انواع غذا با سیب زمینی مناسب مهمانی | غذای نونی و غیر نونی

انواع غذا با سیب زمینی
انواع غذا با سیب زمینی

تهیه غذا با سیب زمینی : میشه غذاهای مختلفی با سیب زمینی درست کرد که برای مهمونی و خودمونی ها گزینه فوق العاده ای باشه، خیلی از ما ایرانی ها عاشق غذای نونی هستیم که براتون 19 نوع از بهترین هاشو معرفی کردیم ولی در اینجا میخوام بهتون انواع غذای نونی با سیب زمینی رو که واقعا خوشمزه هست رو معرفی و آموزش بدم، شاید الویه، کوکو سیب زمینی رو خیلی های ما به عنوان غذا با سیب زمینی میشناسیم ولی خب غذاهای دیگه ای هم هست که پیشنهاد میکنم با من همراه باشید تا بهتون معرفی کنم.

سیب زمینی پیاز؛ قدیمی دوست داشتنی

شاید بشه گفت یکی از قدیمی ترین غذاهای نونی با سیب زمینی هست که ما ایرانی ها اونو درست میکنه (جزو راحت ترین و سریع ترین ها به حساب میاد) در مناطق مختلف ایران ادویه های مختلفی بهش اضافه میشه که در حالت کلی سیب زمینی رو آب پز میکنن،و با پیاز که سرخ شده ترکیب میکنند و با استفاده از گوشت کوب اون رو له میکنن و بهش زردچوبه و کمی فلفل هم اضافه میکنن. شما چطور این خوشمزه رو درست میکنید؟ من که از بچگی عاشق این خوشمزه بودم

مواد لازم برای این غذا : سیب زمینی، پیاز،کره،نمک، فلفل، نعنا خشک و زردچوبه است

بنر گل من و تو
انواع غذا با سیب زمینی-سالاد الویه
انواع غذا با سیب زمینی-سالاد الویه

سالاد الویه؛ غذای نونی با سیب زمینی همه پسند

از دیگر غذاهای نونی با سیب زمینی که کمتر کسی رو میشه پیدا کرد که دوستش نداشته باشه سالا اولویه هست، برای دسرت کردن این خوشمره هم شما به سیب زمینی آب پز، سس مایونز نیاز دارید که از ترکیبات اصلی اون هست. خیلی ها در کنار این مواد از ژامبون مرغ یا گوشت، کنسرو ماهی، گوشت مرغ هم استفاده میکنن که بسته به نوع ذائقه مشا میتونه متفاوت باشه، راستی سالاد الویه جزو غذاهای نونی هست که خیلی سریع درست میشه.

در بیشتر تولدها و همانی هایی که نیاز به یک عصرانه خوشمزه و همه پسند باشه از این غذا استفاده میکنن

مواد لازم برای این غذا : سیب زمینی ، سس مایونز، خیارشور می باشد و مواد اختیاری هم : ذرت، ژامبون مرغ یا گوشت، گوشت مرغ

سوپ سیب زمینی و ژامبون

اکر دنبال یک غذای جدید و خوشمزه هستید که چشم بقیه رو در بیارید:) این سوپ رو حتما امتحان کنید. شاید ترکیب مواد براتون عجیب باشه ولی در نهایت یک سوپ خوشمزه و درجه یک میتونید درست کنید که با نون هم میشه میل کرد

مواد لازم برای این غذا : کرفس، پیاز، ژامبون گوشت، آب، سیب زمینی، عصاره مرغ، کره، ارد، شیر

طرز درست کردن سوپ سیب زمینی و ژامبون

پیاز ، کرفس ،سیب زمینی ها، ژامبون را پخته و داخل یک قابلمه بریزید و بهش آب اضافه کنید و روی شعله قرار دهید، سپس ادویه رو اضافه کنید. حالا کره را در ظرفی قرار بدید تا آب بشه و سپس آرد رو بهش اضافه کنید و تفت بدید تا تیره بشه سپس شیر رو بهش اضافه کنید. حالا مواد را به قابلمه اضافه کنید و اجازه بدید کمی جا بیوفته و سوپ شما اماده بشه.

سوپ سیب زمینی و ژامبون
سوپ سیب زمینی و ژامبون

طرز تهیه خورشت بادمجان و سیب زمینی

غذا با سیب زمینی میتونه به صورت خورشت هم درست بشه، اگر شما هم جزو کسانی هستید که از گوشت قرمز و یا سفید خوشتون نمیاد و یا به هر دلیلی از مصرف اون منع شدید این غذای بسیار خوشمزه و پر کالری رو بهتون پیشنهاد میدم بریم ببینیم از چه موادی توش استفاده شده.

مواد لازم: سیب زمینی، بادمجان ، پیاز، رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی، زردچوبه، فلفل، پودر سیر

طرز تهیه خورشت بادمجان و سیب زمینی

اول از همه باید بادمجان هارو ورقه ای کنیم و چند دقیقه در آب نمک قرار بدیم. سپس کاملا با یه دستمال نخی خشکشون کنیم و در تابه ای سرخ کنیم. بعد سیب زمینی هارو ورقه ای کرده و سرخ می کنیم. این دو تا خوشمزه رو کنار میذاریم. میریم که یه سس خوشمزه واسه این غذای لذیذ درست کنیم. پیاز را خرد کرده و سرخ می کنیم حالا نوبت ادویه جات هست. اون هارو هم به اضافه می کنیم و رب گوجه فرنگی رو میریزیم. گوجه ها رو هم ورقه ای روشون میچینیم بعد از گذشت 5 دقیقه بادمجان و سیب زمینی هارو میچینیم و یکم آب به غذا اضافه می کنیم. یکم وقت بدین تا غذا جابیوفته.

سیب زمینی پنیری؛ جدید و جذاب

این غذا مخصوص عاشقان سیب زمینی هست. قبو دارین سیب زمینی پنیری یه چیز دیگس؟ طرز تهیه سیب زمینی پنیری بسیار متنوع هست اما در این جا سعی داریم راحت ترین روش و خوشمزه ترین راه رو آموزش بدیم. اگر شما به روش دیگه تهیه می کنید بهمون حتما بگین.

مواد لازم: سیب زمینی ، آویشن، پنیر پیتزا ، فلفل

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

اول سیب زمینی ها رو شسته و پوست میگیریم. حالا نسبت به سلیقه خودتون خلالی و یا حلقه ای برش بزنید و کامل بشورید. حالا با استفاده از دستمال نخی آب سیب زمینی ها رو بگیرید و خشک کنید.

حالا سیب زمینی هارو همراه با نمک و فلفل و آویشن سرخ کنید.

بعد از اینکه کامل سرخ شدن روی دستمال پهن کنید تا روغن اضافی بره.

حالا توی ظرف فر سیب زمینی هارو چیده و روش پنیر پیتزا و به دلخواه خودتون قارچ و یا فلفل دلمه ریز اضافه کنید. حالا داخل فر قرار بدین و پس از آب شدن پنیر، گریل رو روشن کنید و صبر کنید پنیر کمی طلایی بشه. حالا با سس کچاب نوش جان کنید.

غذا با سیب زمینی،سیب زمینی پنیری
غذا با سیب زمینی،سیب زمینی پنیری

یتیمچه بادمجان و سیب زمینی

این غذای خوشمزه یکی از کم هزینه ترین غذاها به حساب میاد. اگر در خانه بادمجان و سیب زمینی دارید توی درست کردن این غذا شک نکنید. سریع دست به کار بشید هم خیلی راحت تهیه میشه و هم خوشمزه هست.

مواد لازم: بادمجان، سیب زمینی، سیر، پیاز، گوجه فرنگی ، ادویه به دلخواه

طرز تهیه یتیمچه بادمجان و سیب زمینی

ابتدا سیر و پیاز رو تفت میدیم و طلایی که شدند بادمجان هایی که به صورت نگینی خورد کردیم رو بهشون اضافه می کنیم (اگر بادمجان ها تلخ هستند حتما در آب نمک به مدت نیم ساعت قرار بدین و سپس آبکشی کرده و خشک کنید تا تلخی از بین برود)، بعد از اینکه بادمجان ها سرخ شدند گوجه فرنگی خورد شده رو به مواد اضافه کنید و هم بزنید حالا وقت اضافه کردن ادویه جاتی مثل زرد جوبه، فلفل سیاه، نمک هست. آخر کار یه کمی آب به مواد اضافه کنید اجازه بدین کامل بپذه و روغن روش جمع بشه.

