معرفی هاورتیا کوپری | روش نگهداری هاورتیا کوپری

معرفی هاورتیا کوپری
معرفی هاورتیا کوپری

هاورتیا کوپری یکی از انواع کاکتوس که از گیاهان پندساله در خانواده سریشیان است. این گیاه بومی کیپ شرقی در آفریقای جنوبی است. هاورتیا کوپری در نیمه بالایی خود تکه هایی روشن به رنگ صورتی روشن دارد. برگ های هاورتیا کوپری بین 20 تا 40 عدد متغیر می باشند. و حدود هر برگ 12 سانتی متر می باشند. این گیاه دارای نیمه شفاف می باشد که بیرون از خاک است و نیمه کدر آن داخل خاک قرار می گیرد. قسمت شفاف برگ ها اجازه نفوذ نور را داخل گیاه می دهد.

هاورتیا کوپری
هاورتیا کوپری

هاورتیا کوپری

این نوع از کاکتوس به سرما تا 5- درجه نیز مقاوم است، اما بهترین دما برای آن حدود ۲۴ تا ۲۶ درجه بوده که می‌تواند رشدی مناسب را تجربه کند. مناسب‌ترین خاک برای هاورتیا کوپری مخلوطی از دو قسمت شن و ماسه و یک قسمت خاکبرگ و خاک رس است، این نوع خاک کاملاً سبک بوده و زهکش مناسبی نیز خواهد داشت. برای هاورتیا کوپری بهتر است نور خورشید در حد متوسط را فراهم کنید و یادتان باشد این گیاه به نور مستقیم و زیاد حساسیت نشان خواهد داد.نور زیاد در این گیاه می‌تواند رنگ را متمایل به قرمز کند، این تغییر رنگ حتی در اثر آبیاری زیاد نیز برای گیاه اتفاق خواهد افتاد.

کاشت هاورتیا کوپری
کاشت هاورتیا کوپری

آبیاری هاورتیا کوپری

در فصل رشد که بهار و تابستان است بهتر است آبیاری برای این گیاه به‌صورت منظم و هر ده روز یک‌بار صورت بگیرد، اگر در منطقه‌ای گرم زندگی می‌کنید این مدت‌زمان را به ۷ روز یک‌بار کاهش دهید. در زمستان و پاییز که زمان استراحت گیاه فرامی‌رسد بهتر است آبیاری را به ۱۵ روز یک‌بار موکول کنید.

بنر گل من و تو

تکثیر هاورتیا کوپری

یادتان باشد بهترین روش برای ازدیاد این گیاه استفاده از پاجوش‌های آن است و برای این کار باید در بهار پاجوش‌ها را در مخلوطی از خاک جدید بکارید. این گیاه توسط بذر در دمای ۲۱ درجه نیز قابل رشد خواهد بود.