طرز تهیه شیرینی لب دلبر فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه شیرینی لب دلبر فوق العاده + ویدیو
طرز تهیه شیرین لب دلبر

طرز تهیه شیرینی لب دلبر : براتون یک شیرین فوق العاده خوشمزه و عالی آماده کردم که هم میتونید برای عید نوروز و هم افطاری ماه رمضون درست کنید، این شیرینی مانند بالقوا هست و طعم و عطر بسیار خوبی داره و در عین حال به راحتی میتونید اونو در خانه درست کنید. من برای راحتی شما ویدیو نحوه درست کردن این شیرینی خوشمزه رو هم در انتهای مطلب قرار دادم که حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرین لب دلبر

آرد سفید 4 پیمانه
آب 200الی 180میلی لیتر
زرده تخم مرغ 2عدد
سفیده تخم مرغ 1عدد
کره125گرم
شکر 2 قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
نمک1/2 قاشق چای خوری
پودر هل1/2 قاشق چای خوری
نشاسته ذرت به میزان لازم

شربت

بنر گل من و تو

شکر ۲ لیوان
آب 2 لیوان
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی لب دلبر

ابتدا شربت رو درست کنید تا سرد بشه ولی من پیشنهاد میکنم برای درست کردن شربت حتما شربت بار رو درست کنید که دستورش در سایت قرار داده شده . آرد را داخل کاسه گودی بریزید و شکر، نمک، بیکینگ پودر و هل را بهش اضافه و مخلوط کنید.حالا کره ذوب شده و تخم مرغ را اضافه و با دست و رز داده تا بشکل خرده نان درآید.آب ولرم را کم کم اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر لطیفی بدست بیاد که به دست نچسبه (بسته به نوع آردها شاید میزان آب ذکر شده توی دستور کامل مصرف نشه پس تا وقتی خمیری شد آب اضافه کنید،همه رو یکباره نریزید.برای من 180میلی لیتر نیاز شد و خمیرم شکل گرفت) خمیر را دوسه دقیقه ورز دهید و داخل کاسه بزارید و روش سلفون بکشید و بزارید در دمای محیط 1ساعت استراحت کنه.

شکل دهی خمیر

بعد سطح کار را نشاسته ذرت بپاشید و خمیر را با وردنه باز کنید روی خمیر نشاسته بریزید و با دست ماساژ دهید و طبق تصویر از 3جهت تا بزنید دوباره سلفون بکشید و اجازه دهید 10دقیقه استراحت کنه. با وردنه به ضخامت2 میل باز کنید و کاتر دایره لبه دالبری بزنید. داخل پیاله یک عدد سفیده را بزنید از لختگی در بیاد و با نوک انگشت اشاره مرکز 3 تا از دایره ها رو سفیده تخم مرغ بزنید و روی هم قرار بدید و مرکز رو یکم فشار بدید و بعد تا کنید و با انگشت قسمت تا شده رو فشار دهید تا بهم بچسبن و باچنگال خط بیاندازید تافیکس شه.

تمام خمیرها رو به این شکل آماده کنید و روی سینی که پارچه گذاشتید بچینید و تا اتمام کار روی خمیرها هم پارچه بکشید خشک نشن.روغن مخصوص سرخ کردنی راروی حرارت گذاشته تا داغ شود و خمیرها رو داخلش سرخ کنید و بلافاصله بعد از سرخ شدن داخل شربت بار خنک بزارید،شربت جذب کردن داخل صافی بزارید تا شهد اضافه گرفته شه.کنجد بپاشید.

برای درست کردن شربت این لینک را مطالعه کنید: طرز تهیه شربت بار

نمونه شیرین لب دلبر
نمونه شیرین لب دلبر
نکات و سوالات احتمالی

با اضافه های خمیر چکار کنیم؟ سعی کنید بار اول که خمیر و باز میکنید کل خمیرو کاتر بزنید چون اضافه ها رو که جمع کردید و دوباره باز کردید و کاتر بزنید مثل دفعه اول شیرینیها پف نمیکنن.خراب نمیشه ها ولی کیفیت شیرینی بار اول بهتر میشه.

سعی کنید داخل یک قابلمه نسبتا بزرگ طوری که همه جا بشن یکباره سرخ کنید چون برای بار دوم روغن خیلی کف میکنه و مدام باید بالا سرش باشید سرریز نشه.کف کردن روغن به علت وجود تخم مرغ داخل خمیر و نشاسته ذرته

شیرین لب دلبر
شیرین لب دلبر

ویدیو طرز تهیه شیرینی لب دلبر

مطالب مرتبط :

طرز تهیه باقلوا با مغز کیکی

طرز تهیه باقلوا با کرم محلبی

طرز تهیه باقلوا آکاردئونی یا پلیسه