نکات مهم و اساسی هنگام خرید فرش

نکات مهم و اساسی هنگام خرید فرش
نکات مهم و اساسی هنگام خرید فرش

نکاتی که هنگام خرید فرش باید دقت کنید : خریدن فرش مستلزم دانستن نکات مهم و اساسی هنگام خرید فرش است. زمانی که حال یا پذیرایی را نو نوار می‌کنید، فرشی که انتخاب‌کرده‌اید می‌تواند ظاهر و جلوه‌ای خاص به فضا ببخشد.

آیا اتاقها تاریک و دلگیرند؟ می‌خواهید آنها را روشن و نو کنید؟ در انتخاب و خرید فرش دقت‌ داشته باشید. در ادامه به نکات مهم و اساسی که هنگام خرید فرش باید بدانید اشاره می‌کنیم. نکاتی که هر کسی هنگام خرید فرش باید بداند. البته جدای از کیفیت فرش که باید در هنگام خرید فرش به آن دقت‌داشته‌باشید و تحقیق‌کنید در اینجا سعی بر آن بوده نکاتی بیان شود که کمتر مورد توجه بوده‌اند اما بسیار مهمند.

نکات مهم و اساسی که هنگام خرید فرش باید بدانید:

انتخاب فرش
انتخاب فرش

نکته اول: هنگام خرید فرش به اندازه فرش دقت‌کنید

یک از نکات مهم هنگام خرید فرش دقت در اندازه فرش است. هیچ گاه سایز اتاق خود را تخمین و حدس‌نزنید. زمانی برای اندازه‌گیری در نظر بگیرید. چون اندازه فرش از مهمترین مواردی است که در درجه اول اهمیت دارد. به این مورد خوب فکر کنید که می‌خواهید فرشتان دقیقاً کجا قرار بگیرد. هیچ چیز بدتر از این نیست که فرشی را خریده و ببینید اندازه اتاقتان نیست.

بنر گل من و تو

نکته دوم: هماهنگی رنگ فرش با دکوراسیون منزل

دراین قسمت باید تمام ذوق و سلیقه خود را بکار بگیرید. رنگهای موجود در منزل و دکوراسیون اتاق را درنظربگیرید. رنگ دیوارها، رنگ مبلمان و پرده‌ها. حتما تعجب می‌کنید اگر بدانید فرش روشن‌تر که مکمل با رنگ میز باشد، چقدر باعث می‌شود میز چوبیتان بیشتر نمایان‌ شود و جلوه داشته باشد. این کی از مهمترین نکاتی است که هنگام خرید فرش باید به آن اهمیت‌ دهید.

نکته سوم: رعایت نسبت سنتی به مدرن

از مهمترین نکات هنگام خرید فرش توجه به نسبت قدیمی و مدرن و ایجاد حس توازن و تعادل در منزل است. یک فرش دستباف قدیمی با اثاثیه مدرن حسی از تعادل ایجادمی‌کند. فرشهای آنتیک با وسایل گران‌قیمت و مدرن به خوبی سازگاری داشته و فضایی چشمگیر ایجاد می‌کنند. نکته‌ای که کمتر کسی هنگام خرید فرش به آن توجه‌ می‌کند.

نسبت سنت و مدرنیته
نسبت سنت و مدرنیته

نکته چهارم: در را هنگام باز و بسته شدن امتحان‌کنید

اندازه و تناسب فرش مهم است. اما نباید از نکته‌ای مهم غافل‌شوید. یکی از نکات مهم که هنگام خرید فرش اغلب از آن غافل می‌شوند در ورودی اتاق است. دقت‌کنید در اتاق هنگام چرخیدن و باز و بسته شدن تا کجای اتاق می‌آید. زیرا گاهی هنگام باز و بسته‌کردن در، فرش مانع‌می‌شود و این مسئله همیشه آزار دهنده بوده و هست.

حال با دانستن مهم‌ترین نکات هنگام خرید فرش می‌توانید با خیال راحت با درنظرگرفتن کیفیت فرش و میزانی که می‌خواهید برای خرید هزینه‌کنید، فرش مورد نظر خود را انتخاب‌کنید.

مطالب مرتبط :

باید و نبایدهای تهیه جهیزیه عروس

آموزش دوخت پادری جین (مرحله به مرحله)

جارو برقی رباتیک هوشمند رومبای ۹۸۰