نکاتی مهم برای کسانی که موی وز دارند

نکاتی برای وزی موی سر
نکاتی برای وزی موی سر

نکاتی برای وزی موی سر : یکی از مشکلاتی که خانم ها با اون دستو پنچه نرم میکنن داشتن موهای وز هست، موهای وز باعث میشه که موها اون شادابی اولیه خودشون رو نداشته باشند، بعضی وقتها مشکلات کوچک که میشه به راحتی حل کرد میمونه و شما رو اذیت میکنه برای حل مشکل مو وز همیشه گفتن پیشگیری بهتر از درمان هست یعنی موهای خودتون رو با شونه ی چوب برس بکشید، با اب خیلی داغ موها رو نشورید، موهامو رنگ نکنید و اگر هم رنگ میکنید خیلی زود زود عوضش نکنید، خیلی در برابر حرارت قرار ندید و سالی دوبار کوتاه کنید موهاتون رو، اینجوری موها سالم نگه خواهید داشت و آسیب نمی بینه بعد از ماسک مو و اینجور چیزا استفاده کند.

نکاتی برای کسانی که موهای وز دارند

نکاتی که در ادامه به بررسی اونها می پردازیم رو رعایت کنید تا از دست وزی موهای راحت بشید و موهایی شاداب داشته باشید

از روغن استفاده کنید

يکی از روش های خیلی عالی برای گرفتن وز مو توی خونه که به مرور جواب میده اینه که روغن (روغن نارگیل – زیتون – آرگان و ..) رو گرم کنید‌. و روی موهای کاملا خشک بزنید و با کلاه حمام بپوشونین . و یا توسط سشوار و یا گرمای آفتاب بهش حرارت بدین . بعد از مدتی اجازه بدین موهاتون هم دمای محیط بشه و آبکشی کنید . بسته به‌ نیاز موهاتون میتونید تا ۳ بار در ماه این کار رو تکرار کنید . بیش از حد انجام دادن این کار ممکنه موهاتون رو چرب کنه .

بنر گل من و تو
شونه نکردن موهای خیس

وقتی موهاتون خیسه اون ها رو شونه نکنید، چون این کار به کوتیکول مو صدمه میزنه . بهتره بعد از شامپو کردن موهاتون رو با‌انگشت باز کنید و نرم کننده یا مرطوب کننده بهشون بزنید. شونه کردن مو با انگشت خیس به گره نخوردن مو خیلی کمک می کنه.

نکاتی برای وزی موی سر - موهای وز
نکاتی برای وزی موی سر – موهای وز
به موهای خود حرارت ندید

اگر میخواهید موهای وز نداشته باشید به قول گفتنی بیش از حد با موهاتون ور نرید😄 یعنی این که حرارت دادن، صاف کردن ، رنگ کردن مخصوصا اگر این کار ها توسط غیر حرفه ای‌ها انجام بشه مو ها رو وز تر کنه . همیشه از استایلیست یا آرایشگرتون برای آبرسانی کردن عمیق موهاتون سوال کنید.

سعی کنید تا حد امکان اتو مو و فرکننده مو رو کمتر استفاده کنین . با آب خیلی داغ حمام نکنین‌. اگر هم مجبورید که از سشوار یا وسیله حرارتی استفاده کنید‌حتما قبلش از سرم های محافظ مو در برابر گرما استفاده کنید .

شامپو خوب انتخاب کنید

انتخاب بهترین‌شامپو برای از بین بردن وزی موی سر مهم هست و همجنین نرم کننده و ماسک مو ،مناسب با شما هم یکی از اساسی ترین نکات برای رفع وزی مو هست. اگر دوست ندارید وزی مو سر سراغتون بیاد محصولی انتخاب کنید که با موی سر شما سازگار باشه این با امتحان کردن محصولات به دست میاد.

نکته :

دوستای خوبم من دو تا نکته بهتون بگم یکی این که من قصدم اینه که شما دیدتون از مصرف گرایی و خرید هر محصولی که معرفی میشه تغییر کنه و سعی کنید خودتون تصمیم بگیرین چی مناسب شماست ، و دوم این که همین نکات ساده ، که دیگه بدیهی به نظر میرسه کلی به شما کمک می کنه که درگیر خرید هر نوع محصولی که معرفی میشه و جدید میاد نشین. پس با تکان خیلی بدهی برای از بین بردن وزی موی سر اشنا شدید حتما ما رو با نظران خوبتون همراهی کنید.

مطلب مرتبط :

رابطه ریزش مو و مشکلات هورمونی در زنان

۶ حقیقت مهم در خصوص موخوره