تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر ارتباطات و ارائه راهکار

jNedv vshkiihd h[jlhud
تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر ارتباطاط

تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر ارتباطات : بدون رسانه‌های اجتماهی چطور زندگی کنیم؟ در دنیایی که گوشی‌های همراه ما اولین و آخرین چیزی هستند که هر یک از ما هر صبح بعد از بیدار شدن و هر شب قبل از خوابیدن می‌بینیم. پس جای تعجبی ندارد که بگوییم: رسانه‌های اجتماعی بر روابط ما تأثیرگذارند. چه استفاده آنلاین از آنها صورت گیرد و چه آفلاین. طبق تحقیقات ما بین دو تا چهار ساعت در روز را به گذراندن در رسانه‌های اجتماعی اختصاص‌می‌دهیم. ترویج ارتباطات آنلاین می‌تواند به ارتباطات آفلاین ما صدمه‌بزند. افرادی که مرتب در رسانه‌های اجتماعی هستند، همان سطح از هوش نسل قبلی را ندارند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مرتب در حال چک‌کردن ای‌میل، اخبار، یا بالا و پایین کردن صفحات اینستاگرام هستید، واجب است یاد بگیرید چطور تعادل را رعایت‌کرده و با افراد آفلاین و واقعی زندگیتان که دوستشان دارید ارتباط برقرار‌کنید.

میزان وابستگیتان به گوشی همراهتان تا زمانی که کسی صدایتان بزند مشخص نیست. معمولاً این افراد توسط اطرافیان مورد اعتراض قرار‌می‌گیرند که حتی بیش از آنها به گوشی توجه‌می‌کنند. ایجاد ارتباط یا افزایش ارتباط با اطرافیان تا زمانی که رسانه‌اجتماعی در اولین جایگاه است، ممکن نیست. رسانه‌های اجتماعی حواس ما را از اطرافیان پرت‌کرده و توجه ما را به سمت خود جلب‌می‌کنند. می‌خواهیم در ادامه به این موضوع بپردازیم که چطور با در عصر رسانه‌های اجتماعی ارتباطی قوی با اطرافیان داشته‌باشیم.

بنر گل من و تو

در اینجا مطالبی در مورد اینکه چطور رسانه‌های اجتماعی بر ارتباطات ما تأثیر می‌گذارند آورده و به راه حل مشکل می‌پردازیم.

درمراحل اولیه ارتباط بسیار مواظب باشید

استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی در هر سطحی از ارتباطات می‌تواند تأثیراتی منفی بر فرد و ارتباطات او داشته‌باشد.به همین شکل در مراحل اولیه ارتباطات ، استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی بدتر است. در آغاز ارتباط ما به فرد مقابل بیشتر توجه‌می‌کنیم. چون می‌خواهیم او را بهتر بشناسیم. مثلا به علاقمندیهایش، چیزهایی که علاقه‌ندارد، سرگذشت خود و خانواده‌اش، رویاهایش، و ترسهایش توجه‌می‌کنیم. ساعتها حرف می‌زنیم و همدیگر ار کشف‌می‌کنیم. کوچکترین چیزها اهمیت دارد. ایجاد و ساخت یک ارتباط تازگی داشته و جالب است. در این مدت، گوشی‌های همراه هنگام صحبت از دید خارجند.

همچنین خطر برداشت اشتباه از پیام‌های متنی بیشتر است. مخصوصاً زمانی که در مرحله شناخت یکدیگر هستید. پیام‌های متنی باید مثبت و واقعی باشند. شوخی، ریشخند و کنایه نباید جایی داشته‌باشد. چون خوب تعبیر نمی‌شوند و فوراً شکاف ایجادمی‌کنند.

قبل از ارسال پستهای شخصی کمی فکرکنید

در مورد پستی از روی احساسات نظر ندهید. زمانی بگذارید و در مورد چیزی که خوانده‌اید فکرکنید. آن را پردازش‌کنید. زمانی به خود داده و قبل از اینکه از روی خشم یا ناامیدی نظری دهید، فکرکنید. به خاطر داشته‌باشید که هر کس با عقایدش شناخته‌می‌شود.

مکالمات خصوصی خود را عمومی‌نکنید. نیازی نیست زندگی خصوصیتان را در معرض عموم بگذارید. پست کردن مطالبی در مورد هدیه تولد فرد مقابلتان به شما و … ارتباطات هستند که بهتر است دور از انظار عموم باشند.

به افراد مهم زندگیتان توجه‌کنید

با کسانی که افراد مهم زندگیتان هستند، رفتاری واقعی داشته‌باشید. نیازی نیست تولدشان را در فیسبوک به آنها تبریک بگویید. گوشی تلفن را بردارید، یا برای دیدن آنها به مسافرت بروید. بجای ارسال کارت دعوت، کارت تشکر و کارتهای تبریک عید آنلاین، چیزی برای کسی که واقعاً دوستش دارید بفرستید تا همیشه آن را داشته‌باشد.

از آنجا که رسانه‌های اجتماعی رو به رشد و پیشرفت هستند، در ذهنتان افرادی که با آنها در ارتباطید را مرورکنید. قبل از اینکه مطلب یا تفکری در مورد سیاست، مذهب و غیره را پست‌کنید، به آنها فکرکنید. آیا ارزشش را دارد که با خانواده خود، دوستان، یا همکارانتان وارد تنش‌شوید؟

مطالب مرتبط :

فواید و مزایای شبکه های مجازی

طرز رفتار با دوستان پنهانکار

نکات طلایی مخصوص زنان شاغل