غذای نونی با سیب زمینی؛کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان هست. شما میتونید این غذای خوشمزه رو در فر هم تهیه کنید تا روغن کمی استفاده بشه و رژیمی باشه. کوکو سیب زمینی را می توان سیب زمینی پخته یا خام تهیه کرد.

مواد لازم: سیب زمینی، تخم مرغ، نمک، فلفل، زردچوبه

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

سیب زمینی ها را شسته و رنده می کنیم. تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و کامل هم می زنیم و داخل آن فلفل، نمک، زردچوبه میریزیم. سپس سیب زمینی ها را به مواد اضافه می کنیم (اگر از سیب زمینی پخته استفاده می کنید منتظر بمانید سیب زمینی ها کاملا خنک شوند). بعد از یکدست شدن مایع وقت سرخ کردن رسیده. بعد از داغ شدن روغن شما میتوانید کوکو سیبزمینی را به صورت جدا سرخ کنید و یا مواد را داخل ماهیتابه بریزید و بعد در ماهیتابه را قرار دهید تا مواد خودش را بگیرد. سپس به صورت مربع برش داده و برمیگردانیم تا روی دیگر آن هم سرخ شود.

غذای نونی با سیب زمینی - کوکو سیب زمینی
غذای نونی با سیب زمینی – کوکو سیب زمینی

غذا با سیب زمینی؛اشکنه سیب زمینی

اگر از غذاهای آبکی و سریع الپخت خوشتون میاد حتما این غذارو درست کنید.

مواد لازم: سیب زمینی، پیاز، تخم مرغ، ارد، رب، شنبلیله خشک ، نمک، فلفل، زرد چوبه

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی

در قابلمه ای پیاز هارو تفت داده و زرد چوبه اضافه کنید و حدود سه چهارم ظرف را با آّ جوش پر کنید. سپس آرد تا در نصف استکان آب سرد حل کرده و به مواد اضافه کنید. سیب زمینی های نگینی شده را اضافه کنید و به مدت نیم ساعت در قابلمه را قرار دهید تا سیب زمینی ها پخته شوند. بعد از نیم ساعت شعله را زیاد کنید تا آب کاملا بجوش آید. حالا تخم مرغ ها را شکسته و ده دقیقه مواد را هم نمی زنیم تا تخم مرغ ها خود را ببندد. سپس شنبلیله را به مواد اضافه می کنیم و اجازه میدهیم مواد به مدت 5 دقیقه بجوشند. شما میتوانید موقع سرخ کردن پیاز به مواد رب گوجه فرنگی هم اضافه کنید.

دقت کنید که آخر کار آب اشکنه نباید زیاد باشد. همراه پیاز و یا سبزی نوش جان کنید.

سوفله سیب زمینی با سبزیجات و گوشت

سوفله سیب زمینی نسبت به سیب زمینی تنوری به خاطر سرخ نشدن سیب زمینی ها میتونیم بگیم سالم تر هست. پس بریم سراغ تهیه این غذای بسیار خوشمزه.

مواد لازم: سیب زمینی، گوشت چرخکرده، فلفل دلمه، پنیر پیتزا، سیر، قارچ، ادویه

طرز تهیه سوفله سیب زمینی با سبزیجات و گوشت

سیب زمینی ها رو آب پز می کنیم و به صورت حلقه ای برش میزنیم . این برش ها نباید خیلی نازک و یا ضخیم باشن.

پیازهارو نگینی خورد کنید و در روغن سرخ کنید زردچوبه اضافه می کنیم و سیر رنده شده و گوشت چرخکرده را به مواد اضافه میکنیم. بعد از پخت گوشت چرخکرده ، قارچ های اسلایس شده و فلفل دلمه های نگینی را اضافه می کنیم شما در این مرحله می توانید هویج، کدو و بادمجان نیز به این مواد اضافه کنید. بعد از ده دقیقه که مواد را تفت دادید شعله را خاموش کنید.

