خواص چای ماچا؛ 9 خاصیت شگفت انگیز چای ماچا برای سلامتی

خواص چای ماچا برای بدن:
خواص چای ماچا برای بدن:

چای ماچا نوعی چای پرطرفدار  ژاپنی می باشد که با استفاده از پودر برگ های گیاه چای سبز تهیه می شود. این چای که طبعی سرد دارد، غنی از کلروفیل، کاتچین، کافئین، اسید آمینه و پلی فنل ها است. رنگ چای ماچا نشان دهنده میزان کیفیت آن می باشد، به طوری که چای ماچای سبز رنگ مایل به آبی کیفیت بالاتری از چای ماچای سبز رنگ مایل به قهوه ای یا زرد دارد. چای ماچا فواید و خو اصی بر ای بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص چای ماچا برای بدن آشنا می شویم.

 

خواص چای ماچا برای بدن:

تقویت سیستم ایمنی بدن:

چای ماچا با دارابودن کاتچین که نوعی آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. کاتچین دارای خاصیت ضد باکتری است و به حفظ سلامت بدن کمک می کند. این چای برای جلوگیری از بروز عفونت های مختلف ویروسی و باکتریایی، آنفلوآنزا، ویروس هپاتیت و هرپس نیز مفید است.

 

تقویت حافظه:

این چای دارای مقادیر بالای ال تانین می باشد. ال تانین وظیفه تولید و فعالیت دوپامین و سروتونین در بدن را بر عهده دارد که هردو برای بهبودخلق و خو  و تقویت حافظه مفید هستند.

بنر گل من و تو

 

خواص چای ماچا برای بدن:
خواص چای ماچا برای بدن

 

جلوگیری از بروز آلزایمر و پارکینسون:

این چای حاوی پلی فنل هایی است که روی فرایند پیری اثر می گذارند و سبب جلوگیری از آسیب نورون ها که می تواند منجر به مشکلاتی نظیر آلزایمر و پارکینسون شود، می شود. این چای همچنین سبب افزایش حافظه کوتاه مدت و بهبود عملکرد شناختی در افراد می شود.

 

کاهش وزن:

این چای با دارابودن کالری پایین و فیبر فر اوان برای کاهش وزن مفید است. فیبر موجود در این چای سبب ایجاد احساس سیری طولانی در افراد شده و از این طریق از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری می کند. همچنین این چای با دارابودن کاتچین سبب افزایش متابولیسم بدن شده و به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این با کاهش استرس و کورتیزول در بدن سبب جلوگیری از افزایش وزن به ویژه در ناحیه شکمی می شود.

 

 کاهش وزن
خواص چای ماچا: کاهش وزن

حفظ سلامت دهان و دندان:

این چای با دارابودن خواص ضد باکتری به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می کند. همچنین بوی بدن دهان را از بین می برد و از تشکیلحفره ها و پلاک های دندانی جلوگیری می کند.

مبارزه با سرطان:

این چای با دارابودن کاتچین و ترکیبات پلی فنلی از رشد و تکثیر سلول های سرطانی بدخیم جلوگیری می کند. همچنین سبب کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان مثانه، سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و پروستات می شود.

 

حفظ سلامت قلب:

چای ماچا با دارابودن کاتچین به حفظ سلامت قلب کمک می کند. کاتچین موجود در این چای سبب کاهش کلسترول بد خون و همچنین کاهش خطر بروز سکته مغزی می شود.

حفظ سلامت قلب
خواص چای ماچا: حفظ سلامت قلب

 

حفظ سلامت چشم:

این چای با دارابودن کاتچین برای حفظ سلامت چشم، افزایش بینایی و پیشگیری از بروز آب سیاه و نابینایی ناشی از آب مروارید مفید است.

 

حفظ سلامت کلیه ها و کبد:

این چای به پیشگیری از آسیب های کلیوی و کبدی و درمان کبد چرب غیر الکلی مفید می باشد.