طرز تهیه کروسان پنیری خوشمزه

طرز تهیه کروسان پنیری
طرز تهیه کروسان پنیری

طرز تهیه کروسان پنیری : کروسان یا کرواسان نوعی نان و شیرینی پرطرفدار فرانسوی است که برای صبحانه و میان وعده بسیار مناسب است. که با آرد، خمیرمایه و کره تهیه میشه و خمیر آن با بکارگیری کره، بصورت خمیر هزار لا آماده میشه. کرواسان بعنوان نان رسمی صبحانه فرانسوی شناخته می‌شود و تقریباً در سراسر اروپا یکی از ارکان صبحانه اروپایی است. نان کروسان پنیری میان وعده مناسب برای دانش آموزان عزیز که درخواست کرده بودید. پس با ما همره باشید و این نان خوشمزه رو درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کروسان پنیری

تخم مرغ ۲ عدد
پنیر خامه ای به میزان لازم
شیر ۱ لیوان
نمک ۱ هشتم قاشق چایخوری
آرد ۴ لیوان
خمیر مایه فوری ۱ قاشق سوپ خوری
شکر نصف لیوان
کره صد گرم

طرز تهیه کروسان پنیری

برای تهیه نان کروسان پنیری اول باید آرد و نمک را سه بار الک کنید. شیر و ۲ قاشق شکر را با هم مخلوط کنید و بگذاید تا بجوشد و تا شکر حل شود صبر کنید تا شیر ولرم شود سپس مایه خمیر را به آن اضافه کنید و ۱۰ دقیقه در جای گرم با در بسته گذاشته تا عمل بیاید. تخم مرغ را که از قبل بیرون از یخچال گذاشته اید تا هم دما با اتاق شود با کره نرم شده و بقیه شکر مخلوط کنید خمیر مایه را به آن اضافه کرده و کمی مخلوط کنید. دو سوم از آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید. بقیه خمیر را کم کم اضافه کرده و با دست مخلوط کنید خمیر را ورز داده اگر خمیر کمی چسبناک بود به آن آرد اضافه نکنید.

بنر گل من و تو

خمیر را در ظرف آرد پاشی شده گذاشته روی آن پارچه نمدار کشیده و ۲ ساعت در جای گرم گذاشته تا ۲ برابر شود. خمیر را کمی دیگر ورز دهید و بعد روی سطح آرد پاشی شده به صورت لایه نازکی پهن کنید و به صورت مثلثی برش زده در قسمت پایین یعنی قسمت پهن مثلث مقداری پنیر گذاشته و می پیچیم. خمیرها را داخل سینی فر از قبل چرب شده با فاصله می چینیم روی آن را پوشانده و مجدد نیم ساعت به آن استراحت می دهیم. نان ها را در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار می دهیم تا طلایی شوند.

طرز تهیه کروسان پنیری
طرز تهیه کروسان پنیری
نکته:

می توانید روی نان ها قبل از پخت زرده تخم مرغ به همراه کمی شیر و زعفران مالیده و کنجد و سیاه دانه بپاشید.
در هنگام پخت نان ظرف آبی در فر قرار دهید تا رطوبت و بخار آب باعث نرم و لطیف تر شدن نان ها بشود.

رسپی از فرهاد