کف ظرفی سیب زمینی ها را چیده و لایه از گوشت روی آن میریزیم سپس مقداری پنیر پیتزا روی آن قرار دهید دوباره لایه ای سیب زمینی و سپس مخلوط گوشت و دوباره پنیر پیتزا این مراحل را تا زمانی که مواد تمام نشده ادامه می دهیم . در آخر می توانید روی پنیر پیتزا ذرت و آویشن ریخته و در فر با دمای 180 درجه به مدت 10 دقیقه قرار میدهیم.

املت سیب زمینی اسپانیای

اگر دنبال غذای نونی با سیب زمینی هستید که متفاوت باشه میشه امتحانش کرد،یه غذای کامل برای سحر و افطار

مواد لازم: سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز، گوجه، ادویه

طرز تهیه املت سیب زمینی اسپانیای

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و به صورت حلقه ای برش میدهیم. در روغن داغ سرخ کرده کنار بگذارید. پیاز های نگینی و یا خلالی شده را نیز سرخ کرده و سیب زمینی را به آن اضافه کنید. سپس گوجه هارو پوست گرفته و برش بزنید و ما بین سیب زمینی ها بچینید.

تخم مرغ هارو در ظرفی شکسته و ادویه های مورد نظر رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم. سپس روی سیب زمینی ها میریزیم و منتظر میمونیم کامل بپذه.

غذای نونی با سیب زمینی - املت اسپانیایی
غذای نونی با سیب زمینی – املت اسپانیایی

سالاد سیب زمینی پاریسی

سالاد سیب زمینی باید سس بسیار لذیذی داشته باشد. پس بریم ببینیم در ترکیبات این سالاد خوشمزه چه چیزهایی استفاده شده.

مواد لازم: سیب زمینی، کرفس، تربچه، تخم مرغ، خیارشور، ساقه پیازچه

مواد لازم برای تهیه سس: فلفل، نمک، سس خردل، سس مایونز، خامه ترش

طرز تهیه سالاد سیب زمینی پاریسی

ابتدا همه مواد برای سس رو مخلوط میکنیم و در یخچال قرار میدیم.

حالا سیب زمینی و تخم مرغ را آبپز می کنیم. و پس از سرد شدن به صورت نگینی برش می دهیم. پیازچه و کرفس و تربچه را ریز خورد کرده و اضافه میکنیم. حالا سسی را که آماده کرده بودیم به مواد اضافه می کنیم و هم میزنیم. میزان فلفل و نمک مورد استفاده نسبت به ذائقه هر فرد متفاوت است. برای تزئین می توانید از شوید خشک شده استفاده کنید.

  • اگر خامه ترش نداشتید میتونید از ماست خامه ای استفاده کنید.

سیب زمینی پارمزان شکم پر

سیب زمینی شکم پر را میتوانید به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی مد نظر بگیرید. یکی از غذاهای بسیار لذیذ برای کودکان دلبندتان.

مواد لازم: سیب زمینی، پنیر پارمزان، برگ ریحان، گوشت چرکرده و یا سوسیس و کالباس، پنیر خامه، ادویه

طرز تهیه سیب زمینی پارمزان شکم پر

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و خشک می کنیم. میتوانید پوست را آن بگیرید و یا با پوست این غذا را تهیه کنید. روی سیب زمینی ها را با چنگال سوراخ کرده و در ظرفی قرار میدهیم و کاور میکنیم و فر قرار میدهیم. حدود 20 دقیقه تایم لازم داریم تا سیب زمینی ها نرم شوند.

سپس سیب زمینی ها را نصف کرده و با قاشق اسکوب گوشت داخل آن را تخلیه می کنیم. مواظب باشید دیوار خیلی نازک نشود.

سیب زمینی هایی که خارج کرده اید را با پنیر پارمزان، خامه، برگ ریحان، فلفل، نمک، پودر آویشن و نمک مخلوط کنید. حالا سیب زمینی هایی که داخل آن را خالی کرده بودیم با همین مواد پر میکنیم و رویش را با پنیر پارمزان پر میکنیم. دوباره در ظرف فر قرار داده و گریل را روشن کرده و به مدت 10 دقیقه اجازه میدهیم تا مواد کاملا طلابی شود.

شما می توانید از این لینک مرحله به مرحله همراه عکس این غذای لذیذ را تهیه کنید.

