خواص گوشت غاز؛ 10 خاصیت بی نظیر گوشت غاز برای بدن

خواص گوشت غاز
خواص گوشت غاز

گوشت غاز بسیار لذیذ و دارای طعمی شیرین و آبدار است. این گوشت پرخاصیت، دارای رنگی تیره تر از گوشت مرغ می باشد. گوشت غاز که دارای طبعی گرم و خشک است، هضم راحتی دارد. این گوشت چربی و کلسترول پایینی دارد و دارای فواید و خواص درمانی برای بدن است که در این مطلب با چند مورد از خواص گوشت غاز برای سلامتی بدن آشنا می شویم.

 

ارزش غذایی گوشت غاز:

گوشت غاز چربی چربی و کلسترول پایینی دارد و دارای مقادیر بالای پروتئین است. به طوری که پروتئین موجود در آن از گوشت مرغ و گوشت گاو هم بیشتر است. همچنین این گوشت دربردارنده فسفر، کلسیم، سدیم، پتاسیم و آمینواسیدهای ضروری برای رشد بدن است. گوشت غاز علاوه بر اینکه چربی کمی دارد، دارای اسیدها چرب غیر اشباع به ویژه لینولنیک اسید است که برای سلامتی فایده دارد.

 

خواص گوشت غاز برای سلامتی بدن:

درمان آسم:

مصرف گوشت غاز برای معالجه و جلوگیری از بروز برخی بیماری ها مانند برونشیت مزمن، تنگی نفس، سل ریوی، ذات الریه، نفریت، آمفیزم و آسم سودمند و تاثیرگذار است.

بنر گل من و تو

 

ضد سرطان:

گوشت غاز با دارابودن فاکتورهای ضد سرطانی در خون برای تقویت ایمنی هومورال مفید است و به تولید آنتی بادی در خون کمک می کند. همچنین از آنجایی که کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن با تشکیل تومور مرتبط است، ایمونوگلبولین‌‌های موجود در گوشت غاز که دارای فعالیت ضد سرطانی هستند، از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن به درمان سرطان کمک می کنند.

 

خواص گوشت غاز
خواص گوشت غاز برای سلامتی بدن

درمان سرماخوردگی:

مصرف سوپ تهیه شده با گوشت غاز برای درمان سرماخوردگی مفید است. در واقع گوشت غاز به کاهش سرفه، کاهش عطسه و درمان تنگی نفس کمک می کند.

 

حفظ سلامت قلب:

از آنجایی که گوشت غاز دارای مقادیر کم چربی و کلسترول است، مصرف آن برای حفظ سلامت قلب مفید و سودمند است. علاوه بر اینکه این گوشت، چربی کم و با کیفیت خوب دارد، دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مانند لینولنیک اسید می باشد که برای سلامتی کمک کننده و سودمند است. در طب چینی از خواص گوشت غاز به منظور معالجه برخی بیماری ها بهره می برند.

 

خواص گوشت غاز
خواص گوشت غاز: حفظ سلامت قلب

تقویت نیرو:

این گوشت برای تقویت نیرو و برطرف شدن و مقابله با تب روماتیسمی مفید و موثر است. همچنین سبب تقویت نیروی طحال و ریه می شود.

 

کنترل دیابت:

گوشت غاز به کنترل پیشرفت بیماری دیابت کمک می کند.

 

خواص گوشت غاز:
خواص گوشت غاز: کنترل دیابت

 

کاهش کلسترول:

گوشت غاز با دارابودن مقادیر قابل توجه اولئیک اسید به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

 

درمان کم خونی:

گوشت غاز با دارابودن مقادیر فراوان آهن و اسید فولیک به درمان کم خونی مخصوصا در دوران بارداری که بدن نیازمند خون زیادی است، کمک می کند.

 

درمان کم خونی
خواص گوشت غاز: درمان کم خونی

 

درمان اگزما یا پسوریازیس:

گوشت غاز برای درمان بیماری های پوستی نظیر اگزما یا پسوریازیس موثر است و بدین منظور کافی است که چربی گوشت غاز بر روی قسمت مورد نظر مالیده شود. همچنین استفاده از چربی گوشت غاز برای نرم شدن دست ها و پوست مفید است.

 

درمان کمردرد:

علاوه بر موارد ذکر شده، گوشت غاز برای درمان کمر درد و بیماری های مربوط به پا نیز کاربرد دارد و مفید است.