بهترین مدلهای تختخواب کودک 2019

بهترین مدلهای تختخواب کودک
بهترین مدلهای تختخواب کودک

بهترین مدلهای تختخواب کودک : همه پدرها و مادرها این نکته را می‌دانند که تعویض گهواره با تختخواب کودک، بزرگترین گام برای کودک و پدر و مادر است. اما انتخاب تختخواب کودک کار آسانی نیست. مدلهای تختخواب کودک فراوانند و انتخاب یک گزینه از بین آنها کار دشواریست.

ما به شما کمک‌می‌کنیم تا انتخاب درستی برای خرید تختخواب کودک داشته‌باشید. زیرا انتخاب درست نه تنها باعث می‌شود کودکتان خواب راحتی داشته‌باشد، بلکه خیال شما هم آسوده‌تر است.

امنیت تختخواب کودک:

یکی از مهمترین مسائلی که هنگام انتخاب مدل تختخواب کودک باید به آن توجه داشت، امنیت کودکتان است. نرده‌های تختخواب کودک، اندازه فاصله نرده‌ها از یکدیگر مهم هستند. چون ممکن است دست، پا و یا انگشتان کودک بین آنها گیرکند. ارتفاع تخت نیز باید مناسب باشد. تخت خیلی بلند خطرناک برای کودکتان است.

بنر گل من و تو

سایز و اندازه تختخواب:

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه‌کنید نسبت سایز تختخواب به سایز اتاق کودک است. حتما این مسئله را درنظر بگیرید تا بعد از خرید دچار مشکل کمبود جا نشوید.

به نرده‌های تختخواب کودک دقت‌کنید:

مدل تختخوابی که انتخاب‌می‌کنید و مدل نرده‌هایش متنوع است.  بنابراین هنگام خرید به نرده‌ها، فاصله آنها از هم و سایر موارد دقت‌کنید. عدم دقت می‌تواند به کودک آسیب بزند. نرده‌ها حالت محافظ برای کودک دارند و از افتادن کودک هنگام خواب جلوگیری‌می‌کنند.

انواع مدلهای تختخواب کودک:

مدل تختخواب فانتزی:

امروزه تختخوابهای فانتزی بسیار مورد توجه پدر و مادرها و کودکان قرارگرفته‌اند. ترکیب رنگهای جذاب و شاد آنها باعث‌می‌شود اتاق زیباتر جلوه‌کند. خوشبختانه تنوع آنها در بازار بسیار زیاد است، که می‌توانید با توجه به تم اتاق کودک و وسایلش مدل تختخوابی را که برای فرزندتان می‌خواهید خریداری‌کنید.

مدل تختخواب فانتزی

تختخوابهای چوبی:

یکی از بهترین انواع تختخواب کودک، مدل تختخوابهای چوبی هستند. معمولاً تختخوابهای چوبی در بین خانواده‌های ایرانی محبوبیت بیشتری داشته و مدلهای متنوع‌تری نیز در بازار دارند. تختخوابهای کشودار برای فضاهای کوچک بسیار مناسبند.

تختخواب چوبی اتاق کودک
تختخواب چوبی اتاق کودک

 

اگر کودکتان کم سن و سال تر است نکات ایمنی را بیشتر رعایت‌کنید. ولی برای کودکان بزرگتر در انته=خاب کمی آزادانه‌تر می‌توان عمل‌کرد. بنابراین تختی که انتخاب می‌کنید باید با توجه به سن و سال فرزندتان انتخاب‌شود.

مدل تختخواب کودک بلند به همراه میز تحریر:

یکی از مدلهای جدید تختخواب کودک مدلهای بلندی هستند که در فضای زیر آنها میز تحریر، قفسه، جاکتابی کوچک و این موارد را کار می‌گذارند. برای اتاقهای کوچک امروزی عالیست. اما این مدل برای کودکان بسیار کم سن و سال توصیه ‌نمی‌شود.

تختخواب بلند به همراه میزتحریر
تختخواب بلند به همراه میزتحریر
مطالب مرتبط :

گیاهان مناسب اتاق کودک

ایده‌هایی ناب برای چیدمان اتاق خواب نوجوانان

ایده‌هایی شگفت‌انگیز و رؤیایی برای دکوراسیون خانه