طرز تهیه شیرینی رولی عسلی فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه شیرینی رولی عسلی
طرز تهیه شیرینی رولی عسلی

طرز تهیه شیرینی رولی عسلی : شاید دوست داشته باشید شیرینی درست کنید که توش شکر کم باشه این یک گزینه عالی برای شما به حساب میاد،ببینید چی آوردم براتون یک شیرینی فوق العاده خوشمزه ، آخ که باز دلم خواست از طعمش و تردیش و اون لایه لایه شدنش زیر دندون نگم براتون اصلا خود باقلواست پس دست دست نکنید و بیاید درستش کنیم راستی براتون ویدیو هم آماده کردم که انتهای مطلب میتویند ببینید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی رولی عسلی

این شیرینی فقط ۴ قاشق شکر داره و شیرینی اصلیش با همون عسل روشه که جذبش میشه و طعم فوق العاده ای بهش میده
آرد سفید ۵ پیمانه الک شده
شکر ۴ قاشق غذاخوری
مایه خمیر فوری ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
تخم مرغ۲ عدد
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
شیر ۴۰۰ میلی لیتر(۲پیمانه)
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
کره ذوب شده  250 گرم

طرز تهیه شیرینی رولی عسلی

برای درست کردن این شیرینی خوشمزه ابتدا آرد، شکر، نمک، خمیرمایع را با هم مخلوط و وسطش یک حفره ایجاد کنید سپس تخم مرغ و گلاب را وسط حفره ریخته، با چنگال بزنید و بتدریج شیر را اضافه کرده و با دست مخلوط کنید تا خمیری شود. خمیرو به سطح کار منتقل کرده و 7 دقیقه ورز دهید سپس بشکل توپ درآورده و داخل کاسه چرب شده بذارید روش سلفون یا یک بشقاب بذارید و در دمای محیط ۱ ساعت استراحت دهید که حجمش دو برابر شود.

بنر گل من و تو

مرحله شکل دهی به خمیر

پف خمیر و بگیرید و سطح کار را کمی آرد پاشی کنید و خمیر را بشکل لوله درآورده و به ۸قسمت مساوی تقسیم کنید، هر کدوم رو چونه کنید و روی چونه ها را با پارچه بپوشانید تا خشک نشن، اولین چونه را با کمک اخلوا (وردنه مخصوص باقلوا) خیلی نازک و بشکل دایره باز کنید و سپس سطح کارو کره بزنید و خمیرو بذارید و روش با فرچه کره بزنید.

تمام چونه ها رو به این ترتیب باز کنید و هر لایه خوب کره بزنید.(آخرین لایه هم کره مال کنید) با پیتزا بر برش بزنید و طبق کلیپ رول کنید و با کارد رول رو به دو قسمت تقسیم و با دست یا وردنه پهن کنید و با خلال دندون فیکس کنید تا موقع پخت بازنشه‌.من دو مدل درست کردم مدل بعدی رو هم بعد برش رول با سیخ چوبی از وسط فشار دهید تا لبه ها جمع شه و بالا بیاد.

شیرینی دایره رو بدون رومال و اون یکی را رومال مخلوط زرده و شیر بزنید و تخم خرفه بپاشید و سپس داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۳۰دقیقه بسته به دمای فر بپزید(درآخر حتما گریل را روشن کنید تا روی شیرینی طلایی و برشته شود. از فرخارج و تا داغه رو هر کدوم یک قاشق غذا خوری پر عسل بریزید تا جذب شیرینی شود و نوش جان کنید بسیار خوشمزه ست.

شیرینی رولی عسلی
شیرینی رولی عسلی

ویدیو مراحل تهیه شیرینی رولی عسلی

مطالب مرتبط :

طرز تهیه یک تارت روانی

طرز تهیه باقلوا با مغز کیکی

طرز تهیه چیز کیک اسفناج فوق العاده