رازهای انتخاب عطر و ادکلن زنانه خوشبو و جذاب

نحوه انتخاب عطر زنانه خوشبو
نحوه انتخاب عطر زنانه خوشبو

انتخاب عطر زنانه خوشبو :راز خوشبو بودن چیست؟ چطور میتونیم عطر و ادکلن جذاب انتخاب کنیم؟ همواره زیبایی و خوشبو بودن یکی از مسائل بسیار مهم برای خانم‌ها و آقایان است. در همین راستا انتخاب عطر برای افراد از اهمیت شگرفی برخوردار است. اگر شما هم به دنبال داشتن رایحه‌ای خوش هستید در این مقاله با ما باشید. این مطلب را به بررسی نکات مهم در خصوص انتخاب عطرهای زنانه اختصاص داده‌ایم.

انواع عطر زنانه در بازار

پیش از هر بحثی در خصوص انتخاب عطر زنانه و خرید آن، بهتر است انواع آن را به‌خوبی بشناسیم. عطرها را بر اساس رایحه و فصل مناسب برای استفاده و مباحثی این‌چنینی می‌توان دسته‌بندی کرد. اما بیایید بر اساس استانداردهای اساسی انواع عطرها را بشناسیم

اولین نوع عطر که بسیار مورد توجه است، «پرفیوم» می‌باشد. پرفیوم که انواع مختلفی دارد و در عطرها و رایحه‌های متعددی قابل خریداری می‌باشد دارای 22 درصد اسانس روغنی می‌باشد.

بنر گل من و تو

در مقابل مدل دیگری از عطرها به‌نام «ادو پرفیوم» وجود دارد. میزان درصد روغن مورد نظر که باعث بخشیدن رایحه به عطر می‌شود حدود 15 تا 22 درصد می‌باشد.

نمونه‌ی دیگر عطرها با درصد خلوص 8 تا 15 درصد در رده‌ی بعدی قرار می‌گیرند. این عطرها تحت عنوان «ادوتویلت» شناخته می‌شوند.

«ادکلن‌ها» را نیز که خوب می‌شناسید. میزان اسانس روغنی موجود در این نوع عطر چیزی در حدود 4 درصد است.

«اوفرش» نیز که در پایین‌ترین سطح خلوص قرار دارد بیش از 3 درصد اسانس روغنی ندارد.

با توجه به موارد بالا شما می‌توانید عطر مورد نظر خود را با بررسی ویژگی‌های هر کدام از این گزینه‌ها انتخاب کنید. هر چه در لیست ارائه شده از بالا به پایین بیایید شدت و ماندگاری عطر مورد نظر کاهش می‌یابد. پس اگر به‌دنبال انتخاب عطر زنانه با بیشترین ماندگاری هستید به سراغ پرفیوم‌ها بروید و با خرید آن‌ها به خواسته‌ی خود برسید. اما گفتیم که عطرها بر اساس معیارهای دیگری نیز قابل تفکیک می‌باشند.

تقسیم بندی لنواع ادکلن- انتخاب عطر زنانه
تقسیم بندی لنواع ادکلن- انتخاب عطر زنانه

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1wZXJmdW1lLz90eXBlWzBdPTUzOTAmc29ydGJ5PTc=”]پرفروش ترين عطر و ادکلن های زنانه[/button]

دسته‌بندی عطرها بر اساس گروه‌های بویایی

راه دیگری که می‌توانیم از طریق آن شناخت بیشتری نسبت به عطرها پیدا کنیم و یک انتخاب عطر زنانه هوشمندانه داشت، بررسی گروه بویایی می‌باشد. با این نوع شناخت یک قدم به انتخاب بهتر نزدیک‌تر خواهید شد. چرا که خواهید دانست سلیقه‌تان بیشتر به سمت کدام مورد گرایش دارد.

پیش از شروع بررسی عطرها از این منظر، بدانید که «نت‌های عطر» هم‌چون نت‌های موسیقی مواد تشکیل دهنده‌ی انواع عطرها هستند. پس در انتخاب عطر زنانه خوشبو و متناسب با سلیقه شما باید به نتهای آن دقت کنیم:

عطرهایی با نت مدیترانه ای

یکی از گروه‌های بویایی گروه «مدیترانه‌ای» می‌باشد. این گروه با ترکیبی از نت‌های مختلف نظیر خزه‌ای و گلدار و … تولید می‌شود. عطرهای این گروه معمولاً بویی تند و سنگین دارند.

عطرهایی با نت آروماتیک

«آروماتیک» یکی از گروه‌های بسیار مهم و معروف در صنعت عطرسازی می‌باشد. مواد اولیه مورد استفاده در این خانواده، گیاهانی چون مریم گلی، زیره و دیگر گیاهانی هستند که بوی شدیدی دارند. البته این گروه بویایی، بیشتر برای تولید عطرهای مردانه استفاده می‌شوند. اما استفاده از آن در عطرهای زنانه نیز رواج دارد. همان‌طور که حدس می‌زنید این گروه بویایی شامل عطرهایی با رایحه‌ی بسیار تند و تیز می‌باشد.

