طرز تهیه پنکیک وگان بدون تخم مرغ + ویدیو

طرز تهیه پنکیک وگان
طرز تهیه پنکیک وگان

طرز تهیه پنکیک وگان مخصوص گیاهخواران : همانطور که میدونید کرپ یا همون پنکیک خودمون رو بیشتر برای صبحونه و عصرانه درست میکنند ولی کسانی که رژیم غذایی گیاه خواری دارند نمیتونند از پنکیک های معمولی استفاده کنند که بهترین جایگزین اون وگان هست که بدون تخم مرغ درست میشه ، من که درست کردم و واقعا خوشمزه بود حتما شما هم امتحان کنید ، راستی ویدیو مراحل کار رو در انتهای مطلب براتون قرار دادم که حتما مشاهده کنید.

راستش چند روزی این دختر خانم ما هوس کرده بود گیاهخوار بشه خودش یه سری غذا سرچ می کرد و درست می کرد عکاسیش میکرد و خلاصه اوضاعی داشتیم تو آشپزخونه ولی خوبیش این بود که خودش دیگه مسئولیت غذاشو به عهده داشت و خوبتر این بود که برای آشپزی بهش امیدوارم شدم😀 این پنکیک هم یکی از صبحانه هاشه.خیلی هم خوشمزه بود.

مواد لازم برای تهیه پنکیک وگان

  • آرد سفید۱پیمانه
  • شکر2 قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر ۱قاشق غذاخوری(من از ۱/۲قاشق غذاخوری استفاده کردم)
  • نمک۱/۲ قاشق چای خوری
  • شیر سویا ۱پیمانه (اگه گیاهخوار نیستین اما به تخم مرغ حساسیت دارین میتونید از شیر معمولی هم استفاده کنید.)
  • سرکه سیب۱قاشق غذاخوری
  • وانیل مایع۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه پنکیک وگان

مواد خشک رو داخل یه کاسه با هم مخلوط کنید. سپس شیر سویا ، وانیل و سرکه رو اضافه و در حد مخلوط شدن به هم بزنید. غلظت خمیر مثل ماست همزده هست.تابه نچسبی رو روی حرارت متوسط بذارین تا گرم بشه کف تابه رو خیلی کم روغن نارگیل بزنید(هر روغن گیاهی دیگه ای میشه) و از خمیر به اندازه یک چهارم پیمانه در تابه بریزین وقتی سطح پنکیک حباب زد برگردونید. پنکیک رو گرم سرو کنید همراه با شیره افرا،مربا،انواع میوه های تازه و کره بادام زمینی عالیه.

بنر گل من و تو

نکته :

-در این پنکیک از هر نوع شیری که پایه لبنی نداشته باشه میتونید استفاده کنید.

پنکیک وگان
پنکیک وگان

رسپی و ویدیو از نجمه السادات شریعتمداری

طرز تهیه انواع پنکیک

طرز تهیه پنکیک مراکشی

طرز تهیه پنکیک با بهترین رسپی

طرز تهیه نان هوکایدو ژاپنی