چگونه به ترکیه سفر کنیم؟ + شهرهای توریستی

نحوه سفر به ترکیه

ترکیه از توریستی‌ترین کشورهای جهان است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. اماکن دیدنی، مراکز خرید و سواحل رویایی آن سبب می‌شوند تا این شهر در هر فصلی از سال بازدیدکنندگان خود را داشته باشد. البته این سفر به خوبی میسر نخواهد شد مگر با دانستن اطلاعات مهمی همچون نحوه سفر به ترکیه، مدت زمان مسیر، واحد پول کشور و… که در این مطلب به تمامی آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

از ایران تا ترکیه با هواپیما چند ساعت است؟

راه‌ها و مسیرهای متعددی برای سفر به ترکیه وجود دارد اما اگر قصد دارید هرچه سریع تر و آسان تر به این کشور برسید، راه هوایی و رزرو بلیط هواپیما استانبول را انتخاب کنید. شما می توانید از طریق پرواز خارجی و مراجعه به فرودگاه موردنظر سفر خود را آغاز کرده و پس از حدودا 3 الی 4 ساعت به مقصد برسید. در زیر زمان تقریبیِ رسیدن به این کشور را از برخی استان‌ها مشاهده می‌کنیم.

  • 3 الی 3:30 دقیقه پرواز تهران تا ترکیه
  • 3:50 دقیقه پرواز مشهد تا ترکیه
  • 4 ساعت پرواز اصفهان تا ترکیه
  • 3:35 دقیقه پرواز شیراز تا ترکیه
مدت زمان پرواز از تهران به استانبول

سفر با قطار به شهرهای ترکیه

در میان شهرهای ترکیه سه شهر وجود دارند که می توانید از ایران با قطار به آن ها سفر کنید. این شهرها شامل استانبول، آنکارا و وان می‌شوند. ممکن است بپرسید چرا وقتی می توانیم با هواپیما به ترکیه سفر کنیم باید یک بلیط قطار ترکیه را خریداری نماییم؟ بد نیست بدانید که دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد. برخی از مسافران از سفرهای هوایی واهمه دارند و با این حال تمایل دارند از زیبایی های کشوری نظیر ترکیه نیز بهره ببرند و با ساده ترین شیوه ممکن به این کشور سفر کنند. بدیهی است که برای این افراد خرید تور ترکیه راهی مطمئن و ایمن برای سفر است که می توانند از آن برای این کار بهره بگیرند. اما این افراد تنها خریداران بلیط قطار ترکیه نیستند و مسافران دیگری نیز وجود دارند که برای کاهش هزینه های سفر خود، قطار را برای مسافرت به ترکیه انتخاب می کنند. دسته دیگر نیز، افرادی هستند که به هر دلیل ممکن ترجیح می دهند که سفری ماجراجویانه را تجربه نمایند و این کار را با خرید یک بلیط قطار آغاز می کنند. بنابراین دلایل متعددی برای خرید بلیط قطار ترکیه توسط ایرانیان وجود دارد که موارد گفته شده تنها بخشی از آن ها هستند.

بنر گل من و تو

در این میان باید توجه کنید که بلیط قطار تهران استانبول در حقیقت یک بلیط قطار دو مرحله ای است که خریداران آن می توانند با خرید یک بلیط قطار از تهران به آنکارا سفر کنند و از آنجا با قطار دیگری به استانبول بروند. این سفر حدوداً 75 ساعت زمان می برد و متقاضیان خرید بلیط قطار استانبول می بایست در این سفر انتظار توقف و معطلی های بسیاری را برای زمان های بازرسی مدارک، دریافت ویزا و مواردی از این دست داشته باشند.

همچنین جالب است بدانید که بلیط قطار وان، ارزان ترین نرخ را نیز در میان انواع بلیط قطار ترکیه دارد از این رو مسافران بسیاری از آن برای سفر به این کشور استفاده می کنند. مسافرانی که بلیط قطار وان را برای سفر به ترکیه خریداری کرده اند، باید توجه داشته باشند که این قطار پس از حرکت در مرز بازرگان – گوربولاق متوقف می شود و مسافران می بایست در این پایانه مرزی، مجوز لازم را برای ورود به خاک ترکیه دریافت نمایند. البته این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که در حال حاضر به علت نبود مسیر ریلی مناسب، استفاده از این روش و سفر با قطار میسر نمی‌باشد.

در ترکیه از کجاها بازدید کنیم؟

از آنجایی که شهرهای ترکیه از جاهای دیدنی، سواحل چشم‌گیر و مناطق تفریحی بسیاری بهره‌مند هستند؛ دور از انتظار نیست که تور ترکیه در بین توریست‌ها پرطرفدار باشد. رستوران‌ها و کافه‌های خوش‌رنگ و لعاب استانبول، ارتفاعات بزتپه در ترابزون، مناظر برفی و نفس‌گیر بورسا، سواحل فوق‌العاده‌ی کوش آداسی، جزیره‌ی ککوا آنتالیا و… همه‌وهمه شما را در تور ترکیه حیرت‌زده خواهد کرد. برای خرید تور ترکیه کلیک کنید.

