آشنایی با 8 تا از زیباترین انواع گل گندمی (گل عنکبوتی ) + عکس

معرفی انواع گل گندمی
معرفی انواع گل گندمی

آشنایی با انواع گل گندمی : گل گندمی همانطور که قبلا گفته شد بسیار متنوع است این تنوع انواع گل عنکبوتی که (Chlorophytum comosum) در محیط های گرم رشد خیلی خوبی دارد و هر چه رطوبت و گرمای مورد نیازش بهتر تامین شود این گیاه عنکبوتی زیبا رشد بهتری خواهد داشت . بیش از 200 گونه دارد که در یک دسته بندی میتوان آنها را به دو دسته کلی تقسیم نمود دسته اول دسته ابلق و دسته دوم غیر ابلق است که بیشترین تفاوت این ها بدلیل وجود خطوط راه راه روی برگ است که بسته به جایی که می خواهید گیاه را قرار دهید، که زمانی که اقدام به خرید یا انتخاب اونها میکنید باید بدانید که گونه ابلق نور بیشتری میخواهد و حتما مکانی با نور زیاد برای آن انتخاب کنید.

آشنایی با انواع گل گندمی

دسته بندی گل عنکبوتی

انواع مختلف گل عنکبوتی شامل : بانی، گورخر، هاوایی، کاپنس، بیچتی، معکوس و گیاه عنکبوتی البق است. این واریته ها را می توان به 3 گروه گیاهان عنکبوتی مجعد، رنگارنگ و غیر متنوع دسته بندی کرد.
همانطور که میدانید گیاه گل گندمی جز گیاهانی تصفیه کننده هوا است و این مطلب را ناسا نیز تایید کرده است که این گیاه زیبا میتواند تا 90 درصد از سموم موجود در هوای خانه  و هوا را از بین ببرد و تصفیه کند . حتما مطلب معرفی و نگهداری گل گندمی را مطالعه کنید.
بدلیل اینکه نگهداری از گل گندمی نیاز به شرایط خیلی خاصی ندارد ولی عمده جایی که این گیاه زیبا را میتوان یافت جنگل های بارانی آفریقای جنوبی است و در این منطقه بیشترین انواع گل عنکبوتی را میتوان یافت . که این گونه ها هر یک ویژگی خاص و منحصر بفردی داشته که آن را از سایر گونه متفاوت میسازد این ویژگی ها اغلب در ظاهر گل عنکبوتی دیده میشود و شرایط نگهداری گل گندمی برای تمام گونه ها یکسان بوده و به مراقبت یکسانی نیاز دارند .به این ترتیب، گیاهان عنکبوتی را می توان به 3 دسته مجزا دسته بندی کرد:

1. گل گندمی ابلق:

اگر میخواهید بدانید که کدام دسته از گل گندمی در بین مردم محبوبیت بیشتری دارد باید بگویم که گیاه عنکبوتی ابلق بیشترین میزان محبوبیت را دارا میباشد چون بیشتر مردم از گونه های دیگر شناخت ندارند این دسته را میتوان به آسانی پیدا کرد ولی گل گندمی رنگارنگ (که در بیشتر موارد دو رنگ می باشد) آن رنگ متنوع باعث بیشتر شدن جذابیت آن می شود.

بنر گل من و تو

2. گل گندمی سبز (غیر ابلق) :

دسته دیگر از گل گندمی که به “شامروک” شناخته می شود. البته برخی از مردم آن را “اقیانوس” نیز می نامند. نوع سبز جامد یک نوع کمیاب است که به راحتی در بسیاری از گلخانه های موجود نمی توانید آن را پیدا کنید. ممکن است لازم باشد آن را تهیه کنید تا یکی از فروشگاه های آنلاینی که با گیاهان عنکبوت سروکار دارد و یا دارای گیاهان خاص است بتوانید این دسته را بیابید .

3. گیاهان عنکبوت فرفری :

همانطور که از نام این دسته پیداست این نوع از گل گندمی بسیار رنگارنگ میباشند و برگ های آن برخلاف سایر گونه ها صاف نیست و مجعد هستند حتی زمانیکه برگ جدیدی رشد میکند این بچه عنکبوتی ها یا فرزندان عنکبوتی بصورت فرفری بیرون می آیند (چقد جذاب ) و از نظر ظاهری همان گل عنکبوتی بصورت فر میباشد .
البته باید گفته شود که این گونه عنکبوتی مجعد کمیاب بوده و به راحتی یافت نمیشود .

شناخته شده ترین انواع گل عنکبوتی با نوارهای کرم رنگ متنوع است. گیاهان عنکبوتی سبز جامد وجود دارند، البته کمی کمتر نسبت به گونه های دیگر هستند. شما همچنین می توانید گیاهان عنکبوتی مجعد با برگ هایی را پیدا کنید که در یک ریتم چرخشی منحصر به فرد رشد می کنند.

