طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی لایه ای خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی لایه ای
طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی لایه ای

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی لایه ای : سلام و دروددد به شما همراهان خوبم یک کیک فوق العاده خوشمزه آوردم براتون که تو دهن آب میشه پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید، ما قبلا در خصوص کیک شیفون شکلاتی مطلب قرار دادیم که پیشنهاد میکنم اون مطلب رو به همراه ویدیو آموزشی مطالعه کنید. این کیک با دستور قبلی کمی تفاوت داره که بنا به سلیقه خودتون میتونید درستش کنید.

مراحل طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی لایه ای

درست کردن این کیک به مواد زیاد در مراحل مختلف نیاز خواهد داشت که در ادامه مورد بررسی قرار میدیم ولی برعکس سایر مطالب ابتدا ویدیو آموزشی رو براتون قرار میدم

مواد لازم برای مرحله اول

پنیر ماسکارپونه۱۹۰ گرم
شکر۴۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۴۵گرم

بنر گل من و تو

پنیر و شکر را با همزن بزنید تا نرم و یکدست بشه و سپس سفیده را اضافه  کرده و بزنید تا خامه ای شود.مقداری از این مایه را داخل قیف بریزید و مابقی رو بزارید تو کاسه بمونه.

مرحله دوم؛

تخم مرغ ۶عدد
زرده و سفیده ی ۶عدد تخم مرغ را جدا کنید.

مرحله سوم؛

روغن مایع ۵۰ گرم
پودرکاکائو الک شده ۲۵ گرم
شکر ۳۰گرم
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
شیر ۴۵گرم
آرد ۷۰ گرم

روغن مایع باید داغ داغ باشه،داخل کاسه بریزید و پودر کاکائو را بهش اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید.شکر و نمک را هم اضافه و خوب مخلوط کنید.شیر را هم اضافه و مخلوط کنید، زرده های تخم مرغ را افزوده و ۳دقیقه با همزن بزنید. آرد را ۳بار از الک رد کرده و اضافه کنید و از یک جهت با لیسک به خورد مواد بدید و مخلوط کنید.

مرحله چهارم طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی لایه ای

سفیده ی ۶ عدد تخم مرغ رو که جدا کرده بودید
شکر ۶۰گرم
پودر کرم تار تار۱/۲ قاشق چای خوری

سفیده ها رو بزنید تا پف کنه و حجیم بشه،شکر را کم کم اضافه کنید و هربار خوب بزنید تا فرم بگیره.کرم تارتار را اضافه کرده و بزنید تا به مرحله ستیف پیک یعنی(قله ی راست)برسه. چند قاشق از سفیده فرم گرفته را به مایه شکلاتی اضافه و فولد کنید(خیلی آروم و با دقت که پف مواد نخوابه چون این کیک بیکینگ پودر نداره وپف نهایی کیک بستگی به نحوه ی فولد کردن سفیده با مواد داره).حالا مایه شکلاتی را به سفیده داخل کاسه اضافه و فولد کنید.

مراحل پایانی تهیه کیک شیفون شکلاتی لایه ای

قالب۱۷×۱۷سانت را خوب چرب و کاغذر وغنی بزارید و نصف مایه را داخل قالب ریخته،۳بار به سطح کار بکوبید تا هوای اضافه خارج شه، داخل فر از قبل گرم شده با دمای۱۵۰درجه سانتی گراد بمدت ۱۵دقیقه بپزید. از فر خارج کنید و مایه پنیری تو کاسه را روش بریزید و صاف و یکدست کنید و بقیه ی مایه شکلاتی را روش ریخته و با مایه پنیری داخل قیف روی کیک را مطابق تصویر طرح بیاندازید.

نکته مهم؛ خطهایی که روی کیک میزنید رو ۲الی ۳بار روی هم تکرار کنید چون اگه خط باریک باشه موقع پف کیک فرو میره ومحو میشه وخودشو نشون نمیده!

بزارید داخل فر ۱۵۰درجه سانتی گراد بمدت ۴۰الی ۵۰ دقیقه بپزه.درآخر دوست داشتید کمی گریل را روشن کنید روش طلایی بشه.از فر که خارج کردید اجازه دهید خنک شه وبعد از قالب جدا کنید و برش زده و سرو کنید.نوش جان

کیک شیفون شکلاتی لایه ای
کیک شیفون شکلاتی لایه ای
مطالب مرتبط :

کیک شیفون وانیلی با روکش خامه و دونه انار

طرز تهیه کیک شیفون وانیکی

طرز تهیه کیک شنی فوق العاده خوشمزه