طرز تهیه کیک نارگیلی با کرم پنیری + ویدیو

طرز تهیه کیک نارگیلی با کرم پنیری
طرز تهیه کیک نارگیلی با کرم پنیری

طرز تهیه کیک نارگیلی با کرم پنیری : یه کیک نرم و پوک کره ای که توی دهان آب میشه و فوق العاده خوشمزه با عطر و طعم نارگیل. این کیک مثل همه کیکها خصوصا کیکهای کره ای تا قبل از اینکه تو یخچال بره نرم و لطیفه. به این کیک ، کیک نارگیلی با کرم چیز هم میگن پس با من همراه باشید تا این کیک خوشمزه رو درست کنیم راستی انتهای مطلب ویدیو طرز تهیه رو هم قرار دادم حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای کیک نارگیلی با کرم پنیری

آرد سفید سه صفر۲۰۰گرم
شکر۱۶۰گرم(۳/۴ پیمانه)
بیکینگ پودر ۱و۱/۲ قاشق چای خوری
نمک ۱/۴قاشق چای خوری
کره۱۱۳گرم
تخم مرغ کامل۱عدد(درشت)
سفیده تخم مرغ۲عدد(درشت)
اسانس نارگیل۱/۲قاشق چای خوری
وانیل۱/۲قاشق چای خوری
شیرنارگیل۱۵۵ گرم(۲/۳ پیمانه)
پودر نارگیل برای تزیین مقداری(تقریبا یک و نیم پیمانه)
پیمانه و قاشقها استاندارد آشپزی هستند.لطفا آرد رو وزن کنید چون ممکنه در پیمانه کردنش اشتباه بشه

طرز تهیه کیک نارگیلی با کرم پنیری

خب برای تهیه کیک نارگیلی با کرم چیز ابتدا همه مواد را به دمای محیط برسانید. و سپس آرد و بیکینگ پودر و نمک رو الک کنید.کره و شکر رو با همزن بزنید ( اگه از استندمیکسر استفاده میکنید سر پدالی مناسبه) تا یکدست و پفکی بشه. تخم مرغ رو اضافه کرده و مخلوط کنید سفیده ها رو یکی یکی اضافه و خوب بزنید. اسانس نارگیل و وانیل را اضافه کرده و مواد رو مخلوط کنید آرد و شیرنارگیل رو به تناوب اضافه کنید.

بنر گل من و تو
نحوه صحیح درست کردن خمیر

بدین صورت که ابتدا یک سوم از آرد رو اضافه و مخلوط کنید.ن صفی از شیرنارگیل اضافه و مخلوط، یک سوم از آرد و مخلوط بقیه شیرنارگیل و در آخر بقیه آرد.خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدست بشه قالب ۲۵ سانت رو چرب و آردپاشی کرده خمیر کیک رو داخلش بریزین و در فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت ۳۵_۴۵ دقیقه قرار بدین با خلال چوبی تست کنید.

سپس از فر خارج کرده و پس از چند دقیقه روی توری فلزی برگردونید تا کاملا خنک بشه من دوتا از این کیکها رو جداگانه درست کردم بین دولایه و اطراف کیک از کرمچیز استفاده کردم و با پودر نارگیل کاور کردم.شما میتونید هر کیک رو دولایه کنید و بین لایه های کیک هم از کرم پنیری استفاده کنید تا خوشمزه تر بشه

کیک نارگیلی با کرم پنیری
کیک نارگیلی با کرم پنیری

نکات مهم کیک نارگیلی با کرم چیز

-دوستان شیرنارگیل از خود نارگیل تهیه میشه و پایه لبنی نداره پس با شیری که طعم نارگیل داره و از اسانس استفاده شده متفاوته.شیر نارگیل رو میتونید بصورت آماده از سوپرمارکتها تهیه کنید در قوطیهای کنسروی نگهداری میشه و یا اینکه خودتون از نارگیل تهیه کنید.

بدین صورت که یک لیوان نارگیل خردشده رو با دولیوان آب کاملا میکس کرده و بعد از صافی رد کنید مایع سفید رنگی که جدا میشه همون شیرنارگیله خوشمزه و مقوی از پودر نارگیل هم میشه استفاده کرد فقط از قبل با آب گرم اونو خیس کرده بعد میکس کنید.

-برای تهیه کرمچیز ۲۰۰گرم پنیرخامه ای رو با دو قاشق غذاخوری پودر قند بزنید تا یکدست بشه بعد با ۲۰۰گرم خامه شیرین قنادی که فر گرفته و چند قطره اسانس نارگیل مخلوط کنید.

ویدیو طرز تهیه کیک نارگیلی با کرم چیز

رسپی از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک سوپرایز نارگیلی

طرز تهیه کیک موکا

طرز تهیه شیرینی شکلاتی گردویی