طرز تهیه دسر رومانف فرانسوی خوشمزه + ویدیو آموزشی

طرز تهیه دسر رومانف فرانسوی
طرز تهیه دسر رومانف فرانسوی

طرز تهیه دسر رومانف مجلسی : یک دسر فرانسوی لطیف که درعین سادگی خیلی هم خوشمزه ست.داخل این دسر میتونید از انواع میوه خرد شده مثل: موز ، انبه ، توت فرنگی ، آناناس ، هلو  و … استفاده کنید. من داخل دسر میوه نریختم تا اون شکل ته دسر منظم باشه. ولی شما میتونید از میوه استفاده کنید راستی براتون ویدیو مراحل کار رو هم قرار دادم که بدون مشکل بتونید این دسر خوشمزه رو درست کنید.

موادی که برای تهیه دسر رومانف نیاز دارید

شیر ۳ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت ۱/۴پیمانه
خامه صبحانه ۱پاکت(۲۰۰گرم)
پودرژلاتین ۳ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
توت فرنگی به میزان لازم

طرز تهیه دسر رومانف مجلسی

خب عزیزای من برای شروع کار ابتدا ژلاتین را با نصف پیمانه از شیر به روش بن ماری شفاف کنید و سپس شیر ، شکر و نشاسته ذرت را باهم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار بدین تا جوش بیاد، تا زمانی که جوش بیاد مدام هم بزنید که ته نگیره. به غلظت که رسید وانیل و ژلاتین را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید و خامه را بهش اضافه کنید و همزمان سریع هم بزنید که نبره.(از قبل خامه را در دمای محیط بزارید).

بنر گل من و تو

خب حالا دم توت فرنگیها را بگیرید و طبق ویدیو به چند قسمت تقسیم کنید و داخل قالب بچینید.قالب را خیلی کم چرب کنید.مواد را بزارید کمی خنک شه و بعد روی توت فرنگیها بریزید. (مایع را که گذاشتید خنک بشه گاهی همش بزنید رویه نگیره) قالب را داخل یخچال بزارید تا ببنده حدود ۶ الی ۷ ساعت.بعد اطراف را با چاقو آزاد کنید و راحت برگردونید.

نکته مهم دسر کرم رومانف

برای دیواره قالب که میخواین توت فرنگی بزارید سعی کنید که توت فرنگی ها نازک باشه تا لیز نخوره و قشنگ به قالب بچسبه

یکی از دوستان پرسیدن که

سوال 1 : من یه دسر درست کردم که ژلاتین و طالبی و خامه و شیر داشت، بافتش خیلی سفت بود و دونه دونه شده بود. میخواستم بدونم این دسر بافتش چطوره؟ یعنی نرم هست؟ یا ژلاتین اگه تو دسر روی گاز بره با مواد دیگه بافت بهتری داره؟ خیلی ممنون میشم اگه راهنمایییم کنید دوسدارم ابن دسر رو درست کنم اما میترسم

در پاسخ باید گفت که

عزیزم خیلی نرم و لطیفه این دسر خیالتون راحت

سوال 2 : عالی بود از همین مواد میتونیم بزنیم روی کیک بعنوان روکش کیک؟

پاسخ : نه عزیزم برای روکش اصلا گزینه مناسبی نیست

مطالب مرتبط :

طرز تهیه دسر برفی مغزدار

طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو

طرز تهیه دسر کادایف