طرز تهیه جوجه ترش گیلانی خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه جوجه ترش گیلانی خوشمزه + ویدیو
طرز تهیه جوجه ترش گیلانی

طرز تهیه جوجه ترش : یکی از انواع غذاهای ایرانی میتوان به جوجه ترش اشاره کرد که اصلیتی گیلانی دارد و طرفداران خیلی خیلی زیادی داره، این غذای خوشمزه خیلی شبیه به جوجه کباب است ولی به علت استفاده چاشنی های متفاوت با جوجه کباب معمول فرق داره.

جوجه ترش بخاطر ادویه و چاشنی هایی که در اون استفاده میشه غذای خومشزه هست که حتما اگر به شمال کشور مخصوصا استان گیلان رفیتید امتحانش کنید. ولی در این مطلب میخواهیم یک جوجه ترش فوق العاده رو مرحله به مرحله بهتون آموزش بدم تا تو خونه درست کنید و در کنار خانواد از خوردنش لذت ببرید و دیگه بریا خوردنش به شمال نرید. راستی مراحلی که در دستور میگم رو میتونید از ویدیو که انتهای مطلب هست مشاهده کنید.

مواد لازم برای جوجه ترش گیلانی

فیله یا سینه مرغ ۵۰۰ گرم
گردو میکس شده ۱۰۰ گرم
سبزی معطر شمال چوچاق ریحان گشنیز و خالواش میکس شده یک قاشق غذا خوری
رب انار و الوچه یک قاشق غذا خوری
پیاز یک عدد درشت
زعفران دم کشیده دو قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
اب لیمو یک قاشق غذا خوری
روغن زیتون یک قاشق غذا خوری

بنر گل من و تو
سبزی های مخصوص جوجه ترش گیلانی
سبزی های مخصوص جوجه ترش گیلانی

طرز تهیه جوجه ترش گیلانی

ابتدا سبزی ها رو خوب خرد میکنیم به نحوی که کاملا ریز و خورد شده بشه همانند ویدیو و سپس بهش نمک اضافه میکنیم به روش سنتی با سنک نمکا رو به سبزی مخلوط میکینم که شما میتونید این کار رو با میکسر انجام بدین. حالا نوبت ترکیب کردن سایر مواد رسیده پیاز گردو سبزی رب انار نمک و ادویه با هم ترکیب میکینم، دقت کنید که مواد رو خوب مانند عکس زیر مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه

مخلوط کردن مواد جوجه ترش
مخلوط کردن مواد جوجه ترش

خب برای شروع کار ابتدا سینه مرغ رو تمیز کنید و سپس اون رو  از وسط به دو نیم تقسیم کنید یا سینه مرغ را نواری ببرید و سینه مرغ های برش داده شده رو با سبزی و گردو و رب انار و الوچه مخلوط کنید و داخل ظرف در بسته سه ساعت استراحت بدید.

به سیخ کشیدن کباب
به سیخ کشیدن کباب

بعد استراحت به دو روش میتونین طبخ کنید.به سیخ بکشید و روی آتش کباب کنید در این روش حرارت کم باشه و اصلا باد نزنین بخاطر وجود گردو سطح گوشت میسوزه و مغزش خام میمونه روش دیگر  داخل تابه چدن یا تفلون را کمی چرب کنید جوجه ترشا رو داخل سیب چوبی فرو کنید و داخل تابه بچینید با حرارت متوسط سرخ کنید  و به همراه چلو سرو کنید.

جوجه ترش
جوجه ترش
ویدیو طرز تهیه جوجه ترش
مطالب مرتبط:

طرز تهیه جوجه فسنجونی

طرز تهیه فیله مرغ نودلی

طرز تهیه سینه مرغ پر شده