خواص ماهی سالمون؛ 7 خاصیت فوق العاده ماهی سالمون برای بدن

خواص ماهی سالمون برای بدن:
خواص ماهی سالمون برای بدن:

ماهی سالمون یا ماهی آزاد نوعی ماهی از رده آزادماهیان است. گوشت این ماهی صورتی یا نارنجی (گل‌بهی) رنگ است و بسیار مغذی است. ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، ویتامین هایی مثل ویتامین D و ویتامین E و مواد معدنی است. بنابراین این ماهی فواید و خواصی برای بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص ماهی سالمون برای بدن آشنا می شویم.

 

خواص ماهی سالمون برای بدن:

بهبود عملکرد مغز :

ماهی سالمون با دارابودن اسیدهای چرب امگا 3 به عملکرد مناسب مغز کمک می کند. در واقع اسیدهای چرب اشباع نشده برای تمایز سلول بنیادی عصبی به سلول های عصبی بالغ مفید هستند و همچنین به افزایش کارکرد شناختی در زنان مسن تر کمک می کنند.

 

مبارزه با سرطان:

یکی از دلایل ایجاد سرطان می تواند عدم تعادل اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در بدن باشد که تولید سم، التهاب، و تکثیر کنترل نشده سلولی را در پی دارد. بنابراین مصرف ماهی سالمون که سبب افزایش میزان اسیدهای چرب امگا 3 می شود، می تواند سبب کاهش التهاب و سمیت بدن شود و به مبارزه با سرطان کمک کند.

بنر گل من و تو

 

خواص ماهی سالمون برای بدن:
خواص ماهی سالمون برای بدن

 

جلوگیری از بروز بیماری های قلبی:

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای کاهش سطح سرم با کاهش سطح ال دی ال و افزایش تجزیه اسیدهای چرب مفید هستند. بدین ترتیب از تشکیل پلاک جلوگیری می کنند و از بدن در برابر بروز بیماری های قلبی و عروقی مراقبت می کند.

حواص ماهی سالمون
خواص ماهی سالمون: جلوگیری از بروز بیماری های قلبی

 

کاهش وزن:

ماهی سالمون با دارابودن پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش وزن کمک می کند. در واقع پروتیین ها سخت هضم هستند و بدین ترتیب سبب ایجاد احساس سیری برای مدت زمان طولانی تری در افراد می شوند و با جلوگیری از پرخوری به کاهش وزن کمک می کنند. اسیدهای چرب امگا 3 هم با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می کنند.

 

خواص ماهی سالمون: کاهش وزن
خواص ماهی سالمون: کاهش وزن

 

پیشگیری از ریزش مو:

ماهی سالمون دارای مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، ویتامین ب 12 و آهن است که برای بهبود سلامت پوست سر مفید هستند و سبب پیشگیری از ریزش مو می شوند. همچنین از طریق تغذیه کیسه های ترشحی مو  به افزایش رشد مو و پیشگیری از کدر شدن مو کمک می کنند.

 

خواص ماهی سالمون برای بدن:
خواص ماهی سالمون: پیشگیری از ریزش مو

بهبود سلامت پوست:

ماهی سالمون با دارابودن اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و ویتامین د به بهبود سلامت پوست کمک می کند. این مواد مغذی به تولید کلاژن، کراتین و رنگدانه کمک می کنند و از این طریق به حفظ آب پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک و خطوط ظریف روی پوست کمک می کنند. علاوه براین این ماهی برای کاهش آکنه و خال های تیره نیز مفید است.

 

بهبود سلامت پوست:
خواص ماهی سالمون: بهبود سلامت پوست

 

بهبود سلامت چشم :

بر اساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که به صورت مرتب از غذاهای دارای امگا 3  استفاده می کنند، کمتر ذ ر معرض خطر ابتلا به بیماری های چشمی هستند. ماهی سالمون با دارابودن اسیدهای چرب امگا 3 به بهبود دید و حفظ سلامت چشم کمک می کند.