غذای رژیمی برای شام؛ دستور 9 از بهترین غذاهای رژیمی برای شام

غذای رژیمی برای شام
غذای رژیمی برای شام

غذای رژیمی برای شام : وقتی حرف از رژیم و کاهش وزن به میان می آید، بسیاری از ما به یاد غذاهای بی مزه و نه چندان خوشایند می افتیم که به سختی باید با آن ها کنار آمد. خوردن غذای رژیمی با کالری کم میتونه به شما کمک کنه که به وزن ایده آل خورد برسید.

اگر این تصور رایج شما درباره غذاهای رژیمی است پیشنهاد می کنم حتما دستورهایی که در ادامه با ششما در میان می گذاریم را امتحان کنید و مطمئن باشید نگاه شما نسبت به غذاهای رژیمی متحول خواهد شد.

فتوچینی با سبزیجات غذای رژیمی برای شام

  • فتوچینی یا ماکارانی نواری: 250 گرم معادل نصف بسته
  • سیر: 5 حبه
  • کدو سبز: 3 عدد
  • هویج: 2 عدد
  • مغز تخمه آفتاب گردان: 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه فتوچینی سبزیجات:

ابتدا سبزیجات (کدو سبز و هویج) را پوست گرفته و به شکل نوارهای باریک برش دهید. می توانید برای سهولت از پوست کن برای این کار استفاده کنید. سپس ان ها را درون ظرف آب جوش ریخته و حدود یک الی دو دقیقه زمان دهید تا بپزد.

حالا فتوچینی هارا درون ظرف آب جوش با نمک پخته و آبکش کنید.

در ماهیتابه ای روغن زیتون ریخته و سیرهارا خرد کرده به آن اضافه کنید. سپس فتوچینی به همراه سبزیجات و نمک و فلفل را اضافه کرده و مقداری تفت دهید. 2 الی 3 دقیقه دیگر غذای خوشمزه شما اماده است. ان را درون ظرف سرو ریخته و مغز تخمه ها را روی آن بپاشید.

فتوچینی با سبزیجات غذای رژیمی برای شام
فتوچینی با سبزیجات غذای رژیمی برای شام

شام رژیمی؛ خوراک کدو سبز و قارچ

  • کدو سبز: 4 عدد
  • قارچ: 4 پیمانه
  • پیاز: 1 عدد
  • سرکه: 3 قاشق غذاخوری
  • روغم زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل:  به مقدار لازم

طرز تهیه خواراک کدو سبز:

سبزیجات شامل کدو سبز، قارچ و پیاز را خرد کرده درون ظرفی بریزید. حالا سرکه و نمک و فلفل و روغن زیتون را به مواد اضافه کرده، به خوبی هم بزنید.

فر را در دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم کرده و مواد را درون ان قرار دهید. حدودا 15 الی 17 دقیقه بعد خوراک کدوسبز و قارچ رژیمی شما اماده است. نوش جان

خوراک کدو سبز و قارچ

غذای رژیمی برای شام: خوراک قارچ و هویج بخارپز

  • قارچ: 400 گرم
  • هویج: 2 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • فلفل دلمه ای: نصف یک فلفل دلمه ای متوسط
  • روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه خوراک قارچ و هویج:

ماهیتابه ای مناسب انتخاب کنید. بهتر است ماهیتابه نچسب باشد تا سبزیجات به خوبی پخته و به کف ان نچسبد. سپس ان را با روغن زیتون چرب کنید.

تمام سبزیجات موجود در دستور را خرد کرده با نمک و فلفل مخلوط کنید و سپس درون ماهیتابه بریزید.

در ماهیتابه را گذاشته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد. پس از مدتی قارچ آب پس می دهد و به همین دلیل نیازی به افزودن آب نیست. صبرکنید تا آب قارچ کشیده شود. در این مرحله خوراک خوشمزه شما اماده است.

