طرز تهیه حلوا آرد گندم مجلسی در خانه + ویدیو

طرز تهیه حلوا آرد گندم
طرز تهیه حلوا آرد گندم

طرز تهیه حلوا آرد گندم : یکی از قدیمی ترین دسر های ما ایرانی ها حلوا هست که به روش های مختلف برای مراسم های مختلف مانند ختم، نذری و… پخته میشه که یکی از این انواع حلوا، حلوا آرد گندم هست که در بیشتر مناطق کشور عزیزمون پخته میشه ، در طرز تهیه حلوای آرد گندم از شکر و روغن و زعفران و آرد گندم و آب و گلاب استفاده میشه که طعم فوق العاده ای به حلوا ما میده پس با من همراه باشید و در انتهای مطلب حتما ویدیو مراحل تهیه این حلوای خوشمزه رو مشاهده کنید.

من حلوا رو بخاطر طرز تهیه نان پنبه ای با مغز حلوا درست کردم و تزیینش رو خیلی ساده انجام دادم که فقط یه عکس درست حسابی ازش داشته باشم .برای تزیین میتونید از انواع ماسوره استفاده کنید و با قاشق و سیخ کباب هم میشه تزیینات زیبایی روش انجام داد که انشالله اگه فرصت شد آموزشش رو میزارم.

مواد لازم برای تهیه حلوا آرد گندم

آرد گندم ۳ لیوان دسته دار فرانسوی
روغن مایع یا جامد (من نیمه جامد لادن طلایی استفاده کردم)۱/۵لیوان

بنر گل من و تو

برای شهد

آب جوش ۳لیوان
شکر ۳لیوان
گلاب نصف لیوان
زعفران ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا آرد گندم

برای تهیه حلوای آرد گندم ابتدا شیره حلوا رو آماده میکنیم. برای این کار داخل کاسه آب جوش و شکر رو بریزید و با قاشق هم بزنید تا شکر داخل آب حل شه و گلاب و زعفران رو اضافه میکنیم و کنار بزارید(جوشیدن لازم نداره)

حالا روغن را داخل قابلمه مناسبی ریخته رو حرارت بزارید و آرد رو الک کرده و اضافه کنید و با قاشق چوبی مدام هم بزنید.تا به رنگ دلخواهتون برسه.برای من تا این رنگی شد ۴۰ دقیقه زمان برد.اگه روشنتر دوست دارید زمان تفت دادنش باید کمتر باشه. و سپس شیره رو با احتیاط بریزید و زود هم بزنید که گلوله نشه میتونید از همزن دستی استفاده کنید و هم بزنید تا یکدست شه.و یک ربع بزارید رو حرارت کم بمونه تا وسط ظرف جمع شه وقتی اونو تکون میدید باید مثل توپ وسط ظرف جمع بشه و اصلا چسبنده نباشه به ظرف بچسبه.و تا داغه داخل قالب بریزید و تزیین کنید.

حلوا آرد گندم
حلوا آرد گندم

قیف زدن حلوای آرد گندم

برای قیف زدن باید حلوا ولرم باشه و گرنه قیفتون پاره میشه البته اگر قیف یکبار مصرف استفاده میکنید. قالب هم نیازی به چرب کردن نداره سیلیکونی یا فلزی فرق نمیکنه اما سیلیکونی راحتتره.

ویدیو طرز تهیه حلوای آرد گندم

نکات مهم حلوای آرد گندم

اگر شما هم برای داخل نون میخواهید توجه کنید که .برای مغز نون حلوا نباید شل باشه و زیاد روغن داشته باشه.شما اگر خواستید همینطوری درست کنید و داخل نون نزنید میتونید با اضافه کردن یه مقدار شیره بیشتر وروغن اونو شل کنید.

برای پخت یک حلوای خوب از روغن جامد استفاده میشه با روغن مایع حلوا شل میشه و قابل ریختن درقیف و کار با ماسوره نخواهد بود.با روغن جامد کیفیت بهتری داره و برای تزیین دستتون بازه.اگر با روغن جامد درست کردید اونو داخل یخچال نزارید میماسه.درکل بنظر من مخلوطی از روغن مایع و جامد باشه بهتره.

آرد حلوای گندم بهتره آرد سنگک باشه دراین صورت حلوا خوشرنگتر میشه .از آرد سفید قنادی استفاده نکنید اصلا جالب نمیشه موقع خوردن یه جوریه به سقف دهان میچسبه.

مواظب باشید موقع تفت دادن آرد داخل روغن ته نگیره وحرارت ملایم باشه،ورنگ آرد خیلی خیلی تیره نشه طعم نامطلوبی میگیره.

بجای شیره میتونید شیره انگور(دوشاب)بریزید خیلی خوشمزه میشه.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه حلوای جوانه گندم

طرز تهیه تر حلوای شیرازی

طرز تهیه حلوا جوش