طرز تهیه قرابیه نمکی خوشمزه

طرز تهیه قرابیه نمکی
طرز تهیه قرابیه نمکی

طرز تهیه قرابیه نمکی : قرابیه یکی از شیرینی های خوشمزه هست که طرفداران خاص خودشو داره ما به شما نحوه تهیه قرابیه سیب رو آموزش دادیم که در این مطلب میخواهیم به شما یک قرابیه خوشمزه که ترجمه شده از دستور ترکیه هست رو قرار بدیم . پس بریم سراغ درست کردنش

موادی که شما برای نیاز دارید

250 گرم کره
1 استکان روغن مایع (استکان کمر باریک ترک، 80 گرم)
نصف استکان شکر (35 گرم)
1 قاشق مرباخوری نمک
1 قاشق غذاخوری محلب (تا جاییکه میدونم تو ایران پیدا نمیشه اگه نریزید هم مشکلی پیش نمیاد تو بعضی دستورات ترکی هم میگن اگه ندارید نریزید)

❣نکته:محلب یا آلبالوی تلخ درختی با اصالت ایرانی است که میوه‌هایی مانند آلبالو داشته وهسته میوه آسیاب میشود. در خمیرها مثل نان وشیرینی وگاهی حلوا استفاده میشود و باعث بوی خوش وترد شدن خمیر میشود.

بنر گل من و تو

به دلخواه 2 قاشق غذاخوری سیاه دانه (تو بعضی دستورات کنجد بو داده هم میریزن اگه دوست دارید میتونید حدود 2 قاشق کنجد بو داده هم بریزید )
2 قاشق غذاخوری سرکه (سیب یا انگور)
2 عدد تخم مرغ سفیده ها برای خمیر قرابیه ، زرده ها برای روی قرابیه
1 پاکت بکینگ پودر (10 گرم یا 2.5 قاشق چای خوری)

آرد به مقدار لازم

کنجد برای روی قرابیه

طرز تهیه قرابیه نمکی

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید . سفیده ها را داخل ظرفی بریزید. کره ، روغن مایع ، شکر ، نمک ، محلب ، سیاه دانه و سرکه را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و با دست هم بزنید. بکینگ پودر و آرد را با کنترل بریزید و ورز بدید. آرد به اندازه ای بریزید که خمیر نرمی شود و به دست نچسبد. به خمیر هر شکلی که دوست دارید بدید.

میتوانید تکه هایی از خمیر بردارید و به شکل نوار یا رول بلند شکل بدید سپس با خرد کن سیب زمینی در اندازه کوچک برش بزنید یا میتوانید تیکه هایی کوچکی از خمیر بردارید و شکل گرد بدید. داخل سینی که کاغذ روغنی انداختید بچینید سپس با فرچه زرده تخم مرغ را روی قرابیه ها بزنید و کنجد بپاشید.

با این مقدار مواد 2 سینی قرابیه آماده میشود. داخل فر 170 درجه از قبل گرم شده بپزید.(حدود 20_15 دقیقه تا وقتی که زیر و روی قرابیه سرخ شود بپزید ولی دقت کنید خیلی در فر نماند چون خشک میشود. قرابیه داخل فر نرم است ولی وقتی بیرون میاد سفت تر میشود) میتوانید داخل ظرف های در دار تا یک ماه نگه دارید.

قرابیه نمکی
قرابیه نمکی
مطالب مرتبط :

طرز تهیه شیرینی مشهدی

طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی پرتقالی با رویه بادام