طرز تهیه کیک با تخم خرفه اسفنجی

طرز تهیه کیک با تخم خرفه
طرز تهیه کیک با تخم خرفه

طرز تهیه کیک با تخم خرفه : اگر دنبال یک کیک خوشمزه و در عین حال با خواص بی نظیر هستید حتما کیک با تخم خرفه رو امتحان کنید هرکی خورده روانیش شده خرفه برای کاهش اشتها و لاغری و همچنین افزایش قدرت بدن موثر میباشد.خرفه برای رفع سرفه می‌تواند مفید باشد. تخم گیاه خرفه برای تصفیه خون مفید است، و علاوه بر آن در کاهش تب موثر بوده و ضد اسپاسم و کرم و عفونی کننده است.

مواد لازم برای کیک با تخم خرفه

تخم مرغ 3عدد
شکر 1/2 پیمانه
ایرمیک 1/2 پیمانه
آرد سفید قنادی 1و1/2 پیمانه
روغن مایع 1/2 پیمانه
ماست 1/2 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری سرخالی
وانیل 1 قاشق چای خوری
رنده یا پودر پوست پرتقال 1 قاشق مرباخوری
تخم خرفه 2/5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک با تخم خرفه

شکر و تخم مرغ رو با همزن برقی بزنید تا سفید و کشدارشه. روغن و ماست رو اضافه و باز هم بزنید. پوست رنده پوست پرتقال یا لیمو ترش و وانیل رو اضافه و خوب هم بزنید.آرد و بیکینگ پودر رو ۳ بار الک کنید و به مایه بیافزایید + ایرمیک و تخم خرفه، با لیسک مخلوط و سپس با دور کند همزن درحد مخلوط شدن بزنید .

بنر گل من و تو
ریختن مایع داخل ظرف

مایه رو داخل قالب چرب شده ریخته و داخل فراز قبل گرم شده بادمای 180درجه سانتی گراد بمدت 35الی 40 دقیقه بپزید .با خلال یاسیخ چوبی تست کنید اگر تمیز بیرون اومد از فرخارج کنید و شربت خنک روش بریزید و بزارید جذب کیک بشه و بعد از قالب خارج کنید و برش دهید و با پودر نارگیل و پودر پسته تزیین کرده و نوش جان کنید.

کیک با تخم خرفه
کیک با تخم خرفه
تهیه شربت کیک خرفه

برای تهیه شربت 2/5لیوان شکر رو با 3لیوان آب مخلوط و رو حرارت بزارید به جوش که اومد تایم بگیرید 15دقیقه بجوشه و در آخر یک قاشق مرباخوری آبلیمو ترش اضافه و از رو حرارت بردارید و بزارید کاملا خنک شه.

ویدیو طرز تهیه کیک خرفه

نکته:

  1. کیک باید داغ داغ باشه و شربتی که روش میریزید سرد.
  2. تخم خرفه قابل حذفه.
  3. ایرمیک رو لوازم قنادیها دارن و لطفا از دستور حذف نکنید .
  4. من داخل قالب کمربندی باقطر 18×18 سانت درست کردم و کفش هم کاغذ روغنی گذاشتم و بعد پخت، کیک رو بیرون آورده وکاغذ روغنی روجدا کردم و بصورت برعکس کیک رو به داخل قالب برگردوندم و بعد شیره روش ریختم .

👈دقت کنید اندازه پیمانه هایی که تو دستور گفته شد پر نکنید وهمشون سرخالی باشن⚠️

من برای خوشرنگ شدن داخل شربت یه مقدار زعفران دم کرده ریختم.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک لمینگتون (لامینگتون)

کیک عصرانه پرتقالی

طرز تهیه باقلوا با مغز کیکی