عطرهایی با نت مرکبات

گروه بویایی «مرکباتی» را کمابیش از نام آن می‌توانید بشناسید. بوی سبک و مرکباتی از ویژگی‌های این نوع عطرها می‌باشد.

عطرهایی با نت گل

«گلدار» خود گستره‌ی وسیعی از انواع بوها و رایحه‌هاست. این گروه بویایی شامل زیرمجموعه‌های اصلی‌ای نظیر گلدار دریایی، میوه‌ای و … می‌باشد.

عطرهایی با نت چرم

گروه بویایی «چرمی» که دارای بوهای متنوع و وسیعی می‌باشد و بوهایی لطیف تا ترش را در بر می‌گیرد.

عطرهایی با نت شرقی و یا چوب

گروه بویایی «شرقی» که توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند از نت‌هایی بسیار گرم و همچنین محرک تشکیل می‌شود. مواد اولیه‌ای که در این خانواده استفاده می‌شوند مواردی نظیر چوب، مشک، شیر و … می‌باشند.

از خانواده‌ی عطرهای «چوبی» نیز می‌توان حرف‌های زیادی زد. اما بیایید ببینیم شما قصد خرید چه عطری را دارید.

انتخاب عطر زنانه با استفاده از نت ها
انتخاب عطر زنانه با استفاده از نت ها

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1wZXJmdW1lLz90eXBlWzBdPTUzOTAmc29ydGJ5PTc=”]مشاهده پرفروش ترين عطر و ادکلن های زنانه[/button]

دسته بندی دیگر بر اساس گروه بویایی

بیشتر کسانی که برای دفعات اول میخواهند عطر و ادکلنی را انتخاب کنند بیشتر دسته بندی گرم و سردی و یا تلخ و شیرین بودن را ملاک قرار می دهند. پس بیاید این نوع دسته بندی را نیز تحلیل کنیم تا انتخاب عطر زنانه راحت تری داشته باشیم.

عطر و ادکلن زنانه شیرین

براساس دسته بندی گروه بویایی دسته ای از عطر و ادکلن هایی که دارای نت های گل و مرکبات مانند وانیل هستند جزو عطرهای شیرین محسوب می شوند. عطرهای شیرین فقط مخصوص بانوان نیست بلکه عطرهای شیرین بسیار پرطرفداری بین آقایان نیز وجود دارد. بسیاری از برندهای معروف عطرهای شیرین تولید می کنند از جمله عطرهای کوکوشنل که با رایحه وانیل، گریپ فروت و … توانسته بین بانوان جایگاه خاصی را پیدا کند.

عطر و ادکلن زنانه تلخ

عطرهای تلخ اصولا دارای رایحه هایی مانند قهوه ، کهربا ، اسطخودوس و تنباکو و چرم هستند. جالب است بدانید اکثر عطرهای تلخ دارای شیشه مشکی و یا تیره می باشند. از بین عطرهای زنانه تلخ میتوان به Wonderoud EDP از برند کام دی کارگونس با رایحه دودی و عود اشاره کرد.

عطر و ادکلن زنانه تند

عطرهای تند اصولا دارای رایحه های مانند زنجبیل، چوب و … هستند. برای نمونه عطر زنانه پاکورابان مدل Olympea  و ورساچه مدل Crystal Noir در دسته بندی عطرهای زنانه تند جای میگیرند.

عطر و ادکلن زنانه خنک

عطرهای زنانه خنک دارای رایحه هایی مانند نعنا، سیب سبز، لیمو و سدر هستند که کاملا به شما احساس خنکی فوق العاده ای بوجود می آورد اگر طرفدار عطرهای خنک هستید میتوانید از برند بولگاری مدل Omnia Crystalline EDT که ترکیبی از بهترین رایحه های خنک را دارد استفاده کنید

انتخاب ادکلن زنانه با گروه بویایی
انتخاب ادکلن زنانه با گروه بویایی

بهترین برندهای عطر زنانه کدامند؟

شاید نتوان به قطعیت گفت که بهترین برند عطر زنانه کدام است. اگر به سراغ گوگل بروید و این موضوع را جست‌وجو کنید سایت‌های مختلفی به شما معرفی خواهند شد که پاسخ این سوال را داده‌اند.

حال کافی‌ست که به چند نمونه‌ی اول در بین این سایت‌ها مراجعه کنید تا ببینید هرکدامشان برندهای خاصی را معرفی کرده‌اند و گاهی در بین آن‌ها موارد مشترکی وجود دارند.

