طرز تهیه خورش آلو اسفناج خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه خورش آلو اسفناج
طرز تهیه خورش آلو اسفناج

طرز تهیه خورش آلو اسفناج : یکی از خورشت های سنتی کشور عزیزمون ایران هست که با دو نوع گوشت مرغ و گوساله یا گوسفندی درست میشه توی این پست طرز تهیه این خورش با گوشت رو آموزش میدم. البته یه کم دستورش متفاوت تر هم هست. براتون 2 رسپی آوردم که حتما درست کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه خورشت آلو اسفناج

این مقدار برای پنج نفره
گوشت گوسفندی یا گوساله همراه استخوان ۴۰۰ گرم
اسفناج ۸۰۰ گرم جعفری وتره جمعا ۲۰۰ گرم
آلو خورشتی یا بخارا ۱۵ عدد
پیاز یک عدد بزرگ
سیر دو حبه
رب آلوچه یک قاشق پر نداشتید رب انار اونم نداشتید آب لیمو
روغن،نمک وفلفل سیاه وفلفل قرمز وزردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

پیاز رو خلالی خرد کنید و با چند قاشق روغن تفت بدید تا شیشه ای و سبک بشه سپس گوشت رو اضافه کرده و باهاش سرخ میکنیم سرخ که شدن سیر و زردچوبه میزنیم و باهاش تفت میدیم سپس آب جوش یا گرم میریزیم و درشو میزاریم تا گوشت بپزه.

بنر گل من و تو

تا گوشت میپزه اسفناج، جعفری و کمی تره رو شسته ریز خرد کرده وسرخ میکنیم عزیزان نباید به اندازه سبزی قرمه سرخ وسیاه بشه، گوشت که پخته شد اسفناج رو اضافه کرده و میزاریم یک ربع تا بیست دقیقه با گوشت بپزه ، سپس فلفل سیاه و فلفل قرمز و نمک و آلوی از قبل خیس شده بهش اضافه کرده و درشو میزاریم آروم آروم قل بزنه و آلوها پخته بشن(اما زیادی‌ نپزن که وا برن) ده دقیقه آخر رب آلوچه را با چند قاشق اب رقیق کرده و بهش اضافه میکنیم نداشتید رب انار و یا آبلیمو بزنید.

بقیه مراحل تو قابلمه مقدار کمی جعفری و تره خورشت رو خوشمزه تره میکنه اختیاریه دوست ندارید نریزید اگه تره و جعفری دوست ندارید نریزید( یک کیلو اسفناج )

نکات مهم

عزیزان این خورشت نباید زیاد ابکی باشه

پخت این خورشت باید با شعله ملایم باشه تا بپزه و جا بیفته

اگر عجله دارید گوشت را تو زود پز بپزید.

سبزی حتما با دست خرد بشه چرخ نکنید

ساقه های اسفناج رو زیاد نریزید

خورش آلو اسفناج
خورش آلو اسفناج

رسپی دوم خورشت آلو اسفناج

پیاز یک عدد متوسط
اسفناج خرد شده ۳۰۰ گرم
گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم ( میتونید بیشتر یا کمترش کنید)
آبلیمو یک قاشق غذاخوری
شکر یک قاشق مربا خوری
آلو خورشتی ۱۲ عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
ادویه خورشتی یک قاشق چای خوری
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

آلوها رو از سه ساعت قبل در یک کاسه کوچیک خیس کنید . اسفناج رو با کمی روغن سرخ کنید. نه خیلی زیاد که سیاه بشه و بسوزه نه خیلی کم که رنگ بشه. پیاز رو خلالی کنید و با زردچوبه تفت بدید. گوشت رو اضافه کنید . ادویه خورشتی و فلفل رو همراه گوشت تفت بدید. اسفناج رو به مواد درون قابلمه اضافه کنید.اندازه دو لیوان آب بریزید و اجازه بدید گوشت و اسفناج باهم پخته بشن.بعد از اینکه گوشت پخته شد ( تقریبا حدود یک ساعت و نیم) نمک و آبلیمو و شکر رو اضافه کنید. نیم ساعت مونده تا پخت کامل خورش آلو خورشتی رو همراه با آبی که درش خیس خوردن به خورش اضافه کنید. زیرش رو کم کنید و اجازه بدید خورش به اصطلاح جا بیوفته.

نکته: اگر دوست دارید لعاب خورش زیاد باشه زمانی که گوشت پخته شد یک قاشق غذاخوری سر خالی آرد سفید رو در نصف لیوان آب حل کنید و به خورش اضافه کنید.

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج
طرز تهیه خورشت آلو اسفناج
مطالب مرتبط :

طرز تهیه خورش کنگر سنتی با سبزی

طرز تهیه آبگوشت بزباش

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی