طرز تهیه پنکیک مراکشی فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه پنکیک مراکشی
طرز تهیه پنکیک مراکشی

طرز تهیه پنکیک مراکشی یا همون بغریر : نون پزیدم چه نونی، مثل ژله نرمه، مثل اسفنج سوراخ سوراخه و خیلی بامزه و با حاله ، دستورشو از یه پیج عربی برداشتم و ترجمه کردم با یه مکافاتی😂چقد زبان عربی سخته بخصوص لغات آشپزی رو هرچند میدی به مترجم یه چیزایی تحویلت میده شاخ درمیاری😂 مثل پنکیک خودمونه منتها این بافتش فرق میکنه بخاطر ایرمیکی که داخلش هست.

یک توضیحی قبل ار رسپی بدم و اون اینکه پنکیک مراکشی با تمام پنکیک هایی که تا حالا دیده اید فرق داره. البته این پنکیک رو به اسم پنکیک هزار سوراخ هم میشناسن و بیشتر با شربت کره عسل در صبحانه و افطار میل میکنند پس اگر دنبال یک خوراکی باحال برای افطار هستید حتما درستش کنید. راستی ویدیو مراحل رو هم قرار دادم تا مشکلی نداشته باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک مراکشی بغریر

ایرمیک(سمولینا) ۲ پیمانه
آرد سفید قنادی ۱ لیوان
شکر ۱ قاشق مرباخوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
مایه خمیر ۱قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر ۷گرم
آب ۴ لیوان

بنر گل من و تو

طرز تهیه پنکیک مراکشی

برای تهیه پنکیک مراکشی با پنکیک هزار سوراخ ابتدا مایه خمیر را با 2 قاشق غذاخوری آب ولرم مخلوط کنید روش رو بپوشونید بزارید کنار تا عمل بیاد. حالا ایرمیک رو با آرد، نمک ، شکر و بیکینگ پودر را داخل کاسه ای ریخته و خوب مخلوط کنید و مایه خمیر عمل اومده و آب رو اضافه کنید و خوب هم بزنید و ظرف را برای یک ربع بزارید کنار.

بعد مواد را داخل مخلوط کن بریزید و ۲دقیقه بزنید. تابه را روی حرارت بزارید گرم بشه و با ملاقه مواد را وسط تابه بریزید سطح نون که حباب زد و اسفنجی شد بردارید و روی یک پارچه تمیز بزارید تا نونها خنک شن به همین راحتی و به همین خوشمزگی پنکیک هزار سوراخ شما آماده شده و میتونید با انواع کره و مربا و عسل و یا حتی غذای گوشتی سرو کنید و نوش جان کنید.

 

شاید در اولین نگاه ظاهرش مثل این میمونه که خمیره ولی اصلا اونطوری نیست

پنکیک مراکشی یا پنکیک هزار سوراخ
پنکیک مراکشی یا پنکیک هزار سوراخ
مطالب مرتبط :

طرز تهیه پنکیک با بهترین رسپی

طرز تهیه نان اردک ، نان محلی زنجان

طرز تهیه بولانی سیب زمینی