نکات مهم برای خرید و انتخاب ژل شستشوی صورت

خرید و انتخاب ژل شستشوی صورت
خرید و انتخاب ژل شستشوی صورت

انتخاب ژل شستشوی صورت : مادربزرگ ها همیشه تو خونشون صابون های خیلی خوشبویی داشتند و اکثر تمیزکاری هارو با همون صابون انجام می دادند همیشه توصیشون به ما استفاده از صابون و کمتر آرایش کردن صورت بود. اونموقع ها اینهمه آلودگی و وسایل آرایشی نامرغوب نبود. پوست ها بیشتر نفس می کشیدن و شاداب تر بودند. الان اکثر ماها به پوست مادر بزرگ هامون نگاه می کنیم و میگیم چرا اینقد شاداب و براق مونده؟ چرا پوست ما از الان داره چین ورمیداره؟ واقعا دلیلش چی می تونه باشه ؟؟! در ادامه اگر با من همراه باشید تمام موارد رو خواهم گفت بریم.

چرا پاکسازی پوست مهم است؟

بیاید به بررسی بکنیم در مورد آلودگی های روزمره ، تعداد ساعاتی که توی طول روز بیرون از منزل می گذرونیم و میزان آرایش روی پوست صورت و استفاده از مارک های معمولی.

آلودگی های روی پوست رو نمیشه با آب خالی از بین ببریم. برای اینکار بهتره از پاک کننده ها استفاده بکنیم ولی به نظر شما صابون میتونه کار درست رو انجام بده؟ خیلی از خانم ها بعد استفاده از صابون همیشه در مورد خشکی و شکنندگی پوستشون شاکی میشن پس بیاید برای پوستمون که خیلی برامون مهمه و نشان دهنده شادابی و نشاط ما هست بیشتر هزینه کنیم و خودمون رو دوست داشته باشیم. اگر پوست رو درست پاکسازی نکنیم سطح انتی اکسیدان ها کاهش پیدا کرده و موجب پیری زودرس خواهیم شد.

بنر گل من و تو

من بهتون استفاده از ژل شستشوی صورت رو پیشنهاد می کنم.

انتخاب بهترین ژل شستشوی صورت
انتخاب بهترین ژل شستشوی صورت

چرا باید برای پاکسازی پوست از ژل شستشوی صورت استفاده کرد؟

همانطور که قبلا اشاره کردن آب نمی تواند آلودگی های روی پوست را کاملا از بین ببرد. با استفاده از پاک کننده های جایگزین پوست پاکسازی شده و راه تنفسی پوست باز می شود. بخصوص در زمان استراحت پوست شما باید تمیز باشد در غیر اینصورت صب با پوستی خسته از خواب بیدار می شوید.

اگر پوست شما در دراز مدت پاکسازی نشود بدنبال آن شاهد کک و مک و چروک های زیادی روی پوست خواهید بود. اگر از همین امروز ژل شستشوی صورت را جایگزین آب و صابون کنید با بالا رفتن سن هم کار راحت تری برای پیشگیری از چین و چروک صورت خواهید داشت. زیرا ژل های شستشوی صورت دارای مرطوب کننده می باشند و این خود عامل مهم برای جلوگیری از پیری زودرس می باشد.

ژل شستشوی صورت را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

در جواب این پرسش باید بگوییم نخیر، انتخاب ژل شستشوی مناسب پوست خیلی مهم می باشد. برای این کار اول باید نوع پوست خود را بشناسید سپس با توجه به فصلی که در آن قرار دارید انتخاب کنید. برای مثال در فصولی که آب و هوا معتدل و آلودگی کمتر است از پاک کننده های ملایم و در فصل زمستان از پاک کننده قوی بر پایه روغن استفاده کنید.

روی تمامی محصولات ژل شستشوی صورت توضیحات دقیقی نوشته شده است که این محصول با این رایحه مناسب پوست نرمال یا خشک و چرب می باشد. تعدادی از این پاک کننده ها نیز برای پوست مختلط مناسب می باشند. پس حتما با توجه به توضیحات روی پاک کننده ژل شستشوی مخصوص به خود را انتخاب کنید.

