طرز تهیه بروانی شکلاتی و کدو حلوایی خوشمزه

طرز تهیه بروانی شکلاتی و کدو حلوایی
طرز تهیه بروانی شکلاتی و کدو حلوایی

طرز تهیه براونی شکلاتی و کدو حلوایی : اگر شما هم میخواهید که یک کیک میوه ای شکلاتی تجربه کنید براونی کدو حلوایی و شکلات رو حتما تجربه کنید، اگر بخواهیم تخصصی ببینیم براونی کدو حلوایی در یک نوع کیک میوه‌ای هست که معمولا در داخل اون از چیپس شکلات یا پودر کاکائو استفاده می‌شود. ولی امروز ما در این دستور از شکلات تلخ استفاده میکنیم و دو قسمت این کیک رو با هم در ست میکنیم و سپس اونها رو با هم مخلوط میکنیم.

مواد لازم برای تهیه براونی شکلاتی و کدو حلوایی

ما در این دستور ابتدا دو مواد رو جداگانه درست میکنیم و سپس آنها را با هم مخلوط خواهیم کرد که برای هر کدام به صورت جداگانه مواد اولیه را ذکر میکنیم.

مواد لازم برای قسمت شکلاتی:

بنر گل من و تو

3 عدد تخم مرغ (در دمای اتاق)
1 لیوان شکر (لیوان یا پیمانه قنادی)
200 گرم شکلات تلخ
150 گرم کره
1 پاکت وانیل شکری (5 گرم و یا وانیل ایرانی کمی)
1/4 قاشق چایخوری نمک
از 1 لیوان به اندازه یک بند انگشت کمتر آرد

برای قسمت کدوحلوایی:

1 لیوان پوره کدوحلوایی (5_6 برش)
2.5 قاشق غذاخوری شکر
1/2 قاشق چایخوری دارچین
1 عدد تخم مرغ (در دمای اتاق)
2 قاشق مرباخوری کره آب شده
1 قاشق مرباخوری آرد

طرز تهیه بروانی شکلاتی و کدو حلوایی

برای تهیه براونی کدو حلوایی یا بهتر بگم برای قسمت کدوحلوایی؛ کدوحلوایی ها را داخل قابلمه بریزید آب را تا جاییکه کمی از روی آن بالاتر بیاید بریزید، تا وقتی که به قوامی برسد که له شوند آب پز کنید. آب آن را گرفته، در غذاساز پوره کنید. بقیه مواد را به پوره کدو حلوایی اضافه کنید و با همزن برقی تا زمانیکه بصورت یکدست و یکپارچه شود چند دقیقه هم بزنید و کنار بذارید.

برای قسمت شکلاتی؛ کره را با دقت بدون سوزاندن آب کنید و از روی حرارت بردارید. شکلات ها را به کره اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکلات آب شود.

بروانی شکلاتی - قسمت شکلاتی
بروانی شکلاتی – قسمت شکلاتی

تخم مرغ ها را داخل ظرفی بریزید و با دور تند همزن هم بزنید، بعد از مدت کوتاهی هم زدن شکر را اضافه کنید، حدود 5_10 دقیقه تا زمانیکه سفید شود خوب هم بزنید. مخلوط شکلات و کره را که گرمای اولیه اش را از دست داده، آهسته آهسته به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و تا وقتی که کاملا مخلوط شوند هم بزنید.

مرحله پایانی

در مرحله آخر، آرد، نمک و وانیل را اضافه کنید و بعد از اضافه کردن مواد خشک، فقط تا حدودی که مخلوط شوند به مدت خیلی کم هم بزنید و همزن را خاموش کنید. (توجه کنید که به هیچ وجه مدت زیادی هم نزنید.) مایه براونی را داخل ظرف فر که کاغذ روغنی پهن شده (من ظرف پیرکس مربعی کوچک استفاده کردم)بریزید و روی آن در نقطه های متفاوت و به هر قسمت یک قاشق از مواد کدوحلوایی بریزید، با نوک یک چاقو شکل موج بدهید.

ترکیب مواد بروانی شکلاتی با کدو حلوایی
ترکیب مواد بروانی شکلاتی با کدو حلوایی
نحوه مخلوط کردن مواد
نحوه مخلوط کردن مواد

داخل فر 165 درجه از قبل گرم شده حدود 35_40 دقیقه بپزید.

براونی کدو حلوایی و شکلات یا همون اسم اول براونی شکلاتی و کدو حلوایی ما برای سرو حاضر است. امیدوارم که درست کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرید.

بروانی شکلاتی و کدو حلوایی
بروانی شکلاتی و کدو حلوایی

مطالب مرتبط :

طرز پخت کیک ماگما

طرز تهیه شیرینی قرابیه سیب

طرز تهیه چیز کیک گلابی و زنجبیل