تفاوت تونر و میسلار واتر و نحوه استفاده از آنها + ویدیو

تفاوت تونر و میسلار واتر و نحوه استفاده از آنها
تفاوت تونر و میسلار واتر و نحوه استفاده از آنها

تفاوت تونر و میسلار واتر: با زیاد شدن محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین اهمیت پاکسازی پوست پس از آرایش و یا پاکسازی روزمره پوست از آلودگیها برای افراد در مورد این محصولات سئوالات گوناگونی پیش‌ می‌آید. یکی از سئوالاتی که بیشتر پرسیده‌ می‌شود تفاوت میان تونر و میسلار واتر است.

در واقع تونر و میسلار واتر هر دو محصولاتی برای پاکسازی پوست و مراقبت از آن بوده و آلودگیهای موجود روی سطح و عمق پوست را از بین‌ می‌برند. این دو محصول ظاهری مشابه داشته و اغلب خریدار را به اشتباه‌ انداخته و سر درگم‌ می‌کنند. هر نوع پوستی نیاز به مراقبت، شستشو و پاکسازی دارد، خواه چرب باشد یا خشک. در اینجا تفاوت میان تونر و میسلار واتر و کاربرد هر یک را برایتان شرح می‌دهیم و توضیح می‌دهیم کدام یک مناسب چه کاری است و چطور به پوست شما کمک‌ می‌کند.

راستی یکی ویدیو کامل از تفاوت این دو محصول هم براتون آماده کردیم که میتونید در انتهای مطالب مشاهده کنید و ازش استفاده کافی رو ببرید.

بنر گل من و تو

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

تونر محلولی برای پاکسازی پوست از آلاینده‌های محیط و تنظیم‌PH پوست است. بطوری که بعد از شستشوی پوست با مواد شوینده مانند صابون یا ژل می‌توانید از تونر استفاده‌کنید. تونر پوست را لطیف و آبرسانی می‌کند، ضمن اینکه به عمق پوست نفوذ‌کرده و آلودگیها را پاک‌می‌کند. آلودگیهایی که در طول روز یا در اثر آرایش روی پوست شما باقی‌می‌مانند، باعث ایجاد جوشهای سرسیاه و زیرپوستی می‌شوند. استفاده از تونر ای امکان را به حداقل رسانده و این آلودگیها را از بین می‌برد.

تونر سلولهای مرده پوست را از بین برده و باعث طراوت و شفافیت پوست می‌شود.

انواع تونر در بازار
انواع تونر در بازار
انواع تونر پوست:

اگر بخواهیم تونرها را دسته‌بندی کنیم، تونرها به دو دسته تقسیم‌ می‌شوند:

  • تونر مخصوص پوست چرب: مشخص است که تونرهای پوست چرب، با تنظیم چربی پوست آن را به تعادل می‌رسانند.
  • تونر مخصوص پوست خشک: این تونرها با ترکیباتی که مانع خشکی پوست می‌شوند درست‌شده‌اند و پوست را آبرسانی می‌کنند.
کاربرد انواع تونرهای پوست:
  • تونر لایه بردار: تونرهای لایه‌ بردار طرفداران زیادی دارند. این تونرها بصورتی ملایم پوست را لایه‌ برداری کرده، سلولهای مرده پوست را از بین برده و باعث شفافیت و روشنی پوست می‌شوند.
  • تونر های تسکین‌دهنده و التیام‌بخش: تونرهای تسکین‌ دهنده همانطور که از نامشان پیداست پوست را التیام بخشیده و به آن لطافت می‌دهند. این تونر برای پوستهای حساس بسیار مناسب است. بعد از شستشوی صورت با شوینده این تونر را به پوستتان زده و بعد مرطوب‌کننده یا آبرسان بزنید. برندهای زیادی در بازار وجود دارد که می‌توانید استفاده‌کنید

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد تونر بدانید در پستی جداگانه بطور اختصاصی به معرفی تونر، انواع آن و کاربرد آن پرداخته‌ایم که می‌توانید برای اطلاع بیشتر مطالعه‌کنید.

میسلار‌ واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

میسلار واتر محصولی که به تازگی به بازار عرضه‌شده و طرفداران زیادی هم دارد، محلولی برای پاکسازی پوست است. میسلارواترها کمی چرب بوده و حالت روغنی دارند. این محلول از ملکولهای میسلر تشکیل‌شده‌اند. از این رو برای پاک کردن چشمها و آرایش صورت مناسبند. زیرا حالت روغنی آنها باعث بهتر پاک‌کردن مواد آرایشی و آلودگیها از روی صورت‌ می‌شود.

میسلار واترها را به جای تمام پاک‌کننده‌های روغنی پوست و چشم می‌توان استفاده‌کرد. یکی از بهترین میسلارواترهای موجود در بازار میسلار واتر بایودرما صورتی رنگ است که برای چشمهای حساس بی نظیر می‌باشد. برندهای دیگر بازار نیز بخوبی عمل‌می‌کنند.

البته حتما به برچسب توضیحات روی محصول دقت‌کرده و مطمئن‌شوید برای دور چشم هم بکار‌می‌رود یا خیر. چون این محصولات آبکی و محلولند، به راحتی در پوست نفوذ‌کرده و عمق پوست را تمیز‌می‌کنند.

مزیت های میسلار واتر
مزیت های میسلار واتر
طرز استفاده از میسلار واتر:

کمی از این محلول را روی پد آرایشی ریخته و اطراف چشمها و صورت خود را که با کرمهای پوشش‌ دهنده آرایشی پوشانده‌اید را پاک‌ کنید. می‌بینید که به راحتی پاک‌ می‌شود. مخصوصا چشمها که در اثر استفاده از ریمل پاک کردنشان همیشه مشکل است. بعد از میسلار واترها بهتر است صورتتان را با آب بشویید. چون میسلار واتر حالت روغنی دارد.

اگر می‌خواهید از قدرت میسلار واتر آگاه شوید. صورت خود را با ژل شستشو شسته و خشک‌ کنید. بعد از آن کمی میسلار واتر روی پد ریخته و به آرامی به پوست بکشید. خواهید دید که هنوز مواد آرایشی و باقیمانده کرم بر روی پد ظاهر می‌شود.

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟

تونر و میسلار واتر از نظر مواد تشکیل دهنده متفاوتند. میسلار واتر روغنی بوده و کمی پوست را چرب می‌کند. اما تونر اینگونه نیست.

بعد از استفاده از میسلار واتر لازم است پوست را بشویید و آبکشی کنید. خاصیت پاک‌کنندگی آن هم به دلیل همین روغنی بودن است. اما تونرها روغنی نیستند. محلولی برای پاکسازی و التیام بخشی به پوست بوده و می‌توان بعد از استفاده آن را آبکشی نکرد.

ساختار تونر و میسلار واتر با هم متنفاوت است. میسلار واتر ار ملکولهای میسلر تشکیل‌شده‌است. میسلار واتر را قبل از شستشوی پوست استفاده‌می‌کنند، یعنی بیشتر برای پاک‌کردن آرایش است. اما تونرها بعد از شستشو و برای پاکسازی و آبرسانی استفاده‌ می‌شوند. تنوع تونرها بیشتر از میسلار واترهاست.

مقایسه تونر و میسلار واتر
مقایسه تونر و میسلار واتر
میزان و تعداد دفعات استفاده از میسلارواتر و تونر:

بهترین تعداد دفعات استفاده از تونر و میسلار واتر دو بار یا یک بار در روز است. یک بار روز و یک بار هم آخر شب.

میسلار واتر استفاده کنیم یا تونر؟

اما سئوال نهایی اسن است که کدام یک از این دو محصول کاربردی‌تر بوده و باید مصرف شود؟ با توجه به توضیحاتی که در این زمینه آورده شد، دانستیم که هر دو محصول برای پاکسازی و تمیز کردن صورت بکار‌ می‌روند. اما باید بگویم تونر بسیار مفیدتر است. چون پوست در روزنه‌ها نفوذ‌ کرده و آلودگیها را ازبین‌ می‌برد. اما میسلار واتر بیشتر برای پاک‌ کردن آرایش بکار‌ می‌رود و کاربرد دارد.

نحوه استفاده از تونر:

مقداری از محلول تونر را روی پد یا پنبه ریخته و بصورت دورانی به آرامی روی صورت بمالید.

نحوه استفاده از میسلار واتر:

میسلار واتر را می‌توانید روی دست خود ریخته و بصورت دورانی روی پوست صورتتان ماساژ دهید. صورتتان را شسته و خشک‌ کنید. بعد از آن می‌توانید از سرم مخصوص پوست استفاده‌ کنید. سرمهای زیادی در بازار موجود است که می‌توانید تهیه‌کرده و بکار برید، نظیر سرمهای ضدلک و چروک.

بعد از استفاده از میسلار واترها می‌توانید از تونر هم استفاده‌کنید. می‌توانید از هر دو محصول همزمان استفاده‌کنید. اما اگر خواستید یک محصول را تهیه‌کنید، تونر پیشنهاد بهتری است.

استفاده از میسلار و تونر
استفاده از میسلار و تونر

تونر برای چه پوستهایی لازم است؟

تونر همانگونه که پیش از این ذکرشد برای انواع پوستها لازم است و بکار می‌رود. اما برای پوستهای چرب باید حتما استفاده‌شود. تونر را می‌توانید صبح و شب استفاده‌ کنید. بعد از تونر حتماً از مرطوب‌ کننده استفاده‌ کنید.

ویدیو مقایسه تونر و میسلار واتر

با توجه به توضیحات داده‌شده، تونر و میسلار واتر محصولاتی هستند که برای پوست لازم بوده و دو محصول مجزا و جدا هستند. و باید هر شخصی آنها را در وسایل آرایشی خود داشته‌ باشد. اگر به سلامت و زیبایی پوستتان اهمیت‌می‌دهید، حتما از این محصولات برای مراقبت از پوست استفاده‌کنید.

مطالب مرتبط :

فیس براش چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟

با 10 ماده خطرناک در لوازم آرایشی بیشتر آشنا شوید

تونر صورت چیه و چه کاربردهایی داره؟