خواص گوشت بوقلمون؛ 8 خاصیت فوق العاده گوشت بوقلمون برای سلامتی

خواص گوشت بوقلمون برای سلامتی:
خواص گوشت بوقلمون برای سلامتی:

گوشت بوقلمون با توجه به اینکه بوقلمون محلی یا پرورشی است در دو رنگ سفید و قرمز وجود دارد. اغلب گوشت بوقلمون تیره ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به بوقلمون سفید دارد اما چربی و کالری موجود در  آن نیز بیشتر است. گوشت بوقلمون که در اروپا بسیار پر طرفدار است، فواید و خواصی برای سلامتی بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص گوشت بوقلمون آشنا می شویم.

خواص گوشت بوقلمون برای سلامتی:

بهبود سلامت روانی:

گوشت بوقلمون با دارابودن سطوح مناسبی از تریپتوفان که اسید آمینه‌ای ضروری برای مدیریت سلامت روان است، به بهبود سلامت روانی کمک می کند. در واقع تریپتوفان تولید و تقویت سروتونین را برعهده دارد. سروتونین برای بهبود خلق و خو مفید است و کمبود آن باعث افزایش استرس و افسردگی می شود.

 تقویت استخوان‌ و دندان‌ ها:

فسفر موجود در گوشت بوقلمون به تقویت استخوان‌ ها و دندان‌ ها کمک می کند. همچنین سبب تسهیل روند تولید پروتئین توسط بدن می شود و به آن اجازه می‌دهد که از کربوهیدرات‌ها و چربی‌های مصرفی استفاده کند. علاوه بر این گوشت بوقلمون دارای کلسیم، منیزیم و ویتامین D نیز است که برای تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان مفید هستند.

بنر گل من و تو

 

خواص گوشت بوقلمون برای سلامتی:
خواص گوشت بوقلمون برای سلامتی

کاهش بی خوابی:

گوشت بوقلمون با دارابودن تریپتوفان به تولید سروتونین توسط مغز کمک می کند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که موجب آرامش و تقویت بدن می شود و به درمان بی خوابی کمک می کند. علاوه بقر این این گوشت حاوی سلنیوم، ویتامین B3 و ویتامین B6 است که به بهبود خواب کمک می کنند.

کنترل سطح قند خون:

به توصیه برخی متخصصان بهداشتی گوشت بوقلمون برای مبتلایان به دیابت مفید است و سبب کنترل سطح قند خون می شود.

خواص گوشت بوقلمون
خواص گوشت بوقلمون: کنترل سطح قند خون

کاهش وزن:

گوشت بوقلمون با دارابودن مقادیر بالای پروتئین به کاهش وزن کمک می کند. پروتئین سبب ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی‌تری در افراد می شود و با جلوگیری از پرخوری به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این دریافت کافی پروتئین برای حفظ توده عضلانی و تثبیت سطح انسولین بعد از مصرف غذا مفید است.

خواص گوشت بوقلمون
خواص گوشت بوقلمون: کاهش وزن

بهبود متابولیسم:

گوشت بوقلمون با دارابودن ترکیباتی مانند پتاسیم، نیاسین، روی و تیامین سبب افزایش متابولیسم می شود. گوشت بوقلمون علاوه بر تقویت متابولیسم، دارای ارزش غذایی بالایی است که باعث می شود یک وعده غذایی کامل به شمار آید.

 

درمان کم‌خونی:

گوشت بوقلمون با دارابودن آهن به درمان کم خونی کمک می کند. آهن سبب افزایش گلبول های قرمز در بدن می شود و از این طریق برای درمان کم خونی مفید است. البته مطالعات بیش‌تر در این زمینه در حال انجام است.

 

خواص گوشت بوقلمون
خواص گوشت بوقلمون: درمان کم‌خونی

 

تقویت سیستم ایمنی بدن:

گوشت بوقلمون غنی از مواد مفیدی مثل پتاسیم، پروتئین و سلنیوم است. بنابراین مصرف مرتب و مناسب آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. سلنیوم موجود در گوشت بوقلمون به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا ویروس‌های مضر و عفونت‌های باکتریایی را به راحتی از بین ببرد. تریپتوفان موجود در گوشت بوقلمون با تولید سروتونین در تقویت سیستم ایمنی مفید است.