طرز تهیه چیز کیک لیمویی فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه چیز کیک لیمویی
طرز تهیه چیز کیک لیمویی

طرز تهیه چیز کیک لیمویی : از دسر هایی که تقریبا همه دوستش دارند چیز کیک هست ولی چیز این رسپی که براتون آماده کردم یک تفاوت عمده داره و اون وجود لیمو در اون هست که طعم و حس خوبی به کیک شما میده شما میتونید در کمترین زمان این چیز یک رو درست کنید راستی براتون ویدیو مراحل کار رو هم آماده کردم که در انتهای مطلب میتونید مشاهده کنید.

راستی چیز کیک رو میشه هم یخچالی و هم داخل فر درست کرد این چیز کیک نوعیست که در فر پخته میشه پایه این چیز کیک بیسکویته این نوع که در فر پخته میشه گاهی اطراف قالب فویل پیچیده میشه و بعد داخل آب گرم و سپس در فر اما این چیزکیک راحته فقط احتیاج به یک سینی داره که قالب رو داخلش بذارین.از قالب کمربندی استفاده کنید چون نیازی به برگردوندن کیک نباشه

مواد لازم برای تهیه چیز کیک لیمویی

چون این چیز کیک همانند همه چیز کیک ها از چند لایه تشکیل شده مواد لازم برای هر قسمت رو جداگانه میگم

بنر گل من و تو

مواد لازم برای لایه زیرین:

بیسکویت پودر شده 2 پیمانه
کره ذوب و خنک شده۱۰۰گرم
شکر۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای قسمت پنیری:

پنیر خامه ای۷۵۰گرم
خامه صبحانه۲۰۰گرم
شکر 1 پیمانه
آب لیموترش تازه۱/۴پیمانه
رنده پوست لیموترش 1 قاشق غذاخوری
آرد سفید2 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل ۱ قاشق چای خوری
خم مرغ درشت ۵ عدد
پیمانه و قاشقها استاندارد آشپزی هستند

طرز تهیه چیز کیک لیمویی با بیسکویت

ابتدا فر رو روی ۱۶۰ درجه سانتی گراد بذارین گرم بشه. بیسکویت پودر شده،شکر و کره رو با هم مخلوط کنید و کف قالب کمربندی ۲۵ سانت بریزید و لبه های قالب رو تا ارتفاع تقریبا سه سانت با این مواد کاملا فشرده کنید بعد قالب رو بذارین داخل یه سینی و با هم داخل فر به مدت ۱۰ دقیقه قرار بدین.

سپس بیارین بیرون و اجازه بدین تا خنک بشه.حالا مواد پنیری رو آماده کنید.پنیر خامه ای و شکر رو با همزن بزنید تا کاملا نرم و یکدست بشه.سپس خامه،آبلیمو،رنده پوست لیمو و آرد رو اضافه و با همزن سرعت متوسط بزنید.تخم مرغها و وانیل رو جداگانه در ظرف دیگری با همزن دستی در حدی که از لختگی دربیاد بزنید بعد به مواد پنیری اضافه و با دور کند همزن بزنید تا همه مواد خوب یکدست بشن.

مواد پنیری رو روی لایه بیسکویتی که خنک شده بریزید و قالب رو مجددا همراه با یه سینی در فر با همون درجه حرارت ۱۶۰ درجه به مدت یک ساعت قرار بدین بعد از این مدت قالب رو بیرون بیارین ده دقیقه صبر کنید سپس با یک کاردک لبه ها رو از قالب جدا کرده و یکساعت اجازه بدین در دمای محیط خنک بشه سپس یک شب در یخچال بذارین تا کاملا خنک شده و آماده برش زدن بشه.

ویدیو طرز تهیه چیز کیک لیمویی

نکات مهم چیز کیک لیمویی
  • برای تهیه این چیز کیک احتیاجی به استفاده از بخار آب در فر و پیچیدن فول به دور قالب نیست.
  • برای کراست یا همون لایه زیرین میتونید از بیسکویت دایجستیو استفاده کنید بدون سبوس یا سبوسدارش که همون ساقه طلایی خودمونه.میتونید داخل غذاساز پودر کنید یا داخل یه پلاستیک بریزید و با یه چیزی مثل وردنه بهش بکوبید تا پودر بشه.
  • نباید تخم مرغ رو زیاد به هم بزنید چون باعث میشه مواد پنیری پف کنه در نتیجه گاهی اطراف یا رویه ترک میخوره.

رسپی از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه چیز کیک بادام و عسل

طرز تهیه چیز کیک زردآلو

طرز تهیه چیز کیک گلابی و زنجبیل