خوراک قارچ و هویج غذای رژیمی برای شام
خوراک قارچ و هویج غذای رژیمی برای شام

سالاد رژیمی از غذاهای رژیمی برای شام

این سلار رژیمی از دو بخش تشکیل شه که حتما سس رو طبق مواد لازم زیر درست کنید.

  • هویج پخته: 2 عدد
  • فلفل دلمه ای: 1 عدد
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • مرغ پخته: 1 لیوان

مواد سس:

  • ماست کم چرب: 1 لیوان
  • سیر: 1 حبه
  • نمک، فلفل، نعناخشک و سبزیجات معطر و آویشن
  • لیمو تازه: به میزان دلخواه

طرز تهیه سالاد رژیمی:

تمام سبزیجات را به شکل دلخواه خرد کرده، مرغ هارا هم ریش ریش کنید. حالا تمام مواد را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید و به سراغ تهیه سس بروید.

تمام مواد ذکر شده برای سس را باهم مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید. سپس ان را به مواد اصلی اضافه کرده و هم بزنید. به همین راحتی سالاد رژیمی شما اماده است.

بشقاب رژیمی مخصوص شام

در این بخش میخواهم به شما یک بشقاب رژیمی عالی رو که میتوان به عنوان گزینه ای در غذاهای رژیمی برای شما قرار داد معرفی کنم که بیشترین کاربرد را دارد. البته این بشقاب رو میتونید در طول روز هم استفاده کنید.

  • هویج: 2 عدد
  • به: 1 عدد
  • کدو سبز: 2 عدد
  • بیبی اسفناج: 2 پیمانه
  • کینوا پخته شده: 1 پیمانه
  • مویز: یک چهارم پیمانه
  • روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • لیمو ترش: به میزان دلخواه
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه بشقار رژیمی برای شام :

کدوسبز، به و هویج را خرد کرده به  روغن زیتون آغشته کنید و نمک و فلفل به ان اضافه کرده و در فر بپزید. سپس کینوا را درون آب به مدت حدودا 10 دقیقه بپزید. مواد پخته شده را به همراه بیبی اسفناج و مویز و لیمو ترش سرو کنید و از این سالاد خوشمزه و مفید رژیمی لذت ببرید.

بشقاب رژیمی غذای مناسب برای شام
بشقاب رژیمی غذای مناسب برای شام

شام رژیمی، کشک کدو سبز

  • کدو شبز: 4 عدد
  • کشک: یک دوم پیمانه
  • سیر: 4 حبه
  • نعناخشک: به مشزان دلخواه
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه کشک کدو سبز

ابتدا کدوها را شسته و پوست ان ها را بگیرید. سپس خرد کرده و درون آب بپزید. حالا کدوهای پخته را له کرده و با کشک مخلوط نمایید. سپس نمک و فلفل و کمی آب به ان اضافه کرده و روی حرارت بگذارید و چند دقیقه به ان زمان دهید تا مواد به خرد هم بروند.

سپس از روی حرارت برداشته و سیر رنده شده و نعنا خشک را به ان اضافه کنید. این کشک کدوی خوشمزه را به همراه نان سنگک نوش جان کرده و لذت ببرید.

شام رژمی کشک کدو سبز
شام رژمی کشک کدو سبز

املت سبزیجات رژیمی

یکی از غذاهای نونی که من خودم عاشق اون هستم املته که در ادامه میخواهم به شما نحوه درست کردن یک املت رژیمی رو آموزش بدم.

  • قارچ: 4 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • بادمجان: 1 عدد
  • کدو سبز: 1 عدد
  • گوجه فرنگی: 1عدد
  • هویج: 1 عدد
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • روغن: 2 قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی: 1قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، پودر سیر، زردچوبه، دارچین: به میزان لازم
  • فلفل دلمه ای: کمی برای تزیین

طرز تهیه املت رژیمی سبزیجات

ابتدا پیازها را خلالی خرد کرده و با کمی روغن سرخ کنید. سپس زردچوبه و نمک را به آن اضافه نمایید. سپس بادمجان ها را نگینی خرد کرده و به مواد اضافه نمایید و حدود یک چهارم لیوان آب هم اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا بادمجان ها به خوبی بپزند.

