نکات مهم که قبل از انتخاب لوستر مناسب باید بدانیم + عکس

نکات مهم که قبل از انتخاب لوست
نکات مهم که قبل از انتخاب لوست

نکات مهم قبل از خرید لوستر : انتخاب لوستر مناسب چالشی است که بسیاری افراد با آن مواجه‌اند. جای معمولی آویزان کردن لوستر بالای میز ناهارخوری، در سرسرا یا راهرو است. اما اگر جای دیگری هم ارتفاع مناسبی داشته‌باشد می‌توانید لوستر را آویزان‌کنید. در صورتی که اتاق خوابتان سقف بلندی داشته‌باشد، ممکن است بتوان لوستر نصب‌کرد.

قبل از انتخاب و خرید لوستر باید نکاتی را در نظر بگیرید که در زیر برخی از آنها را برایتان ذکرمی‌کنیم:

  • هدف ار خرید لوستر: مقدار نور خروجی مورد نیاز
  • مقیاس: سایز مورد نیاز با توجه به سایز اتاق
  • ارتفاع: اینکه لوستر در چه ارتفاعی نصب شود بستگی به سایز اتاق و جای لوستر دارد
  • سبک: آیا سبک خاصی در ذهنتان دارید؟
  • نحوه مراقبت: آیا نصبش آسان است؟ مراقبتهای درازمدت و تمیزکردن چطور است؟

هدف از خرید لوستر:

از اساسی ترین نکات مهم که قبل از انتخاب لوستر باید توجه کنید مشخص کردن هدف خرید هست. آیا برای انجام کارهای دستی و مطالعه نور کافی می‌خواهید؟ آیا قصدتان داشتن منبع نوری کلی و یک کانون زیبایی است؟

بنر گل من و تو
هدف از خرید لوستر
هدف از خرید لوستر
سایز لوستر:

سایز لوستر باید متناسب با اندازه اتاق باشد. اگر این گزینه را در نظرنگیرید، زیبایی لوستر هیچ تأثیری در منزل نخواهد داشت. لوستر نباید اغراق‌آمیز و بزرگ باشد. نصب یک لوستر خیلی بزرگ در جایی کوچک بزرگترین اشتباه است. در ورودی هال باسقف خیلی بلند و حداقل وسایل، لوستری 60 سانتی یا 90 سانتی مناسب است. بطور کلی هر چه قطر اتاق بیشتر باشد، لوستر را می‌توان بلندتر انتخاب‌ کرد.

ارتفاع لوستر:

ممکن است بخواهید لوستر به اندازه کافی پایین باشد تا نور خوبی داشته باشد، اما مواظب باشید خیلی پایین نباشد. یعنی اگر آن را جایی نصب‌می‌کنید که افراد رفت‌و‌آمد می‌کنند، باید در ارتفاع مناسبی نصب‌شود.

سبک لوستر:

لوسترها مدلهای متنوعی دارند که باید با توجه به دکوراسیون خانه و سلیقه شما انتخاب‌شوند. در اینجا چند سبک از لوسترها را ذکر می‌کنیم:

  • کریستال
  • ساده
  • سلطنتی
  • مدرن
  • سنتی
حفاظتهای خاص و نحوه تمیزکردن:

بیشتر لوسترها سنگین هستند، به خصوص لوسترهای کریستال که وزن زیادی دارند. اگر ورن لوسترتان بیش از 5 کیلوگرم است، لازم است جعبه الکتریکی خاصی نصب‌کنید.

برای تمیز کردن لوسترهای کریستال سعی کنید از آب استفاده‌نکنید. زیرا لک آب به جا می‌ماند. بهتر از دستکش و پارچه‌ای تمیز استفاده‌کنید. ابتدا گرد‌و‌خاکها را با پارچه پاک‌کنید.  اگر لکه‌ها مقاوم بودند کمی محلول الکل ایزوپروپیل و آب مقطر به نسبت یک به چهار در افشانه‌ای ریخته و اسپری‌کنید. سپس با پارچه تمیز دیگری به آرامی پاک‌کنید.

محبوبیت لوسترهای کریستال:

یکی از دلایل محبوبیت لوسترهای کریستال، جذابیت آنهاست. این لوسترها درخشش و تلألو خاصی دارند، چون نور در آنها منعکس‌می‌شود. به این ترتیب خود لوستر هم نور تولید‌می‌کند. اضافه‌کردن کریستال باعث انعکاس نور بیشتر می‌شود.

در نهایت یک لوستر را خریداری می‌کنید و روزهای خوبی پیش رو دارید. یکی از بهترین موارد این است که با گذر زمان ممکن است زیباتر شوند. بسته به نوع فلز لوسترتان، ممکن است تار و کدر شود. کدر شدن برای یک لوستر آیتم زیبایی است و به جذابیت آن در طول زمان می‌افزاید.

ما به شما تمامی نکات مهم که قبل از انتخاب لوستر باید بدانید را گفتیم و در زیر مدل های جدید و جذابی رو در زیر براتون قرار میدیم.

مدلهای مختلف لوستر جدید

مدل لوستر جدید
مدل لوستر جدید
لوستر مدرن و شیک
لوستر مدرن و شیک
لوستر
لوستر
لوستر مدل آناناسی
لوستر مدل آناناسی
لوستر شیشه ای
لوستر شیشه ای
مطالب مرتبط :

ایده‌هایی شگفت‌انگیز و رؤیایی برای دکوراسیون خانه

چطور پارچه پرده‌ای مناسبی انتخاب کنیم؟

ایده‌هایی ناب برای چیدمان اتاق خواب نوجوانان

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: