خواص میگو؛ 10 خاصیت عالی میگو برای سلامتی

خواص میگو
خواص میگو

میگو از جمله خوراک‌های دریایی و نوعی سخت پوست آبزی است. میگو هم در آب شیرین و هم آب شور وجود دارد. این خوراکی کم کالری غنی از کلسیم، ید، پروتئین آهن ،فسفر ، سلنیوم ، ویتامین B12 ، نیاسین و همچنین دارای امگا ۳ است. بنابراین فواید و خواصی برای بدن دارد که در این مطلب با گوشه ای از خواص میگو برای بدن آشنا می شویم.

 

خواص میگو برای بدن:

خواص ضد التهابی:

میگو با دارابودن موادی نظیر استاگزانتین و سلنیوم دارای خواص ضد التهابی است. استاگزانتین موجود در میگو به پیشگیری از بروز و درمان التهاب کمک می کند.

کاهش کم‌کاری تیروئید:

میگو حاوی مقادیر قابل توجه مس است. از آنجایی که کمبود مس سبب بروز کم‌کاری تیروئید می شود، میگو با تامین مقادیر زیادی مس برای بدن به کاهش کم‌کاری تیروئید کمک می کند.

بنر گل من و تو
خواص میگو برای بدن:
خواص میگو برای بدن:

افزایش انرژی:

میگو با دارابودن مقادیر فراوان آهن به افزایش انرژی و کارایی بدن کمک می کند.

حفظ سلامت پوست و مو:

میگو حاوی پروتئین است که برای حفظ سلامت پوست و مو و همچنین رشد ناخن مفید است. البته باید توجه داشته باشید که مصرف میگو هم باید مناسب باشد و زیاده روی در مصرف آن تاثیرات منفی روی بدن دارد.

خواص میگو: حفظ سلامت پوست و مو
خواص میگو: حفظ سلامت پوست و مو

پیشگیری از بروز کم‌خونی:

مصرف میگو برای پیشگیری از کم‌خونی مفید است. در واقع حدود 21 درصد ویتامین B12 در میگو وجود دارد که به تولید سلول‌های قرمز خون و پیشگیری از کم‌خونی کمک می کند. همچنین حاوی آهن است که سبب پیشگیری از کم‌خونی می شود.

پیشگیری از بروز کم‌خونی
خواص میگو: پیشگیری از بروز کم‌خونی

کاهش افسردگی:

میگو با دارابودن اسیدهای چرب ضروری و امگا۳ با افسردگی مقابله می کند و مصرف آن به بهبود خلق و خوی افراد کمک می کند.

پیشگیری از بروز پیری زودرس:

میگو با دارابودن کاروتنوئید به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.

پیشگیری از بروز پیری زودرس:
خواص میگو: پیشگیری از بروز پیری زودرس

تقویت استخوان‌ ها:

میگو حاوی کلسیم و فسفر است که به همراه هم به تقویت استخوان‌ها و استحکام دندان‌ها کمک می کنند. علاوه بر این پوست میگو  دارای گلوکوزامین است که به ساخت غضروف در مفاصل کمک می کند.

حفظ سلامت چشم‌ ها:

مصرف منظم میگو به حفظ سلامت چشم‌ ها کمک می کند. در واقع میگو حاوی استاگزانتین است که سبب کاهش تاثیر بد اشعه‌ های آفتاب بر چشم‌ ها یا پرتودرمانی چشم می شود.

حفظ سلامت چشم‌ ها:
خواص میگو: حفظ سلامت چشم‌ ها

جلوگیری از بروز سرطان:

میگو با دارابودن سلنیوم برای جلوگیری از بروز سرطان مفید است. سلنیوم  آنتی اکسیدانی است که مانع رشد سلول‌های سرطانی می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده سلنیوم موجود در میگو به خوبی توسط بدن جذب می‌شود.