ویژگی های ژل شستشوی صورت مخصوص پوست چرب

پوست های چرب جزو حساسترین نوع پوست می باشند که با انتخاب اشتباه می توانند به پوست صورت آسیب جدی بزنند. یکی از مواردی که باید در انتخاب آن دقت کنند ژل شستشوی صورت می باشد.

اولین موردی که باید در زمان انتخاب پاک کننده مد نظر داشته باشید استفاده یکی از مواد زیر در محصول مورد نظر می باشد.

  • سالیسیلیک اسید
  • گلیکولیک اسید
  • بنزوئیل پراکسید

 

ویژگی های ژل شستشوی صورت
ویژگی های ژل شستشوی صورت

فواید استفاده از ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت حاوی موادی می باشد که خاصیت ضدباکتریایی داشته و پوست شما را تمیز و عاری از هرگونه باکتری می کنند. بعد از شستشو پوستی صاف و نرم خواهید داشت. منافذ پوست را بسته و جریان خون را بیشتر می کند. با افزایش گردش خون اکسیژن بیشتر به پوست رسیده و پوستی سالم تر خواهید داشت.

یادتان نرود جوش های سرسیاه هشداری است تا حتما از پاک کننده های پوست استفاده کنید.

[button type=”3d” color=”#ff004e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/0178e022-0219-4167-8424-5a18f49e3092″]خرید بهترین ژل شستشوی صورت[/button]

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

بعد از خیس کردن صورت مقدار کمی از ژل شستشوی صورت را کف دست ریخته و به پوست صورت خود بمالید و کامل ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه آبکشی کامل انجام دهید.

اگر پوست شما چرب می باشد حتما به نسبت میزان چربی پوست و داشتن آکنه می توانید با استفاده از انگشتان یا لیف لایه بردار و یا فیس براش استفاده کنید.

توصیه می کنیم برای پاک کردن تمام آلودگی از عمق پوست، از تونر استفاده کنید.
نکته مهمی که وجود دارد حتما ژل شستشوی صورت مناسب پوست خود را انتخاب کرده و استفاده کنید.

بعد از شستشو بهتر است با یک مرطوب کننده پوست صورت را ماساژ دهید.

در تابستان روزی سه بار و در زمستان روزی دو بار از ژل شستشوی صورت استفاده کنید.

هرگز بعد از شستشو زیر نور خوشید نرین و از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

دمای آب رو خیلی گرم یا خیلی سرد نکنید.

هرگز بعد از شستشو صورت رو محکم خشک نکنید. با حوله ای نرم و به صورت ضربه ای نرم صورت رو بگیرین.

برای پاکسازی کامل پوست می توانید از تونر نیز استفاده کنید.

انتخاب ژل شستشو صورت
انتخاب ژل شستشو صورت

نکات مهم درباره ژل شستشوی صورت

اگر نوع پوست خود را خوب نمی شناسید نوع ملایم و ضدتحریک اون رو انتخاب کنید.

ژلی که زیاد کف کنه دلیل خوب بودنش نیست. ژلی خوب هست که تاثیر پاک کنندگی خوبی داشته باشه نه کف زیاد.

ترجیحا از ژل های بدون بو و ملایم استفاده کنید.

از ژل شستشوی صورت برای پاک کردن ارایش استفاده نکنید.

[button type=”3d” color=”#ff004e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/5216037f-bd5b-452f-b613-541743eb24ef”]پرفروش ترین وسایل آرایشی[/button]

با نحوه انتخاب ژل شستشوی صورت و نکات آن آشنا شدیم، شما از چه ژلی برای شستشوی صورتتون استفاده مکینید؟ و حتما نظر و تجربه خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط :

آمبره چیست؟ آموزش آمبره مو در خانه مرحله به مرحله

12 علت تلخی دهان چیست و چطور می‌توان آن را رفع‌کرد؟