زیبایی و طراوت خانه با چیدمان خاص گل و گیاه

چیدمان گل و گیاه
چیدمان گل و گیاه

همه انسان ها مکان های سبز را دوست دارند کلا رنگ سبز به انسان یه آرامش خاصی میده. شما هم جزو سبز دوستان هستید؟ امروز با چیدمان گل و گیاه در خانه میخوام همه خونه سبز و زیبا داشته باشیم. تا به حال به این فکر کردین که میتونید با همون گل های خونه به پذیرایی، آشپزخونه و اتاق خواب جلوه بیشتری رو بدین؟ به چه نوع چیدمانی برای گل هاتون تا به حال فکر کردین؟

پس اگر دوست دارین با چیدمان گل و گیاه به خونه هاتون طراوت و زیبایی بیشتری بدین حتما این مطلب رو مطالعه کنید کلی کارهای خوشگل قرار با گل ها انجام بدیم.

اهمیت نقش گیاهان در خانه

گیاهان توانایی این را دارند تا آلودگی هوا را به صورت قابل توجهی جذب نمایند و با توجه به آلودگی های گسترده در مناطق شهری می توانید برای زندگی بهتر از این موضوع از آنها استفاده کنید. هچنین استفاده از گیاهان در فضای خانه تاثیر به سزایی بر روحیه افراد دارد.

بنر گل من و تو

قبل از انتخاب گیاهان آپارتمانی به این نکات باید دقت کنیم

گل و گیاه آپارتمانی طبیعی در دکوراسیون منزل

به یاد داشته باشید که نگهداری از تمام گونه های گیاهی کار ساده ای نیست و ممکن است شما هزینه ای سنگین کرده امّا نتوانید از گیاهان خریداری شده به خوبی نگهداری کنید پس قبل از خرید هر گیاهی از نحوه نگهداری آن و نکاتی که باید رعایت کنید اطلاعاتی کسب نمایید.

لازم به ذکر است که بعضی گیاهان آپارتمانی به شدّت سمی هستند و اگر شما بچه کوچک دارید نگهداری از آنها در محیط خانه اصلاً توصیه نمی شود زیرا خوردن آنها می تواند مرگبار باشد مثل گیاه آپارتمانی دفین باخیا.بعضی گیاهان نیز آلرژی افراد را ممکن است تحریک نمایند مانند گیاهان گلدار یا گیاه نخل مرداب.

پس لطفاً قبل از خریداری گیاهی به نکات فوق الذکر توجه نمایید.

دکوراسیون داخلی و چیدمان گل و گیاه

سعی کنید رنگ گیاهان انتخابی با محیط اطراف سازگار باشد مثلاً اگر رنگ محیط اطراف گیاه زرد یا قرمز می باشد می توانید از گیاهانی که برگ آنها زرد یا قرمز  (مانند بنت قنسول – کالادیوم – انواع گوناکون حسن یوسف – گل شیپوری و … ) می باشد استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید استفاده از سنگ ریزه ها یا خزه در گلدان زیبایی آن را چند برابر می کند لذا حتی المکان از آنها برای افزایش زیبایی گلدان خود استفاده نمایید.

برای انتخاب گلدان طرح های گوناگونی وجود دارد که شما نسبت به نوع گیاه و رنگ بندی محیط اطراف می توانید تصمیم بگیرید کدام گلدان برای گیاهتان مناسب تر می باشد بهتر است که قبل از انتخاب گلدان نظر فروشنده را جویا شوید زیرا اندازه و جنس گلدانتان بسته به نوع و اندازه گیاهتان متغییر می باشد و فروشنده کمک شایانی می تواند در این زمینه به شما بکند.

نحوه استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

شما می توانید نسبت به دکوراسیون منزلتان از گیاهان آپارتمانی برای زیباسازی محیط استفاده کنید که ما به مواردی اشاره میکنیم.

چیدمان گل و گیاه در خانه : پر کردن فضاهای خالی:

همیشه در خانه فضاهایی می باشند که نمی توان آنها را با اثاثیه منزل پر کرد مثل پشت مبلمان.در اینجا گیاهان آپارتمانی می توانند نقش به سزائی داشته باشند فقط به یاد داشته باشید از گیاهان بلند و پر برای این منظور استفاده نمایید.

چیدمان گل و گیاه در خانه : درست کردن استند گل با وسایل ساده و دم دستی

به نظرتون چند درصد از ما تا به حال به این فکر کردیم که میتونیم با جعبه های چوبی میوه برای گل هامون خونه های بسیار زیبا بسازیم و از زیباییشون توی خونه استفاده کنیم؟ بله با قرار دادن چندیم جعبه چوبی کنار هم یه استند زیبای گل میتونیم درست کنیم به همین زیبایی و به همین ارزانی.

ساخت استند با جعبه میوه
ساخت استند با جعبه میوه
چیدمان گل و گیاه
چیدمان گل و گیاه

چیدمان گل و گیاه در خانه :  آویزهای زیبا برای گیاهان:

اگر شما فضای کافی در خانه ندارید ولی عاشق گل و گیاه هستید بهترین راه براتون آویزان کردن گلدان ها می تواند باشد که هم شما از زیبایی گل ها میتونید لذت ببرید و هم محیط خونه رو زیبا می کنید. شما میتونید با استفاده از آویزهای آماده گل هارو از چوب پرده جلوی پنجره و یا با ایجاد سوراخ های در دیوار و یا سقف این کار رو انجام بدین. کلی ایده برای آویزان کردن گلدان وجود داره مطمئن هستم اگه به اطرافتون نگاه کنید کلی جا واسه آویزان کردن گیاهاتون پیدا میکنید حتی میتونید با استفاده از نخ های محکم و یا زنجیرهای اماده خودتون برای گیاهانتون آویز بسازید.

یه نکته درباره گیاهانی که میخواهید برای آویزان شدن انتخاب کنید بهتر است از گونه هایی که افتاده هستند استفاده کنید مانند پتوس، غوره ای و گندمی ، برگ بیدی و بسیاری از سساکولنت ها. البته این نکته سلیقه ای می باشد.

پتوس - گلدان آویز

آویز گیاهان آپارتمانی
آویز گیاهان آپارتمانی
آویز گیاهان آپارتمانی
چیدمان گل و گیاه

چیدمان گل و گیاه در خانه : دیوار سبز

این نوع استفاده از گیاهان آپارتمانی معمولاً برای خانه های معمولی توصیه نمی شود به دو علت: ۱- هزینه نگهداری زیاد آن. ۲- دیتیل اجرایی مخصوص آن برای عایق نمودن دیوار . این روش امّا برای مکان های اجتماع مثل لابی ها ,دفاتر, پنت هوس ها می تواند مناسب باشد.

چگونه دیوار سبز بسازیم

چیدمان گل و گیاه در خانه : استفاده از گیاهان در نقاط کانونی:

امروزه بسیاری از طراحان از درختان و گیاهان به عنوان نقاط کانونی خانه استفاده می نمایند. اما باید توجه کنید ریشه بعضی گیاهان ممکن است به سنگ کف خانه آسیب برساند و پس شما باید در انتخاب گیاهان بسیار دقت نمایید در غیر این صورت ریشه گیاه به راحتی می تواند به سنگ های کف خانه آسیب رسانده و مشکلات زیادی برایتان به همراه آورد.

چیدمان گل و گیاه در خانه : دکوراسیون داخلی راهرو ها:

در راهرو ها نیز شما می توانید با ترکیبی از روش های فوق الذکر از گیاهان آپارتمانی استفاده نمایید و چون راهروها معمولاً برای ورود و خروج استفاده می شوند این کار تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

روش های نوین برای چیدمان گل و گیاه در خانه:

امروزه  با سبک های متفاوتی و به اشکالی زیبا و مدرن تر وجود داشته و با ایده های خلاقانه زیبایی گیاهان را در دکوراسیون منزل یا هر فضای دیگری  بیشتر مورد توجه  قرار می دهد مثل گلدان های مغناطیسی (یا معلق)

چیدمان گل و گیاه در خانه : گلدان های مغناطیسی

طراحی این گلدان جالب به صورتی است که با  خاصیت مغناطیسی خود سبب می شود تا گلدان با زیر گلدانی با فاصله و به صورت معلق در هوا قرار گرفته و زیبایی گیاهان را با احساسی متفاوت از گلدان به سبکی منحصربه فرد و هیجان انگیز در اختیار بیننده قرار دهد.

زیبایی و طراوت خانه با چیدمان خاص گل و گیاه

همچنین گونه ای جدید از گیاهان وجود دارند که به تازگی در بازار های ایران نیز موجود می باشند و نیازی به خاک نداشته و شما می توانید از آنها در مکان های گوناگون استفاده نمایید مانند تاقچه ها.

توجه داشته باشید که بهترین فصل برای خرید و رشد گیاهان گلدانی فصل بهار است. گیاه را باید در بهار خریداری کنید تا سریع تر با آب و هوای آپارتمان سازگار می گردد.

چیدمان گل و گیاه در خانه : استفاده از قفسه های تراس برای چیدن گیاهان

خیلی از خانه ها در تراس خود قفسه هایی را برای انبار کردن وسایلی که شاید سالیان سال نیاز به آنها نداشته باشیم در خود جای داده اند. این قفسه ها میتوانند مکان های بسیار خوبی برای نگهداری گیاهان باشند تا طراوت و زیبایی را دوباره به خانه هایتان بیاورید.

تاثیر گیاهان گلدانی در خانه

گیاهان گلدانی تاثیر بسیار زیادی بر نشاط و سرزندگی افراد در محیط خانه می گذارد. نتایج بسیاری از تحقیقات علمی نشان می دهد میکروب هایی که هوا را آلوده می کنند در نزدیکی محیط هایی که گیاهان گلدانی قرار دارند به میران بسیار کمتری وجود دارند.

به ویژه در زندگی شهری و پر ترافیک امروزی که نفس کشیدن در هوایی پاک به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده است داشتن گیاهان سرسبز در دکوراسیون منزل بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

علاوه بر این هوای آلوده، ما روزانه لوازمی را با خود به خانه می آوریم که از بیشتر مواد تشکیل دهنده از مواد شیمیایی می باشد که به مرور زمان میکروب هایی را در هوا پخش می کنند و بر سلامت روحی و روانی ما تاثیر می گذارند.

گیاهان گلدانی مانند کاکتوس ها، شمعدانی، بنفشه آفریقایی، ارکیده، سانسوریا، عبایی و درخت بونسای از بهترین مدل های گیاهان گلدانی برای منزل و آپارتمان ها هستند. کاکتوس ها به دلیل راحتی، نیاز کمتر به نگهداری و زیبایی فوق العاده ایی که در هنگام رشد به خود می گیرند یکی از پرطرفدارترین گیاهان گلدانی در بین خانه دارهای سرتاسر جهان است.

البته در نگهداری کاکتوس به این نکته دقت کنید که افراط در آبیاری کاکتوس باعث گندیدگی آن می شود. خصوصا در زمستان که کاکتوس ها در خواب بسر می برند و نیاز چندانی به آب ندارند.

مطالب مرتبط :

گلدان های خاص مخصوص دکوراسیون خاص

گل و گیاه آپارتمانی طبیعی در دکوراسیون منزل

چه گلدانی دکوراسیون منزل شما را شیک تر می کند؟!