بعد از حدود 10 دقیقع در ظرف را برداشته و بادمجان های نرم شده را کمی له کنید. در این مرحله کدوها را همانند بادمجان خرد کرده و به همراه قارچ های خرد شده به مواد اضافه نمایید و در ان را بگذارید. بعداز مدتی در ظرف را برداشته . کدوهارا هم له کنید.

حالا گوجه فرنگی و هویج را نگینی خورد کرده و به مواد اضافه کنید. رب گوجه فرنگی، دارچین، زردچوبه و پودر سیر را در این مرحله به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید.

حالا تخم مرغ هارا به مواد اضافه کنید. املت رژیمی شما آماده است. ان را در ظرفی ریخته با فلفل دلمه ای تزیین کنید.

غذاهای رژیمی برای شام املت سبزیجات
غذاهای رژیمی برای شام املت سبزیجات

غذای رژیمی برای شام؛ هوموس لوبیا قرمز

  • لوبیا قرمز: 1 پیمانه
  • نخود: 1 پیمانه
  • آبلیمو: 3 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن کنجد: 1 قاشق غذاخوری
  • جعفری خردشده: 2 قاشق غذاخوری
  • سیر: 2 حبه
  • پودر زیره: یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه هوموس لوبیا قرمز

ابتدا نخود و لوبیا را به مدت چندساعت در اب قرار دهید و چند دفعه آب ان را عوض کنید. سپس در زودپز به مدت حدود2 ساعت بپزید تا خوب نرم شود. حبوبات را پس از پخت از زودپز خارج کرده و آب ان را جدا کنید و در ظرفی نگه دارید.

تمام مواد ذکر شده در دستور را در میکسر یا گوشت کوب برقی مخلوط کنید و از آب حبوبات جدا شده به مقدار دلخواه به مواد اضافه کنید. به همین راحتی هوموس خوشمزه و رژیمی شما اماده شد. آن را در ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

سوپ نودل و مرغ

از دیگر غذاهای رژیمی برای شام که هم سبک هست و هم رژیمی و افراد خاصی طرفدار اون هستند نودل با مرغ هست که نحوه درست کردن آن را در ادامه خواهم گفت :

  • نودل: 100 گرم
  • هویج: 2 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • سینه مرغ: 1 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • سیب زمینی: 1 عدد
  • جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه نودل با مرغ

ابتدا سیب زمین را پوست کنده و خرد کنید، سپس هویج را هم خرد کرده و همراه سیب زمینی در ظرفی ریخته و به همراه دو لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا نرم شوند.

سپس در ظرفی دیگر مرغ را به همراه پیاز و سیر سرخ شده  و چهار لیوان آب بپزید. سپس مرغ هارا ریش ریش کرده و به قابلمه برگردانید. نودل را با توجه به دستور مخصوص روی بسته بندی بپزید.

حالا نودل، سیب زمینی و هویج پخته شده و جعفری خرد شده را به ترکیب مرغ و پیاز و سیر اضافه نمایید و مدتی به ان زمان دهید تا با شعله ملایم و به آرامی سوپ شما جا بیفتد. سپس در ظرف دلخواه سوپ رژیمی خود را سرو نمایید.

حالا که برخی از غذاهای رژیمی برای شام رو به شما معرفی کردیم دوست دارم بدونم شما از چه غذای رژیمی برای شام استفاده میکنید؟ اصلا تجربه این نوع غذاها را داشتید؟ در ضمن غذاهای معرفی شده در بالا را میتواند در وعده های مختلف استفاده کرد.

مطالب مرتبط :

فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP