23 غذای ساده و سریع؛ لیست بهترین غذاهای ساده خوشمزه

غذاهای ساده و سریع
غذاهای ساده و سریع

غذای ساده و سریع : برای شما هم مثل من پیش اومده که از سر کار اومده باشید و حوصله درست کردن غذا نداشته باشید؟ در این موقعیت همه به دنبال غذای ساده و خشمزه میگردن که در سریعترین زمان درست کنند. شاید اولین گزینه ای که بهش فکر کنید املت باشه ولی در ادامه با من همراه باشید تا به شما غذاهای ساده و سریع معرفی کنم که در کمترین زمان و مواد بتونید درست کنید.

نکته جالب توجه این هست که اکثر غذای های ساده و سریع رو میشه به عنوان غذای رژیمی هم معرفی کرد چون دارای کالری پایین تری هستند.

راستی اگر دوست دارید غذاهای ایرانی رو بشناسید و یا دنبال غذای نونی خوشمزه هستید مطالبی که در این خصوص هست رو حتما مطالعه کنید.

بنر گل من و تو

استانبولی غذای ساده و خوشمزه همه پسند

استانبولی یک مدل غذای ایرانی است که هم به سادگی و به مواد اولیه در دسترس شما و هم در مدت زمان بسیار کوتاهی تهیه می شود. برای پختن این غذا به حدود یک ساعت زمان و مقداری گوجه فرنگی، سیب زمینی، کمی پیاز و برنج نیاز دارید. و به راحتی و در کمترین زمان می توانید از ترکیب این مواد یک برنج خوشمزه و جذاب داشته باشید. این غذای ساده و سریع میتونه گزینه خوبی برای نهار و شام شما باشه و با ماست موسیر فوق العاده دلچسب میشه.

غذای ساده استانبلی فوق العاده خوشمزه
غذای ساده استانبلی فوق العاده خوشمزه

کوکو سیب زمینی غذای ساده و سریع

اگر وقت کمی برای تهیه غذا در اختیار دارید کوکو سیب زمینی یک پیشنهاد عالی است. به راحتی و با مقداری سیب زمینی (خام یا آب پز) تخم مرغ، هویچ و کمی ادویه می توانید یک غذای ساده و سبک آن هم در مدت زمان کوتاه آماده کنید. که البته برای بیرون رفتن و گردش و تفریح ها هم یک غذای مناسب می باشد. من خودم وقتی میخوام مسافرت برم برای مسیر حتما کوکو سیب زمینی درست میکنم.

کوکو سیب زمینی غذای نونی سریع
کوکو سیب زمینی غذای نونی سریع

لوبیا پلو خوشمزه خاص

لوبیا پلو غذای اصیل ایرانی است که طرفداران بسیاری هم دارد. این غذا که در زمان نسبتا کم و بسیار ساده و آسان تهیه می شود می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. عطر و طعم لوبیا به همراه برنج ترکیب بسیار جذابی می سازد که برای اکثر افراد مطلوب و خواستنی است. البته میتونید به این غذا کمی گوشت (سفید یا قرمز) اضافه کنید.

لوبیا پلو غذای ساده و خوشمزه
لوبیا پلو غذای ساده و خوشمزه

آلبالو پلو غذای ساده پلویی

اگر بخوام یک غذای ساده و سریع که بچه ها هم عاشق باشند معرفی کنم حتما در لیست من آلبالو پلو قرار خواهد داشت، یک پلوی خوشمزه و جذاب که راحت و سریع آماده شده و با طعم خوب طرفداران زیادی به خصوص کودکان را جذب می کند آلبالو پلو است. برای وعده ناهاری که زمان کمی دارید می توانید از این گزینه استفاده کنید. البته در فصل تابستان که آلبالو تازه در دسترس می باشد تهیه این غذا راحت تر است. اما اگر در زمستان هوس آلبالو پلو کردید می توانید از آلبالو های فریز شده هم استفاده کنید و یک غذای متفاوت و خوشمزه داشته باشید.

آلبالو پلو با مرغ غذای مجلسی
آلبالو پلو با مرغ غذای مجلسی

غذای نونی ساده، کوکو سبزی

یکی دیگر از انواع کوکوهای خوشمزه و جذاب ایرانی کوکو سبزی است که طرفداران بسیاری هم دارد. این غذا هم بسیار راحت و آسان آماده می شود و هم بسیار لذیذ و خوش طعم است. فقط یادتون باشه از سرکوچه برای این غذای ساده و سریع سبزی خرد شده تازه بگیرید تا طعم و مزه اون دوچندان بشه.

طرز تهیه رول کوکو سبزی
طرز تهیه رول کوکو سبزی

کوکو کدو سبز غذای ساده منحصر به فرد

این غذا علاوه بر این که بسیار سریع و آسان تهیه می شود، یک غذای سالم و رژیمی نیز هست. چرا که استفاده از کدو سبز به عنوان یک چربی سوز خاصیت سلامتی بخش و ضد چاقی به آن می دهد.

برای تهیه کوکوی کدو سبز ابتدا کدوها را پوست گرفته و رنده می کنیم و سپس آن را بدون روغن روی حرارت قرار می دهیم تا آب شان گرفته شود. بعد تخم مرغ و آرد سوخاری یا آرد معمولی را به همراه نمک و ادویه ها به کدو اضافه می کنیم. و در انتها مواد کوکو را داخل ماهیتابه ریخته سرخ می کنیم.

این غذای ایرانی بسیار سریع و آسان آماده شده و علاوه برآن یک پیشنهاد خوشمزه و سالم هم تلقی می شود.

غذاهای نونی ساده و سریع - کوکو کدو سبز
غذاهای نونی ساده و سریع – کوکو کدو سبز

کتلت حس خوب کودکی

از خانواده کوکوها که بگذریم کتلت هم یک مدل غذای خوب و مناسب برای این لیست است. یک دستور تهیه ساده و زمان کم برای تهیه ویژگی های خوب این غذای لذیذ ایرانی است. با استفاده از کمی گوشت چرخ شده، سیب زمینی و پیاز، تخم مرغ، آرد و ادویه های مخصوص می توان یک کتلت خوشمزه را در زمانی کم آماده نمود.

غذاهای نونی سریع - کتلت
غذاهای نونی سریع – کتلت

در سایت گل من و تو به شما آموزش هایی برای کتلت ساندویچی و طرز تهیه کتلت ترد براتون آماده کردیم که حتما مطالعه کنید.

کوکوی مرغ غذای ساده و سریع مرغی

اگر شما دوست ندارید که از گوشت قرمز برای تهیه غذا استفاده کنید پیشنهاد میکنم حتما کوکوی مرغ رو امتحان کنید، یک غذای نونی خوشمزه که برای شام میتونه گزینه خوبی باشه، مواد لازم برای این خوشمزه : سیب زمینی متوسط رو به بزرگ سه عدد، سینه مرغ یک عدد هست که با مخلوط کردن مواد میتونی به راحتی درست کنید، در مطلبی کامل به آموزش نحوه درست کردن کوکوی مرغ پرداختیم که پیشنهاد میکنم حتما ببنید.

طرز تهیه کوکوی مرغ فوق العاده خوشمزه
طرز تهیه کوکوی مرغ فوق العاده خوشمزه

کباب تابه ای غذای نونی عالی

یکی از غذاهای ساده و سریع ایرانی که مختص خودمونه و بسیار خوشمزه و طعمی شبیه به کباب کوبیده دارد کباب تابه ای هست، این نوع کباب به خوبی می تواند جایگزین آن شود تا با پخت سریع تر و آسان تر دردسرهای ذغال و تجهیزات دیگر کوبیده را کنار بگذارد. این کباب رو هم میتونید با گوشت مرغ و هم گوشت قرمز درست کنید.

کباب تابه ای را به همراه گوجه فرنگی سرخ شده در تابه سرو کرده و از طعم ویژه آن لذت ببرید.

کباب کوبیده مرغ تابه ای
کباب کوبیده مرغ تابه ای

سمبوسه گوشت غذای ساده جنوبی

سمبوسه یک غذای ایرانی است که اصالت ان به جنوب کشور باز می گردد. اما امروزه طرفداران آن بسیار فراتر از جغرافیای جنوب گسترش یافته و در اغلب نقاط کشور این غذا تهیه می شود. اگر طرفدار غذاهای فلفی و تند هستید بدون شک سمبوسه یک گزینه مناسب برای شما است. چراکه هم سریع و هم آسان آماده می شود.

سمبوسه
سمبوسه

سوسیس بندری غذای ساده دانشجویی

در ادامه غذاهای تند جنوبی سوسیس بندری را در لیست خود قرار می دهیم. چرا که دستور پختی بسیار آسان و ساده دارد. کافی است سوسیس ها را خرد کرده و با کمی پیاز و سیب زمینی یا قارچ سرخ کرده و با افزودن رب گوجه فرنگی و ادویه های دیگر از جمله ادویه کاری و فلفل مراحل پخت خود را تکمیل کنید. البته اگر سلامت بیش تر را مدنظر دارید می توانید از سوسیس و رب خانگی که خودتان تهیه کرده اید استفاده نمایید.

این غذای تند بسیار خوشمزه و مورد قبول اکثر ایرانیان است. پس حتما مواقعی که وقت کمی برای تهیه غذا دارید آن را امتحان کنید.

غذای نونی دانشجویی : سوسیس بندری
غذای نونی دانشجویی : سوسیس بندری

فلافل غذای پر کن بخور

یک عضو دیگر از خانواده جنوبی ها و غذاهای ساده و سریع ایرانی فلافل خوشمزه است. که می تواند گزینه مناسبی برای یک شام و حتی وعده ناهار باشد. البته شاید تعجب کنید و بگویید که فلافل اصلا طرز تهیه فوری و سریع ندارد. بله حق با شماست. اما اگر از قبل کمی وقت اختصاص دهید و مراحل خیساندن و چرخ کردن نخود ها را انجام دهید. می توانید مایع آماده فلافل را در فریزر خود داشته باشید، تا در مواقعی که وقت کمی برای تهیه غذا در اختیار دارید از آن استفاده کنید و به راحتی یک فلافل خوشمزه خانگی داشته باشید.

فلافل غذای بدون گوشت
فلافل غذای بدون گوشت

آب دوغ خیار حال اساسی تابستان

گزینه ای که تمام کلیشه های رایج درباره غذا رو شکونده، بدون شک آب دوغ خیار است. چیزی که برای وعده غذایی خود انتخاب می کنید می تواند نه گوشت داشته باشد، نه پخته شود، و نه زمان طولانی از شما بگیرد. و در نهایت هم با طعم دلنشین خود شمارا راضی کند.

پس پیشنهاد ما برای روزهای گرم تابستان یک وعده غذایی سبک و بسیار آسان و ساده و سریع به نام آب دوغ خیار است. حتما آن را امتحان کنید.

اسنک غذای ساده برای شام

یک غذای ساده و آسان برای وعده شام اسنک است. این غذارا با انواع مواد از جمله مرغ یا گوشت پخته شده و یا کالباس تهیه کرد که همه انواع آن خوشمزه هستند. کافی است مواد را روی نان تست ریخته کمی پنیر پیتزا به آن اضافه کرده و یک نان تست دیگر روی آن گذاشته و به وسیله دستگاه ساندویچ ساز آن را آماده کنید. این غذا بسیار خوشمزه و جذاب و دوست داشتنی به خصوص برای کودکان است.

طرز تهیه اسنک قارچ و مرغ
طرز تهیه اسنک قارچ و مرغ

سالاد ماکارانی غذای ساده و خوشمزه

اگر برای وعده شام دنبال غذایی ساده می گردید سالاد ماکارانی گزینه خوبی است که با وجود طرز تهیه ساده می تواند با کالری بالایی که دارد شما را به خوبی سیر نگه دارد. البته اگر رژیم دارید سس مایونز آن را کمتر استفاده کنید و یا از ترکیب ماست چکیده و ادویه جات و آبلیمو برای طعم دار کردن آن استفاده کنید.

به هرحال کافی است مقداری ماکارانی آبکش شده را با ژامبون، نخودفرنگی، خیار شور و ترکیب ماست یا سس مخلوط کنید تا یک غذای خوشمزه و مناسب برای وعده شام خود داشته باشید.

سالاد الویه دوست داشتنی و خوشمزه

یک سالاد خوشمزه دیگر که برای لیست غذاهای ساده و سریع بسیار مناسب است. این غذا را می توانید از ترکیب سیب زمینی آب پز، گوشت مرغ یا ژامبون، نخود فرنگی، خیارشور و سس تهیه کنید.

خوبی سالاد الویه این است که علاوه بر سادگی برای انواع موقعیت ها کاربرد دارد. برای وعده شام، ناهار و یا یک عصرانه ساده برای یک دورهمی دوستانه، و یا برای زمانی که قصد گردش و بیرون رفتن یا مسافرت دارید سالاد الویه یک گزینه بسیار مناسب است.

انواع غذا با سیب زمینی-سالاد الویه
انواع غذا با سیب زمینی-سالاد الویه

غذاهای ساده و سریع؛ کشک بادمجان

بادمجان با پخت سریع و ساده یک پایه غذایی مناسب برای لیست ما است. واز انواع غذاهایی که می توان به کمک آن تهیه کرد کشک بادمجان از محبوب ترین هااست. این غذا را می توان برای وعده شام و یا به عنوان عصرانه در مهمانی های صمیمانه استفاده کرد.

ترکیب بادمجان سرخ شده یا کبابی در کنار کشک، گردو، پیازداغ و نعنا بسیار خوشمزه و زیبا است.

کشک بادمجان
کشک بادمجان

میرزا قاسمی غذای ساده شمالی

علاوه بر کشک بادمجان غذای دیگری که پایه آن بادمجان است میرزا قاسمی می باشد که باید در لیست غذاهای ساده و سریع قرار بگیره، که ساده و در زمان کم آماده شده و طعم فوق العاده ای هم دارد. اصالت این غذا به خطه شمال کشور باز می گردد. اما به قدری جذاب و خوش طعم است که در سفره اکثر ایرانیان راه پیدا کرده است.

ترکیب بادمجان، پیاز، تخم مرغ، سیر، رب و گوجه فرنگی به همراه ادویه جات مخصوص یک غذای شگفت انگیز و فوق العاده را می سازد.

میرزا قاسمی - غذای نونی
میرزا قاسمی – غذای نونی

یتیمچه غذای ساده ایرانی

اهل هر کجای ایران که باشید حتما با یتیمچه آشنا هستید و احتمالا دستور پخت مخصوص خود را دارید. این غذا علاوه بر این که ساده و سریع تهیه می شود و به نوعی غذایی رژیمی هم محسوب می شود.

برای یک شام سبک و خودمانی می توانید از این گزینه استفاده کنید. این غذا هم جرو غذاهای نونی و هم غذاهای ساده و سریع قرار داره هرچند میتونه جزو غذاهای ارزان هم قرار بگیره و یک تنه همه لیست ها رو پر کنه.

یتیمچه غذای نونی سریع
یتیمچه غذای نونی سریع

املت عشق غذاهای ساده و سریع

ساده ترین، سریع ترین، پرطرفدارترین و جذاب ترین غذای لیست با اختلاف املت است. این غذای ایرانی که بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است می تواند یک وعده شام خوشمزه، صبحانه شاهانه ، عصرانه خوب و خواستنی و حتی ناهار سبک باشد. خلاصه که در هر شرایط و هر زمان و مکان این غذا را می توان تهیه کرد و از طعم بی نظیر آن لذت برد.

اگر کمی لاکچری بازی بخواهید در بیارید میتونید داخل املت از پنیر پیتزا هم استفاده کنید که طعم اون رو بسیار جذاب میکنه برای یکبار هم که شده این مدل رو امتحان کنید.

املت غذای نونی
املت غذای نونی

اشکنه سنتی جذاب

اشکنه یک غذای سنتی و اصیل ایرانی است که در گذشته طرفداران بیش تری داشته است. این غذا که ساده و سریع و با مواد اولیه در دسترس آماده می شود، گزینه مناسبی برای وعده شام یا ناهار است.

تخم مرغ، سیب زمینی، پیاز و سبزیجات دیگر از جمله مواد لازم برای این غذارا تشکیل می دهند. ما در یک مطلب جدا طرز تهیه اشکنه گوجه فرنگی رو آموزش دادیم که حتما درستش کنید.

اشکنه گوجه فرنگی
اشکنه گوجه فرنگی

ماکارانی غذای ساده و سریع همه پسند

میرسیم به آخرین غذای ساده و سریع از لیست که ماکارونی هست، اگر برای وعده ناهار خود دنبال غذایی سریع و آسان می گردید ماکارانی گزینه خوبی است. چراکه هم ساده تهیه می شود و هم مورد قبول اکثر افراد به خصوص کودکان است.

این غذای محبوب و خوشمزه طعم جذاب و خوبی دارد و برای یک ناهار ساده و سریع مناسب و مقبول اکثر افراد است.

شما چه غذای ساده و خوشمزه ای مد نظر دارید؟ چه غذاهای ساده و سریعی در لیست بالا وجود نداره؟ حتما نظر و تجربه خودتون رو در بخش دیدگاه برامون بنویسید.

مطالب مرتبط :