طرز تهیه نان خرمالو با گردو فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه نان خرمالو با گردو
طرز تهیه نان خرمالو با گردو

طرز تهیه نان خرمالو با گردو : یکی از نان های که میشه در فصل پاییز درست کرد نان خرمالو هست،  نان خرمالو پختم مناسب این فصل و باب طبع همه 😋با گردو وکشمش اوف چی شد👌 حتما برای کوچولو هاتون درست کنید و مطمئن باشید که عاشقش میشن.

مواد لازم برای تهیه نان خرمالو

اینجا منطور از لیوان،لیوان دسته دار فرانسویه
پوره ۳ عدد خرمالو
شکر ۱ لیوان
آرد سفید ۲و۲/۳لیوان
جوش شیرین ۱ قاشق مربا خوری
تخم مرغ ۲عدد
وانیل ۱ قاشق مربا خوری
پودر دارچین ۱ قاشق مربا خوری
نمک ۱/۴قاشق چای خوری
کره ذوب شده ۱۰ قاشق غذا خوری
گردو ۳/۴ لیوان
کشمش ۳/۴ لیوان

طرز تهیه نان خرمالو

تخم مرغ رو از قبل بیرون بزارید تا هم دمای محیط شود و درون کاسه ای با شکر ووانیل خوب همزده سفید و کشدار شود .بعد پوره خرمالو (پوست گرفته و داخل غذا ساز پوره کنید)و روغن را بترتیب افزوده و هم بزنید (تا اینجا با همزن برقی کار کنید)

بنر گل من و تو

آرد و جوش شیرین و نمک و دارچین رو مخلوط و۳ بار از الک رد کنید ودر دومرحله به مواد بیافزایید و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید و در آخر کشمش و گردو رو اضافه و مخلوط نمایید. داخل قالب چرب شده کاغذ روغنی بیاندازید و مواد رو بریزید و تو فر از بیش گرم شده با دمای ۱۸۵ درجه سانتی گراد به مدت ۵۰ دقیقه بزارید.(چون دمای فرها با هم متفاوته بعد از ۴۵ دقیقه با خلال چک کنید اگر مواد به خلال نچسبید زمان پخت کافیه .برای من ۵۰ دقیقه طول کشید تا کامل بپزه).

بعد از سرد شدن از قالب جدا کرده و تزیین کنید. من با شکلات آب شده با مخلوط رنگ خوراکی و زالزالک(کویج) تزیین کردم خیلی خوشمزه ست انشالله درست کنید و شما هم خوشتون بیاد.

نکته : من تو قالب لوف پختم نون رو اندازه۲۳×۱۲

طرز تهیه نان خرمالو
طرز تهیه نان خرمالو
دیگر نان های خوشمزه

طرز تهیه نان پوآچا کدو حلوایی

پخت نان پیچ پیچی

طرز تهیه نان خیس کدو حلوایی

نان پستو ریحان