خواص صدف خوراکی؛ 7 خاصیت باورنکردنی صدف خوراکی برای سلامتی بدن

خواص صدف خوراکی:
خواص صدف خوراکی:

صدف خوراکی یکی از غذاهای پرفایده و مغذی دریایی است. این ماده غذایی غنی از اسید های چرب امگا 3، پروتئین، انواع ویتامین ها نظیر ویتامین C، ویتامین D، ویتامین B۱۲، انواع مواد معدنی مانند روی، آهن، مس، منگنز و سلنیوم و کلسیم است. صدف خوراکی فواید و خواص فراوانی برای بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص صدف خوراکی برای سلامتی بدن آشنا می شویم.

 

خواص صدف خوراکی برای سلامتی بدن:

حفظ سلامت استخوان ها:

صدف با دارابودن کلسیم و کوفاکتورها به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. کلسیم موجود در صدف سبب حفظ سلامتی استخوان ها و تراکم استخوانی می شود و از بروز پوکی استخوان، شکنندگی استخوان ها، آرتروز و سایر بیماری های مربوط به استخوان جلوگیری می کند.

 

بهبود کیفیت خواب:

صدف خوراکی دارای مواد معدنی نظیر روی و منیزیم است که برای داشتن خواب با کیفیت مفید هستند. داشتن خواب مناسب سبب بهبود عملکرد مغز، باز تولید سلول ها و توانایی در رشد می شود.

بنر گل من و تو

 

خواص صدف خوراکی
خواص صدف خوراکی برای سلامتی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن:

صدف خوراکی با دارابودن آنتی اکسیدان ها سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. ویتامین A، ویتامین C و روی موجود در صدف با تقویتسیستم ایمنی بدن، عوامل خارجی را که قصد تاثیر مخرب روی سلول های سالم دارند را از بین می برند.

 

کاهش وزن:

صدف خوراکی با دارابودن کالری و چربی پایین، گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند. به علاوه این ماده مغذی دارای مقادیر بالای پروتئین است که برای کاهش وزن سودمند است.

 

خواص صدف خوراکی
خواص صدف خوراکی: کاهش وزن

تسریع التیام زخم ها:

مصرف صدف خوراکی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از این طریق مانع بروز بیماری های مختلف می شود و روی موجود صدف سب کاهش خطر بروز عفونت های میکروبی و سرعت بخشیدن به فرایند بهبود زخم ها می شود. به علاوه صدف برای رشد کافی و تکامل بدن کودکان و بزرگسالان سودمند و مفید است.

 

حفظ سلامت قلب:

صدف خوراکی دارای پتاسیم و منیزیم است که برای کاهش فشارخون مفید هستند و از این طریق به حفظ سلامت قلب کمک می کنند. همچنین صدف با دارابودن اسیدهای چرب امگا3 از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می کاهد. در واقع اسیدهای چرب امگا3 سطح کلسترول خوب را افزایش و سطح کلسترول بد را کاهش می دهند.

 

خواص صدف خوراکی
خواص صدف خوراکی: حفظ سلامت قلب

تقویت قوای جنسی مردان:

صدف یک ماده غذایی مفید برای تقویت قوای جنسی مردان محسوب می شود. صدف خوراکی با دارا بودن مقدار زیادی آمینو اسید، سبب تحریک تولید هورمون تستوسترون می شود که افزایش تولید و ترشح تستوسترون، بهبود عملکرد جنسی در مردان را به دنبال دارد. همچنین بر اساس تحقیقات صورت گرفته کمبود روی هم می تواند باعث کاهش نیروی جنسی در مردان شود که صدف با دارابودن روی می تواند به جبران این کمبود کمک کند.