البته معمولاً برندها با توجه به فعالیت‌شان در سال مورد نظر، گاهی طبقه‌بندی می‌شوند و این مسئله هم باز با توجه به سلیقه و اطلاعات مرجع آن رنکینگ است. لذا نمی‌توان گفت کدام برند بهترین است

تصور کنید ما به شما برند ورساچه را به عنوان بهترین برند معرفی کنیم و شما پس از خرید عطری از برند کلوین کلاین رضایت بیشتری داشته باشد. پس بهتر است به دنبال یک مدل خوب عطر با توجه به خواسته‌ی خود باشید، اغلب برندهای تولید عطر نمونه‌های خوبی را در بین تولیدات خود دارند.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1wZXJmdW1lLz90eXBlWzBdPTUzOTAmc29ydGJ5PTc=”]لیست پرفروش ترين عطر و ادکلن های زنانه[/button]

شما کدام عطر زنانه را دوست دارید؟

با توجه به مباحثی که در قسمت‌های قبل مطرح شد، حالا می‌دانید که سلیقه‌ی شما به کدام خانواده تعلق دارد. حالا دیگر نیازی نیست زمانی که به عطر فروشی می‌روید بوها را توصیف کنید. کافی‌ست تا گروه بویایی مورد نظرتان را بگویید تا بیشتر به سمت عطر مورد نظر خود هدایت شوید.

سلیقه‌ی شما در انتخاب عطر بسیار مهم است. بهتر است زیاد به این مسئله که دیگران از چه نوع عطری خوششان می‌آید توجه نکنید.

البته اگر خیال دارید که با زدن عطر توجه دیگران را به خود جلب کنید، بهتر است به سراغ عطرهای محرک و گرم بروید. این عطرها باعث خواهند شد تا فضای اطراف شما فضایی گرم و صمیمی‌تر شود و محیطی بهتری را برای یک هم‌صحبتی خوب فراهم می‌کنند.

چگونه یک عطر زنانه خوب انتخاب کنیم؟

گفتیم که سلیقه‌ی شما در انتخاب عطر مناسب بسیار مهم است. نکته‌ی مهم دیگر توجه به شرایط محیطی‌ست. بی‌شک همان‌طور که پوشیدن لباس گرم در روزهای گرم سال شما را اذیت خواهد کرد، استفاده از یک عطر گرم نیز نتایجی مشابه را با خود به‌همراه خواهد داشت.

همچنین به تند بودن عطر توجه کنید. اگر بوهای تند شما را اذیت می‌کنند زیاد به سراغ چنین عطرهایی نروید.

از طرفی نحوه‌ی انتخاب عطر بسیار مهم است. توصیه می‌شود انتخاب عطر را در ساعات ابتدایی روز به‌انجام برسانید. البته یادتان باشد که پس از تست کردن تعداد مشخصی از عطرها بینی‌تان دیگر قادر نخواهد بود تفاوت‌ها را به‌خوبی درک کند.

انتخاب ادکلن زنانه
انتخاب ادکلن زنانه

از کجا عطر زنانه بخریم؟

یک نکته‌ی بسیار حیاتی دیگر برای خرید عطر، مراجعه به مراکز معتبر و مجاز برای خرید می‌باشد. بهتر است به نمایندگی‌های فروش عطرهای معروف بروید. یا از فروشگاه‌های مطرح و معروف و قابل اعتماد خرید کنید.

چرا که خرید عطر اورجینال و اصل بسیار مهم است. خرید محصول غیراصل باعث می‌شود تا عطری با کیفیتی پایین‌تر از آن‌چه انتظار داشتید نصیبتان شود. این عطرها معمولاً ماندگاری کمتری نسبت به دیگر مدل‌های موجود دارند. البته گاهی ممکن است فروشندگان غیرمجاز عطر فیک را تحت عنوان عطر اورجینال به شما بفروشند. در این شرایط شما پول کالای اصل را پرداخت کرده‌اید و چیزی فیک نصیبتان شده است.

لذا برای خرید حتماً یک فروشنده‌ی مناسب انتخاب کنید. از طرفی مراجعه به‌یک مرکز معتبر خرید عطر باعث می‌شود شما بتوانید خریدی بهتر انجام دهید، چطور؟ در مراکز معتبر و مطرح فروش، افرادی متخصص با شناخت کافی از دنیای عطرها حضور دارند که می‌توانند با توجه به نیازتان بهترین انتخاب را به‌شما معرفی کنند.

استفاده از نظر دیگران بسیار مهم و کارگشاست. از تجربیات مفید اطرافیانتان در خرید و استفاده از انواع عطرها بهره‌مند شوید.شما در انتخاب عطر زنانه به چه نکاتی دقت میکنید؟شما چه‌نوع عطرهایی استفاده کرده‌اید؟ عطرتان را از کجا خریده‌اید؟ پاسخ‌هایتان را در بخش نظرات با خوانندگان در میان بگذارید.

مطالب مرتبط :

نقد و بررسی عطر شانل چنس (شانل چانس) ادکلن زنانه

14تا از خاص ترین،بهترین و خوشبوترین عطر مردانه

تفاوت عطر و خوشبوکننده ها