بانوی منکودکان

نکاتی برای زایمان کم درد

نکاتی برای زایمان کم درد
نکاتی برای زایمان کم درد
377بازدید

شاید با این عبارت مواجه شده باشید: “زایمان طبیعی بدون درد”. اما به نظر شما آیا چنین چیزی ممکن است؟ برای بسیاری از ما، زایمان طبیعی تداعی کننده ساعت‌ها درد کشیدن و در انتظار فرزند ماندن می‌باشد. قرن‌هاست که مادران، نوزادان خود را به دو شکل طبیعی و سزارین به دنیا می‌آورند. امروز ما در این مطلب سعی داریم نکات خوبی را برای کم کردن درد زایمان به شما عزیزان ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

گرما برای آرام شدن درد

نکاتی برای زایمان کم درد
نکاتی برای زایمان کم درد

این روش بسیار شناخته شده هست و میتونه باعث از بین رفتن دردها و آروم شدن ماهیچه های منقبض بشه. به همین خاطر روش بسیار مناسبی برای تسکین دردهای زایمانه. یه کیسه آب گرم میتونه کمر، شکم یا کشاله ران شما رو به خوبی گرم کنه.

اثر زایمان در آب برای تسکین درد زایمان

زایمان در آب گرم به شما آرامش میده و دردها رو بسیار قابل تحمل میکنه، مثل حموم زدن که باعث آروم شدن درد شکم و کمر میشه. استفاده از یه سطل مناسب و پر از آب برای زایمان میتونه مرحله اول زایمان شما رو کوتاه کنه و به شما کمک کنه تا به درد غلبه کنین. مطالعات نشون میده زنانی که مقداری از زمان زایمان رو در آب قرار میگیرن کمتر به داروهای اپیدورال و اسپینال (بی حس کننده) نیاز پیدا میکنن در مقایسه با زنانی که اصلا از آب برای زایمان استفاده نمیکنن.

حتما مطالعه کنید
عوارض رژیم تعیین جنسیت، تهدیدی برای سلامت جنین

تاثیر نفس کشیدن در کم کردن درد زایمان

نکاتی برای زایمان کم درد
نکاتی برای زایمان کم درد

تمرکز روی نفس کشیدن یه روش خوب برای تحمل دردهای زایمانه. با استفاده از نکات زیر میتونین از این روش به خوبی استفاده کنین:

وقتی که احساس درد کردین یه نفس عمیق بکشین و سپس به آرامی هوا رو بیرون بدین.
بهتره که هوا رو به وسیله بینی داخل بکشین (دم) و به وسیله دهان هوا رو خارج کنین(بازدم). دهانتون رو لازم نیست کامل ببندین.
این کار رو چند بار تکرار کنین. وقتی که درد شروع میشه تا جایی که میتونین روی نفس کشیدن (دم) تمرکز کنین و با کم شدن درد هوا رو بیرون بدین.
سعی کنین که در این کار ریتم خوبی بگیرن. مقدار عمیق بودن نفس های شما خیلی مهم نیست. فقط سعی کنین که دم شما طولانی تر از بازدم شما نباشه.

وقتی که درد تموم شد، تا جایی که میتونین استراحت کنین.

این نفس کشیدن ریتم دار انرژی شما رو ذخیره میکنه و درد شما رو هم تسکین میده

منبع: دکتر_فریبا_رضایی

۱ دیدگاه

ارسال پاسخ