آیا همه گل عنکبوتی ها یکی هستند ؟

این که گیاهان عنکبوت همه یک نام دارند به این معنی نیست که همه آنها یکی هستند. به همین دلیل است که ما انواع گل عنکبوتی مختلفی از این گیاه داریم. تنها شباهتی که این گیاهان دارند این است که بچه عنکبوت های تازه بدنیا آمده به یکدیگر بسیار شبیه هستند و به همین دلیل نام آن‌ها به این گیاهان می‌رسد.

معرفی انواع گل عنکبوتی (8 گونه معروف) :

بیاید و با انواع گل گندمی آشنا بشیم

انواع گل گندمی Chlorophytum comosum Vittatum
انواع گل گندمی Chlorophytum comosum Vittatum

گل گندمی ویتاتوم :

گونه ای که در بیشتر خونه ها میتونید پیدا کنید، نام گیاه شناسی: Chlorophytum comosum ‘Vittatum’ در دسترس ترین گیاه عنکبوتی است که این گونه را ممکن است در هر جایی دیده باشید جز گیاهان رنگارنگ عنکبوتی بوده و برای علاقمندان به نگهداری گیاهان آپارتمانی بسیار جذاب است دارای برگ های سبز متوسط است و نوار های زرد متوسط در وسطشان وجود دارد .برگ های بزرگ این نوع نیز در یک الگو متناوب معمولا قرار میگیرند رشد کامل این گیاه بین نیم تا یک متر است .اگر دوست دارید رنگ گیاهتان روشن باشد و فضای داخلی منزلتان جذاب باشد این نوع گل گندمی انتخاب بسیار مناسبی است .

گیاه عنکبوت واریگاتوم
گیاه عنکبوت واریگاتوم

گیاه عنکبوت واریگاتوم :

نام گیاه شناسی: ‘Chlorophytum comosum ‘Variegatum این گونه از گل عنکبوتی بسیار محبوب است و در گلخانه ها نیز دیده میشود معروف به گیاه رنگارنگ معکوس است و رنگ ان مخالف گیاه عنکبوتی ویتاتوم است .برگ هایی با حاشیه زرد روشن و سبز در وسط برگ وجود دارد که دقیقا برعکس ویتاتوم است در صورت رشد کامل حدود نیم متر و گاهی کمی بیشتر میشود این گیاه برای افراد جسور گزینه بسیار مناسبی میباشد .

گل گندمی بانی
گل گندمی بانی

گل گندمی بانی :

نام گیاه شناسی: Chlorophytum comosum ‘Bonnie این گونه از گل گندمی جز دسته بندی برگ مجعدی یا برگ فرفری تقسیم میشود و بخاطر برگ های زیبای خود معروف گشته است از نظر ظاهری شبیه به عنکبوتی ویتاتوم است یعنی برگ های کشیده سبز با نوارهای روشن زرد که بصورت عمودی در وسط برگ قرار دارد .ولی تمایز بخاطر برگ های مجعد و کوتاه آن است که موجدار است.اگر یک مکان کوچک دارید و یک گیاه زیبا میخواید بذارید خیلی گزینه خوشگلیه اندازش کوچیکه از 20 سانت تا نیم متر رشد میکنه چون کوچیکه برای اتاق و حموم های نور گیر خیلی مناسبه در ضمن بخاطر کوچیک بودنش به گیاه توالت معروف بهرحال تو توالت وقت زیادی هستید دلتون نگیره .

گیاه عنکبوتی گورخری
گیاه عنکبوتی گورخری

انواع گل گندمی : گیاه عنکبوتی گورخر

نام گیاه شناسی: (Chlorophytum laxum ‘Zebra’) اگر دنبال رنگ جسورانه هستید برای نگهداری از گیاه عنکبوتی این گیاه بسیار گزینه مناسبیه چون حاشیه برگ سبز تیره و نوار های سفید روشن در وسط برگ است ویژگی خیلی جذاب این گونه برگ عنکبوتی بخاطر این اسم بجای سفید رنگ زرد روشن است برای تنوع خونه خیلی خوبه چونکه ترکیب رنگ خیلی متفاوتی داره میتونید برای اینکه صحبت داشته باشید استفاده کنید وبازهم میگم برای استفاده در اتاق خیلی باید جسور باشید که این گزینه رو انتخاب کنید .

Chlorophytum comosum Ocean
Chlorophytum comosum Ocean

گیاه عنکبوتی اقیانوسی :

نام گیاه شناسی: Chlorophytum comosum “Ocean” ای کسانی که بدنبال گیاه عنکبوتی در سایز کوچک هستید این گل عنکبوتی اقیانوی بسیار مناسب براتون میباشد چون به فضای کوچکی نیاز داره اگه به گیاهانی که گرمسیری هستند و ریز باید بگم که گیاه مورد علاقتون رو پیدا کردید حاشیه برگ ها زرد و مرکز سبز رنگی دارد سبیه به گل عنکبوتی واریگاتوم در ابعاد مینیاتوری چون کوچیکه پس وزن کمی داره و میتونید اونو از سقف هم اویزان کنید همینطور روی میزهایی دوست دارید رو ایوون خونه بشینید و یه قهوه موش جان کنید هم خیلی شیکه خلاصه که هم ریزه میزه هم جذابه یه گیاه آپارتمانی کوچولو .

انواع گیاه عنکبوتی - گل گندمی لیمویی
انواع گیاه عنکبوتی – گل گندمی لیمویی

گل گندمی لیمو :

نام گیاه شناسی: Chlorophytum comosum’ Lemon’ گل عنکبوتی لیمو نسبت به سایر نوع گل گندمی جدیدتر از گونه هایی است که تا به الان بهتون معرفی کردیم و مثل گونه های گفته شده دو رنگ نیست و ترکیبی از سبز و زرد نمیباشد و تک رنگ است به رنگ سبز لیمویی روشن است بخاطر رنگی که دارد اون رو از سایر گونه ها شاخص تر کرده اندازه این گل گندمی کوچک بوده و برای کسانی که گل آپارتمانی کوچک دوست دارند بسیار دلرب است شرایط نگهداری این گیاه هم برای داخل و هم خارج از منزل بوده و چون ابعاد آن کوچک است میتوان از آن در حمام نیز استفاده شود .

گل گندم هاوایی
گل گندم هاوایی

گیاه عنکبوتی هاوایی :

نام گیاه شناسی: Chlorophytum comosum “Hawaiian” خب به جذابترین مدل گل گندمی رسیدیم البته نظر شخصی بنده است ترکیب رنگ جذابی که این گونه از گل عنکبوتی داره خیلی قشنگه خیلی از باغبان ها بهش درخشش طلایی میگویند چون رنگ برگ هاش تنوع داره باعث شده که خیلی جذابتر از سایر گونه های گل گندمی باشه نکته جالب در باره این نوع گل گندمی این است که هر برگ جدید که بوجود میاد متنوع بوده و البته در طول زمان محو میشه و ظاهر گیاه را چندرنگ میکند یک گیاه عنکبوتی با برگ های سفید و زرد و سبز قطعا گیاه جذابی خواهد بود ضمنا وقتی سن گیاه زیاد میشه برگهاش به سبز تیره ممایل میشن خلاصه که این نوع از گل گندمی خیلی رنگ داره.

گل گندمی سبز
گل گندمی سبز

گل گندمی سبز از انواع گل گندمی

نام گیاه شناسی: Chlorophytum comosum تا اینجا شاید تعدادی از گل گندمی هایی معرفی کردیم که شاید فقط عکسش رو داخل سایت ها دیده باشید و ممکن خیلی از نوع گل عنکبوتی را خودتون هم داشته باشید ولی عنکبوتی سبز جامد یک نوع از گل گندمی که حتی اگه بخواید تو اینترنتم دنبالش بگردید خیلی کم نتیجه داره و جز انواع کمیاب و نادر است وجز دسته بندی غیر متنوع است و تک رنگ بوده و یک رنگ سبز یکدست و عمیقی دارد بدلیل سادگی که این گیاه دارد برای کسانی که بدنبال زیبایی در عین حال سادگی هستند گزینه بسیار مناسبی میباشد گیاه عنکبوتی سبز جامد به Shamrock نیز شناخته میشود ولی نگهداری از ین نوع از گل عنکبوتی کار آسانی نیست و به نسبت سایر انواع گل عنکبوتی که گفته شد سخت میباشد و چون رنگ یکدستی دارد راحت تر و بهتر میتوان برای دکوراسیون از عنکبوتی سبز جامد استفاده کرد .

خب ما تعدادی از انواع گل عنکبوتی را برای شما نام بردیم و برای هرکدوم توضیح مختصر دادیم و دیدی که این انواع گل گندمی ابلق هم دارد و تعداد تقریبا زیادی از گل گندمی ها رو ابلق تشکیل داده این گیاه سایز های مختلفی دارد از گل گندمی مینیاتوری و تا اندازه یک متر هم میتواند داشته باشد همچنین بطور کلی نگهداری از آن کار سختی نیست ولی نگهداری از برخی از آنها سخت میباشد پس بهتر است قبل از اینکه بخواهید گونه از آن را تهیه و نگهداری کنید بدانید جز کدام از گل عنکبوتی است و نگهداری از آن را بدانید .