طرز تهیه کیش لورن فرانسوی خوشمزه

طرز تهیه کیش لورن فرانسوی خوشمزه
طرز تهیه کیش لورن

طرز تهیه کیش لورن : اگر دنبال غذاهای سنتی فراسنه هستید کیش لورن رو حتما امتحان کنید این غذا متعلق به شرق فرانسه منطقه لورن است که اصولا اونو با خمیر بریزه، تخم مرغ و ژامبون دودی درست میشه، تصویر مراحل کار رو میتونید در ادامه مشاهده کنید. پس با من همراه باشید و نحوه درست کردن این خوشمزه فرانسوی رو یاد بگیرید.

موادی که برای کیش لورن فرانسوی نیاز دارید

مواد لازم خمير :

كره ١٣٠ گرم
ارد ٢٦٠ گرم
شير ۴ ق س
نمک یک پنس
زرده تخم مرغ ١ عدد

بنر گل من و تو

مواد تاپینگ:

پنیر گودا یک سوم پیمانه
خامه یک پیمانه
تخم مرغ سه عدد
سوسیس کالباس خانگی خرد و رنده درشت شده
ذرت کنسرو
فلفل دلمه رنگی
قارچ ورقه شده
پیاز
نمک فلفل سیاه .جوز هندی . اویشن پاپریکا

طرز تهیه کیش لورن فرانسوی

من ابتدا محوه درست کردن خمیر رو آموزش میدم که یکی از اجزای اصلی این غذا به حساب میاد و سپس میریم سراغ تاپیتگ

طرز تهيه خمير کیش لورن

كره را با چنگال به خورد آرد مي دهيم تا آرد به حالت پرك شود و سپس زرده تخم مرغ را اضافه مي كنيم و با نوك انگشت خمير را ورز مي دهيم شير را كم كم اضافه مي كنيم تا خمير جمع شود سپس داخل نایلون پیچیده و به مدت بيست دقيقه در يخچال استراحت مي دهيم.

سپس لاي كاغذ روغني یا مابین دو تا پلاستیک با وردنه به صخامت سه ميلي متر باز مي كنيم و در قالب مورد نظر پهن میکنیم ، روی سطح خمیر را با چنگال سوراخ میکنیم داخل فر داغ درجه ۱۸۰ ده دقیقه پخت میکنیم خودش رو که گرفت بیرون میرارم.

طرز تهيه خمير کیش لورن
طرز تهيه خمير کیش لورن
طرز تهیه تایپینگ

در همین حین که خمیر تو فر هست مواد تاپینگ رو اماده میکنیم ، پیاز رو تفت میدیم سبک که شد فلفل دلمه رنگی و قارچ خرد شده رو اضافه میکنیم. ادویه ها رو اضافه میکنیم نیمی از سوسیس کالباس رو ضافه میکنیم تفت بخوره ، بعد از رو حرارت برمیداریم تا خنک بشه، داخل ظرف دیگری تخم مرغ و خامه رو با مقداری نمک و فلفل خوب میزنیم بعد پنیر گودا رو اضافه میکنیم.

من پنیر پیتزا هم مقداری ریختم، مواد که خنک شد داخلل مواد تخم مرغی میریزیم و داخل خمیر کیش از مواد پر میکنیم. داخل فر داغ با درجه ۱۸۰ به مدت بیست تا ۲۵ در حدی که مواد تاپینگ بسته بشه یکمم طلایی.

مراحل تهیه دیش لورن فرانسوی
مراحل تهیه دیش لورن فرانسوی
دیش لورن فرانسوی آماده شده
دیش لورن فرانسوی آماده شده
مطالب مرتبط :

طرز تهیه موساکا یونانی با سس بشامل

طرز تهیه بورک گلی و صدفی

طرز تهیه استیک با سس قارچ خیلی