طرز تهیه شیرینی مادلن لیمویی (مادلین) فرانسوی

طرز تهیه مادلن لیمویی
طرز تهیه مادلن لیمویی

طرز تهیه مادلن لیمویی : کیک یا همون شیرینی مدلین، مادلن یا مادلین نوعی کیک کوچک (کوکی) فرانسویه که در انواع مختلف میشه تهیه کرد.اسم کیک بخاطر شکلشه که در قالب مخصوص تهیه میشه. پس اگر میخواید اسم کیک شما مادلن باشه حتما باید در این نوع قالب تهیه کنید، یکی از انواع شیرینی خوشمزه با طعم و بافت فوق العاده که حتما بای  برای یکبار هم که شده اونو توی خونه درست کنید، من امروز براتون میخوام طعم لیمویی اون رو با رسپی کاملا تست شده (که توسط خانم نجمه شریعتداری نوشته شده) رو براتون قرار بدم. پس همراه من باشید.

مواد لازم برای تهیه مادلن لیمویی

آرد سه صفر ۱۲۵ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
نمک ۱/۱۶ قاشق چای خوری
تخم مرغ کامل ۲ عدد (وزنش با پوست ۱۲۰ گرم)
سفیده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۱قاشق چای خوری
شکر ۱۰۰گرم
رنده پوست لیمو ۲ قاشق چای خوری
آبلیموی تازه ۱ قاشق غذاخوری
کره ذوب و خنک شده ۱۱۰ گرم
تخم خرفه ۱ قاشق غذاخوری(اختیاری)

قاشقها استاندارد آشپزی هستند

بنر گل من و تو

طرز تهیه مادلن لیمویی (کوکی فرانسوی)

برای درست کردن شیرینی یا کیک مادلن ابتدا آرد، نمک، بیکینگ پودر را الک کنید و با تخم خرفه مخلوط کنید. سپس دو عدد تخم مرغ کامل، سفیده تخم مرغ، شکر، وانیل، آبلیمو و رنده پوست لیمو (زِست لیمو) با همزن بزنید (حدود ۱۰ دقیقه) تا فوم مانند بشه سپس به ترکیب آرد اضافه کنید و مخلوط کنید در آخر کره را اضافه کرده و به هم بزنید تا مواد یکدست بشه روی ظرف رو بپوشونید و حدود ۴۵ دقیقه بذارین یخچال.

سپس فر رو روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد بذارین تا گرم بشه. در این مرحله قالب مدلین رو با کره همدمای محیط چرب و آرد پاشی کنید.

خمیر کیک سفته با کمک قاشق داخل قالب بریزین بطوریکه نصفی از قالب رو پرکنه بعد بذارین در فر تقریبا به مدت ۱۰-۱۲ دقیقه تا جایی که اطراف کیک کمی طلایی بشه. بعد بیارین بیرون کمی که حرارتش کم شد از قالب جدا کنید و بذارین روی توری فلزی تا خنک بشه.

طرز تهیه شیرینی مادلن لیمویی
طرز تهیه شیرینی مادلن لیمویی
نکات مهم مادلن لیمویی (کادلین)

– اگه قالب مخصوصش نداشتین در قالب کاپ کیک یا کپسولهای کاپ کیک بریزین ولی دیگه اسمش مادلن نیست میشه کاپ کیک لیمویی😀

برای تزیین میتونید زمانی که از فر خارج میکنید روش شکر بریزید یا از شکلات هم استفاده کنید بعضی ها از سس کارامل هم استفاده میکنند که نحوه درست کردن اون در سایت هست میتونید مطالعه کنید.

شیرینی مادلن
شیرینی مادلن

نظر شما در خصوص طرز تهیه مادلن لیمویی چیه؟ حتما نظر و تجربه خودتون رو در بخش دیدگاه مطرح کنید تا سایر دوستان هم از نظرات شما استفاده کنند.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه دسر رومانف فرانسوی

طرز تهیه پای شکلاتی فرانسوی

طرز تهیه کیش لورن فرانسوی