جاهای دیدنی ترابزون ترکیه

در سفر لیر ببریم یا دلار؟

اگر شما نیز برایتان سوال است که در ثبت نام سفر به ترکیه یا قبل از رزرو بلیط هواپیما استانبول، لیر بخریم یا دلار؟ باید بگوییم در این زمینه، خرید دلار بهتر است زیرا علاوه بر مصونیت در برابر کاهش ارزش لیر، با مراجعه به اکثر صرافی ها می توانید به راحتی ارز موردنظرتان را دریافت کنید. همچنین دیگر نیازی به کارتخوان و افراد ایرانی نداشته و به آسانی با گشت و گذار و مشاهده ی تابلوهای جلوی صرافی ها می توانید نرخ مناسب را پیدا و خریداری کنید. پس سعی کنید قبل از هر اقدامی حتما برای تبدیل کردن پول خود برنامه ریزی کرده باشید.

بهترین شهرهای کشور ترکیه برای سفر

در اینجا مروری داریم بر بهترین شهرهای ترکیه و جاهای دیدنی آن که شاید کمتر کسی از وجود آن‌ها آگاه باشد.

  • تِرابزون: تقریبا هیچ فردی را نمی‌توانید بیابید که پس از دیدن مناطق زیبای شهر ترابزون ترکیه از رفتن به آن سرباز زند. بهتر است از روز قبل دوربین خود را آماده کنید زیرا به‌محض رسیدن‌به دریاچه ی long lake ترابزون و اوزون گل یا صومعه سومولا حیرت‌زده خواهید شد.
  • بورسا: کوه‌های مرتفع، مناظر خیره‌کننده، بناهای برجسته‌ی تاریخی و از همه مهم‌تر پیست اسکی بورسا در کوه اوداغ لحظات زیبایی را برای شما رقم خواهند زد. بازدید از مسجد جامع بورسا یا دیگر مقبره‌های گوناگون آن می‌تواند برای دوستداران معماری کهن جالب باشد.
  • کوش آداسی: شهری پرجنب‌وجوش و محبوب با امکانات بی‌نظیر! بدون شک با سفر به کوش آداسی از سواحل دوست‌داشتنی بسیار زیاد آن لذت خواهید برد. در امتداد ساحل، انواع هتل ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه‌ی متعددی را مشاهده می‌کنید که میزبان مهمانی‌ها و جشن‌های منحصربه‌فردی هستند.
  • اِفِسوس: شهری بسیار غنی‌از آثار تاریخی که اگر توسط مغول‌ها و جنگ‌های بعدی ویران نمی‌شد؛ بی‌شک از پرطرفدارترین مقاصد توریستی دنیا بود.
  • استانبول: بر کمتر کسی پوشیده است که شهر استانبول ترکیه غنی‌از معماری‌های اصیل، بازارهای بزرگ، بناهای باشکوه و غذاهای خوشمزه است. این شهر تاثیرات و تحولات مختلفی در طول تاریخ از پس امپراتوری‌های بیزانس و عثمانی، رومی‌ها، یونانی‌ها و حتی ونیزی‌ها گرفته است. بنابراین دور از انتظار نیست که در هر قسمت آن ردی از میراث‌های فرهنگی و تاریخی گوناگون جلوه کند. در هر منطقه‌ی این شهر که قدم بگذارید گویی به کشور جدیدی وارد شده‌اید!

حال که با شهرهای توریستی ترکیه، جاهای دیدنی، شیوه‌های دسترسی و سایر اطلاعات مهم آشنا شدیم، نوبت به معرفی نحوه دریافت این خدمات می‌رسد. بهترین راه استفاده از سامانه‌های آنلاین خدمات سفر مانند قاصدک 24 است که به صورت اینترنتی امکانات موردنیاز شما را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال در قاصدک 24 می‌توانید بلیط هواپیما استانبول، بلیط هواپیما آنتالیا، بلیط قطار ترکیه، بلیط اتوبوس استانبول و سایر بلیط‌های دلخواه خود را به صورت کاملا آنلاین خریداری کنید. برای این کار می‌توانید به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید یا اپلیکیشن آن را از کافه بازار دانلود نمایید. در این میان به خاطر داشته باشید این مجموعه فقط به خدمات بلیط سفر محدود نشده و شما قادر خواهید بود از رزرو هتل، خدمات دریافت ویزا، خرید تورهای مسافرتی خارجی و داخلی و بیمه مسافرتی بهره ببرید.

بیشتر بخوانید

همه چیز در مورد سفر به استانبول با تور و بدون تور!