب 1تخم‌ مرغ، و ا قاشق پر ماست، ماسک پروتئینی خانگی بسازید. این ماسک را 30دقیقه روی مو بگذارید، سپس با آب سرد آبکشی کنید.
  • از ماسک پروتئین هر شب هفته اول پس از دکلره استفاده‌کنید، بخصوص اگر موهایتان شکننده است.
5.با موهای خیستان با ملایمت رفتار کنید

موی شما بخصوص زمانی که خیس باشد آسیب‌پذیرتر است. پس همیشه برای برس یا شانه‌زدن آن صبر کنید تا خشک‌ شود. زمانی که با حوله مویتان را خشک‌می‌کنید، به آرامی این کار را انجام‌ دهید. از حوله نرم استفاده‌کنید.

  • اگر حوله نرم ندارید با تی شرت قدیمیتان موها را خشک‌ کنید.
6.انتهای آسیب‌دیده موهایتان را کوتاه‌ کنید

از دیگر نکات مهم در مراقبت از موی دکلره‌ شده کوتاه کردن موها می باشد، از آرایشگرتان بخواهید انتهای آسیب‌ دیده موهایتان یا موخوره‌هایتان را کوتاه‌کند. اگر مویتان از وسط شکسته، سعی‌کنید مویتان را مدلی کوتاه‌ کنید که قسمتهای آسیب‌ دیده کوتاه‌ شوند.

  • موخوره به چند قسمت شدن انتهای ساقه مو می‌گویند. موخوره می‌تواند گاه تمام مو تا قسمت پوست سر را درگیر کند که موجب موی آسیب‌دیده و وز می‌شود. کوتاه‌ کردن انتهای مو باعث می‌شود موخوره پیشرفت‌نکند.
  • اگر نمی‌خواهید موی کوتاهی داشته باشید، سعی‌کنید هر چند وقت یکبار کمی از پایین موهایتان به مقدار چند سانت کوتاه کنید.
مراقبت از موهای دکلره‌ شده - کوتاه کردن انتهای مو
مراقبت از موهای دکلره‌ شده – کوتاه کردن انتهای مو
7.پروتئین درمانی در سالن انجام‌دهید

برای مراقبت بهتر از موی دکلره‌ شده پروتئین یک گزینه بسایر عالی به حساب میاید، پروتئین کمک‌ می‌کند موی قویتری داشته باشید و کمتر بشکند. پروتئین‌ درمانی در سالنهای حرفه‌ای انجام‌ می‌شود. در مورد آن با آرایشگرتان صحبت‌کنید که کدام نوعش برایتان مفیدتر است. هر چه زودتر این کار را انجام‌دهید، زودتر از آسیب و شکستگی جلوگیری می‌کنید.

  • بیشتر سالنها درمانهای متفاوت و فرمولهای مختلفی دارند. حتی پس از اولین درمان، می‌توانید به دریافت پروتئین و رطوبت درمانی هر ماه ادامه‌داده تا موهای سالمی داشته‌باشید.
8.ویتامینهای تقویت مو استفاده‌کنید

کپسولهای امگا3 می‌توانند به رویش مو کمک‌ کنند. این مکمل را به مدت شش ماه استفاده‌کنید و ببینید آیا بهبودی در رشد موی جدید دارید.

اکسیدان زیاد قاتل موهای شما

ترکیبات شیمایی اکسیدان ها بسیار قوی هست و برای بی رنگ کردن رنگ موها استفاده میشود، استفاده مدام و همیشگی از آنها باعث شکننده شدن ریشه و ساختمان موهای شما خواهد شد پس بهتره سعی کنید در استفاده از اکسیدان کمی تجدید نظر کنید، بهتره که موهای سطحی را اکسیدان بزنید و سعی کنید که این اکسیدان با ریشه تماس خیلی کمی داشته باشد.

آخرین نکته زود زود موهای خود را دکلره نکنید

خانم هایی که تمایل زیادی به تغییر زود به زود موهای خود دارند باید بدانند که این کار باعث آسیب خیلی جدی به ریشه موها و در برخی موارد باعث بیماری های مختلف پوستی خواهد شد و در نهایت احتمال ریزش مو را بالا می برد، همانوطرر که میدانید تمامی رنگهای مو دارای ترکیبات شیمایی خیلی قوی هستند که بر روی ریشه مو تاثیر گذاشته و آنها را سست میکنند. در برخی موارد همین رنگ های شیمایی باعث کاهش ضخامت موهای شما هم خواهند شد.

پیشنهاد میکنم برای اینکه تنوع در رنگ موی خود داشته باشید بهتره از اسپری های رنگ مو استفاده کنید، حتی برخی از این اسپری ها با یکبار شستن از بین خواهند رفت و شما میتوانید تنوع بسیار زیادی در رنگ موهای خود داشته باشید.

استفاده از ماسک برای موها
استفاده از ماسک برای موها

جلوگیری از آسیب بیشتر مو:

نکاتی که در ادامه به آن میپردازیم به شما کمک میکند که از آسیب های مو جلوگیری کنید

1.یک تا2 بار در هفته موهایتان را شامپو کنید

شامپو چربیهای اضافه مو که به سلامت مو کمک‌می‌کنند را از بین می‌برد. از آنجایی که موی دکلره‌شده چربی کمتری دارد، شما باید کمتر مو را بشویید.

2.در مقابل نور آفتاب از موهایتان مراقبت‌کنید

موی دکلره‌شده در برابر اشعه UV آسیب‌پذیرتر است. برای مراقبت از موی دکلره‌شده از کلاه یا چتر استفاده‌کنید.

3.از مواد شیمیایی همچون کلرین خودداری‌کنید

اگر با موهای دکلره‌شده به استخر می‌روید، سرتان را آز آب بالا نگه داشته یا کلاه استخر بپوشید. موی دکلره نیاز به مراقبت در برابر کلرین دارد.

4.از وسایل گرم‌کننده خودداری‌کنید

از سشوار، اتوی مو و وسایلی این‌چنینی که برای آرایش مو استفاده‌می‌شود، استفاده‌نکنید. موی طبیعی شما زیباست و احتیاجی به فر، صاف‌کردن و سشوار زیاد ندارد. بدانید که موی دکلره‌شده در برابر حرارت آسیب‌پذیرتر است.

5.موهایتان را ساده ببندید

از شانه‌کردن زیاد که موها را شکسته و می‌کشد خودداری‌کنید. آنها را باز بگذارید. از گیر موهای سفت و کشهای تنگ استفاده‌نکنید. اگر مجبور به جمع کردن موهایتان هستید، از یک نوع گیره موی راحت استفاده‌کنید.

6.ریشه موهایتان را تیره رنگ‌کنید و ساقه را روشن‌تر

اینگونه به ریشه مویتان آسیب کمتری می‌رسد و نیازی نیست ریشه را دوباره دکلره کنید.

امیدوارم که این مقاله در مورد مراقبت از موی دکلره‌شده برایتان مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط:

رابطه ریزش مو و مشکلات هورمونی در زنان

مشکلات خوابیدن با موی خیس را بدانید

6 راز مهم برای داشتن پوست شفاف بدون مواد شیمیایی