تافی کاراملی را خودتان درست کنید

تافی کاراملی را خودتان درست کنید
تافی کاراملی را خودتان درست کنید

اصولا همه ما شکلات دوست هستیم. ولی از آنجایی که بیماری دیابت و چاقی مصرف شکلات و شیرینی را محدود کرده هست بهترین راه حل درست کردن شکلات های خانگی می باشد که می توانید با سلیقه خودتان میزان شکر را کم و زیاد کنید. امروز با آموزش شکلات تافی کاراملی اومدم تا بتونید شکلات های خانگی داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه تافی کاراملی

شکر :¼ 2 پیمانه
خامه :2 پیمانه
عسل :1 پیمانه
کره :6 قاشق غذاخوری (70 گرم)
نمک :نصف قاشق چای‎خوری
وانیل :نصف قاشق چای‎خوری
روغن مایع :برای چرب کردن ظرف

طرز تهیه تافی کاراملی

کف و دیواره‎ های یک سینی فلزی لبه‎دار با ابعاد 22 * 32 سانتی‎متر را کمی چرب کنید, روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و اجازه دهید تا کاغذ روغنی به اندازه 5 سانتی‎متر از دیواره های سینی آویزان باشد, کاغذ روغنی را نیز کمی چرب کنید.

بنر گل من و تو

خامه , کره , شکر و عسل را در ظرف بریزید و آن ‎ها را روی شعله زیاد به ‎جوش آورید و تا زمانی که شکر کامل حل شود، آن‎ها را هم بزنید.
سپس شعله را روی درجه متوسط رو به كم قرار دهید و هر چند وقت یکبار مخلوط را هم بزنید, حرارت دادن مخلوط را به مدت 15 دقیقه ادامه دهید تا کارامل غلیظ شود.
اگر دماسنج آشپزی دارید در این مرحله دمای کارامل را 248 درجه نشان می‎دهد.
سریع کارامل را از روی حرارت بردارید و نمک و وانیل را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

آماده کردن شکلات های تافی کاراملی

تافی کاراملی را خودتان درست کنید
تافی کاراملی را خودتان درست کنید

کارامل را در سینی آماده شده که با کاغذ روغنی چرب شده پوشانده شده بریزید, بدون این‎که روی مواد را بپوشانید اجازه دهید تا حداقل به مدت 8 ساعت و حداکثر 1 روز در دمای اتاق، خنک شود.
پس از این زمان قسمت های بیرون زده کاغذ روغنی از قالب را در دستان ‎تان بگیرید و کارامل را روی یک تخته آشپزی بزرگ قرار دهید و آن‎ها را به برش‎های 2 * 3 سانتی متر برش بزنید