طرز تهیه پای شکلاتی فرانسوی (سیلک پای)

طرز تهیه پای شکلاتی فرانسوی
طرز تهیه پای شکلاتی فرانسوی

طرز تهیه پای شکلاتی فرانسوی (سیلک پای) : یکی از پای های خوشمزه و پرطرفدار که میتونید به راحتی در خونه درست کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرین همین رسپی هست که در ادامه مطالعه خواهید کرد پس بدون مقدمه بریم سراغ این خوشمزه

مواد لازم برای تهیه پای شکلاتی فرانسوی

این مقدار مواد برای حدوداد 10-12 نفر کافی هست.

برای کراست:

بنر گل من و تو

1 و 1/4 پیمانه آرد
1/2 قاشق چایخوری نمک
1 قاشق غذاخوری شکر
85 گرم کره سرد تکه تکه شده
57 گرم روغن صاف قنادی یا شرتنینگ یا کره سرد
2 قاشق غذاخوری آب سیب خیلی سرد
2 قاشق غذاخوری آب خیلی سرد

برای فیلینگ:

1پیمانه خامه صبحانه پرچرب
حدود 227 گرم شکلات تلخ خرد شده
3 تخم مرغ
3/4 پیمانه شکر
2 قاشق غذاخوری آب
وانیل
113 گرم کره سرد تکه تکه شده

طرز تهیه پای شکلاتی فرانسوی (سیلک پای) مرحله به مرحله

برای کراست، 3/4 پیمانه از آرد رو بهمراه نمک و شکر داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزین و اونقدر هم بزنید تا کاملا یکدست شه، بعد کره هارو اضافه کنین و بزنین تا مخلوط شن و نگا کردنی تکه های کوچک کره دیده شن، حالا با لیسک دیواره هارو به طرف داخل هدایت کنین تا دیواره ها مخلوط نچسبیده باشه و بقیه آرد رو اضافه کنید و دوباره هم بزنید، زیاد نه.4-6 بار خیلی کوتاه کافیه. بعد داخل کاسه متوسط بریزین و آب سیب و آب رو اضافه کنید و مخلوط کنین با لیسک. مخلوط رو به ضخامت 10 سانتیمتر باز کنین بشکل دایره و داخل سلفون بزارین یخچال حداقل 45 دقیقه و حداکثر 2 روز.

فر رو در دمای 218 درجه بزارین، روی سطح کار خیلی کم آرد بپاشین و خمیر رو به اندازه 30 سانتیمتر باز کنین و داخل قالب تارت 23 سانتیمتری انتقال بدین و با دست به آرامی روی خمیر فشار بدین و اضافه هاشو ببرین.حالا داخل سلفون بزارین قالب رو و 15-30 دقیقه بزارین یخچال تا سفت و سرد شه.حالا روی خمیر و کناره هاش رو با 2 لایه کاغذ آلومینیومی بپوشونین و نخود یا هرچیز سنگین بریزین داخلش تا خمیر پف نکنه، حدود 15 دقیقه بپزین تا خمیر خشک بنظر بیاد و رنگش سفید مانند شه، بعد کاغذ های آلومینیومی رو بردارین و 8-12 دقیقه دیگه بپزین تا سرخ شه.بعد از فر دربیارین و 1 ساعت وقت بدین سرد شه تا داخلش فیلینگ بریزین.

آماده سازی فیلینک پای شکلاتی فرانسوی

برای فیلینگ، خامه رو با سرعت متوسط/کند همزن حدود 1 دقیقه بزنین تا کمی فرم بگیره، بعد با سرعت متوسط/تند همزن حدود 2-4 دقیقه دیگه بزنین تا خوب فرم بگیره، بعد بزارین یخچال. شکلات رو بصورت بن ماری یا در مایکروویو(با قدرت 50% هر دفعه 30 ثانیه) اونقدر هم بزنین تا کاملا آب شه، بزارین کنار. در کاسه مقاوم در برابر حرارت بزرگی، تخم مرغ هارو با شکر و آب، با سرعت متوسط همزن حدود 5 دقیقه بزنین تا غلیظ شه و رنگش روشنتر شه، حالا بصورت بن ماری، کاسه رو روی قابلمه دارای آب درحال جوش بزارین، طوریکه سطح آب به کف کاسه نخوره، حرارت هم کم باشه، مدام مخلوط رو هم بزنید(اینجا همزن نه) تا به 71 درجه برسه و یعنی تخم مرغ ها بپزن.

مراحل پایانی سیلک پای

بعد از روی قابلمه بردارین و با سرعت متوسط همزن حدود هشت دقیقه بزنین تا پفی و سبک شه و به دمای اتاق برسه.  شکلات آب شده و سرد شده و وانیل رو اضافه کنید و مخلوط کنین، کره رو در چند مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شن، حالا خامه فرم گرفته رو اضافه کنید و با لیسک زیرو رو کنین، فیلینگ رو داخل کراست بریزین و صاف کنین و حداقل سه ساعت و حداکثر یک روز بزارین یخچال.

با خامه فرم گرفته سرو کنید.باقیمانده هارو داخل ظرف دربسته تا سه روز میتونین یخچال نگه دارین

پای شکلاتی فرانسوی
پای شکلاتی فرانسوی

ترجمه شده از سایت انگلیسی : browneyedbaker.com

مطالب مرتبط :

طرز تهیه پای شکلاتی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه پای سیب با تزیین جالب

طرز تهیه نان مغزدار پسته ای