طرز ساخت پرایمر خانگی عالی به همراه فیلم آموزشی

طرز ساخت پرایمر خانگی
طرز ساخت پرایمر خانگی

طرز ساخت پرایمر خانگی : یکی از اساسی ترین رکن های هر آرایشی میتونه پرایمر باشه چون بیس یک میکاپ خود به حساب میاد، شما بجای اینکه این محصول رو از بیرون تهیه کنید میتونید خیلی راحت اونو توی خونه درست کنید و با خیال راحت ازش استفاده کنید ما به شما پرایمر را معرفی کردیم و گفتیم که چرا باید استفاده بشه که میتونید مطالعه کنید در ادامه با من همراه باشید تا به شما نحوه درست کردن اونو آموزش بدم.

طرز ساخت پرایمر خانگی با آلوئه ورا

مواد لازمی که بریا این پرایمر نیاز داریم عبارتند از :

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

بنر گل من و تو

گلیرسین یک قاشق غذا خوری

کرم مروطب کننده به مقدار لازم ( کرم مرطوب کننده رو حتما با نوع پوستتون انتخاب کنید )

یک ظرف تمیز درب دار برای مخلوط کردن مواد

برای تهیه این پرایمر ابتدا تمامی مواد را داخل ظرف ریخته و خوب مخلوط میکنیم، اگر شما در منزل ژل آلوئه ورا ندارید از برگ تازه این گیاه هم میتونید استفاده کنید ولی تنها نکته برگ این گیاه فاسد شدن سریع آن هست که ماندگاری پرایمر خانگی شما را کم خواهد کرد. برای استفاده از برگ این گیاه باید گوشت آلوئه ورا را از گیاه جدا کنید و 3 بار خوب آبکش کنید و با استفاده از قاشق آن را خوب له کنید سپس با مواد مخلوط کنید.

برای استفاده از این پرایمر میتوانید مخلوط آماده شده را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه بدین خشک بشه و سپس اقدام به آرایش کنید.

توضیحاتی در خصوص پرایمر

اگر تا حالا از پرایمر استفاده نکردید بهتون توصیه میکنم که از این به بعد حتما استفاده کنید چون تا حالا یک محصول فوق الاده رو از دست دادید، هیچ فرقی نمیکنه که شما اهل آرایش غلیظ هستید یا از یک کرم مرطوب کننده استفاده میکنید،  اگر میخواید که یک پوست فوق العاده و درخشان داشته باشید برای زیرسازی اون بهتره از یک پرایمر خوب استفاده کنید.

پرایمر چیکار میکنه؟!

1. پرایمر، پایه اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت است که باعث یک‌دستی و ماندگاری آرایش می‌شود.

2. پرایمر، انواع چروک‌های سطحی، عمیق، حفره‌های پوست و منافذ را می‌پوشاند

3. پرایمر، ماندگاری آرایش را (به ویژه در آب و هوای بد) بیشتر می‌کند

4. می‌توانید پرایمر را به تنهایی استفاده کنید، اگه دوست دارید چهره‌ای بدون آرایش اما با جلوه بیشتری از حالت معمولی داشته باشد، پرایمر راه حل شماست چون اگه پوستتون چرب باشه چربی پوست رو میگیره و پوست رو مات میکنه و اگه پوستتون خشکه رطوبت پوست و انعطاف پذیری پوست رو بیشتر میکنه.

خواص آلوئه ورا برای پوست

شاید خیلی از وسایل آرایشی رو که نگاه میکنید از آلوئه ورا در اون استفاده شده چون ژل این گیاه دارای ویتامین، آمینواسید ها، مواد آهنی و سایر مواد ضروری برای سلامت چوست می باشدف یکی از ویژگی های این ماده خواص آنتی اسیدانی، ضد خارش، ضد باکتری و ضد التهابی اون هست که میتویند برای پوست استفاده کنید و از ویژگی های خاص بهرمند بشید.

از ویژگی های بارز آلوئه ورا مخصوصا ژل اون رفع خشتگی پوست و کاهش پیری زودرس می باشد که میتونه به پوست شما کمک بسایر زیادی بکنه و در ساخت پرایمر خانگی بسیار مناسب می باشد.

نحوه ساخت پرایمر سایه

برای ساخت این پرایمر به مواد زیر نیاز داریم :

یک قاشق چای خوری رس بتونیت

1/2 نصف قاشق غذاخوری

دو قاشق چایخوری نشاسته ذرت

نحوه ساخت پرایمر خانگی سایه

برای تهیه این پرایمر تمامی مواد رو در یک ظرف ریخته و به خوبی با هم مخلوط میکنیم توجه داشته باشدی که مواد رو باس اتفاده از یک قاشق چوبی و یا پلاستیی ترکیب کنید و به هیچ وجه از قاشق فلزی استفاده نکنید.

نحوه ساخت پرایمر سایه
نحوه ساخت پرایمر سایه

برای مصرف هم میتویند مقداری از این پرایمر را به پشت پلکتان خود بزنید و به مدت  20 تا 30 ثانیه صبر کنید تا خشک بشه و زمانی که پرایمر کاملا خشک شد سایه مورد نظر را روی آن بزنید توجه داشته باشید که پرایمر سایه را در ظرف دربسته و یخچال میتوانید به مدت سه الی چهار هفته نگهداری کنید.

مطالب مرتبط :

نقد و بررسی پرایمر صورت مای

بی بی کرم چیست چرا باید برای پوست استفاده کنیم؟

آموزش ساخت ماسک نعنا خشک برای پوستی جوان سازی