انواع غذا با سیب زمینی - سیب زمینی شکم پر
انواع غذا با سیب زمینی – سیب زمینی شکم پر

توپک سیب زمینی با گوشت

این غذای بسیار لذیذ جزو پایه ثابت های سفره کوچولوهایی هست که بد غذا هستند.

مواد لازم: سیب زمینی،تخم مرغ، گوشت چرخ کرده, رب، آرد ذرت، اولیه

طرز تهیه  توپک سیب زمینی با گوشت

ابتدا سیب زمینی های آب پز شده را کاملا له کرده و تخم مرغ و کره را به آن اضافه می کنیم و کاملا مخلوط میکنیم سپس 2 قاشق چای خوری آرد ذرت به این مواد اضافه میکنیم و می گذاریم تا سرد شود.

در ماهیتابه ای روغن ریخته و گوشت چرخکرده را تفت داده تا تغییر رنگ بدهد سپس رب و پونه کوهی خشک را به مخلوط اضافه میکنیم و هم میزنیم.

سپس از مواد سیب زمینی که حالا کاملا سرد شدند مقداری برمیداریم و وسطش رو کمی گود می کنیم و مواد گوشت رو قرار میدیم و میبندیمش. سپس در 2 قاشق چایخوری آرد ذرت توپک ها رو میغلتونیم. بعد از اینکه همه توپک ها آماده شدند در ظرفی که کمی گود هست روغن رو داغ کرده و می پذیم.

رولت سیب زمینی و گوشت

رولت سیب زمینی یک غذای شیک ،مجلسی و خوشمزه هست که جدا از قیافه ی باکلاسش طعمشم عالیه، شما میتونید به راحتی این خوشمزه رو توی خونه درست کنید اینم بگم که بچه های کوچیک عاشقش میشن، پس با من همراه باشید تا این خوشمزه رو درست کنیم.

رسپی این غذای بسیار لذیذ رو میتونید از این لینک مشاهده کنید. این آموزش همراه با فیلم می باشد.

پاپاس سیب زمینی سوخاری همراه با سس دیپ گودا

میخوام واستون رسپی یک سیب زمینی سوخاری فوق العاده به همراه سس پنیر که بهش دیپ گودا هم میگن آموزش بدم که فوق العاده خوشمزه و جذاب هست پیشنهاد میکنم برای یکبار هم که شده امتحانش کنید. برای تهیه این غذای لذیذ به این لینک مراجعه کنید.

توپک سیب زمینی

از خوشمزه ترین غذاها و پیش غذاهایی که میتویند به راحتی توی خونه درست کنید همین توپک سیب زمین هست که مطمئن باشید طرفداران خیلی زیادی توی خونتون پیدا میکنه، یک عده از دوستان، موقع سرخ کردن توپکها با مشکل مواجه شده بودن و در حین سرخ کردن ،پنیرها بیرون زده بود، اگر برای سرخ کردن به شکل توپک ،مشکل دارید،می تونید به این شکل که توی عکس می بینید درستشون کنید و حتما نیم ساعت قبل از سرخ کردن،در یخچال یا فریزر قرار بدید تا موقع سرخ کردن مشکلی پیش نیاد.

رسپی توپک سیب زمینی رو میتونید از این لینک مشاهده کنید.

توپک سیب زمینی - انواع غذا با سیب زمینی
توپک سیب زمینی – انواع غذا با سیب زمینی

کاسترول مرغ و سیب زمینی فوق العاده خوشمزه

دستور یه غذای خوشمزه رو دارم براتون که تقریبا سریع آماده میشه و به عنوان یه شام سبک و گاهی پیش غذا میشه استفاده کرد.مواد لازمش رو میتونید بنا به سلیقه و ذائقه تون تغییر بدین.از انواع سبزیجات و گوشتها هم میشه استفاده کرد. پس با من همراه باشید با این غذای خوشمزه

رسپی این غذای لذیذ با تمام جزئیات در این لینک قابل مشاهده می باشد.

پیتزا با کراست سیب زمینی :

کسی هست که پیتزا رو دوست نداشته باشه؟ اگر شما بتونید یک پیتزا را به درستی و خوب درست کنید همه عاشقش میشن، شما میتونید بدون نیاز به خمیر و یا خمیر پیتزا اماده که خریدن اون هزینه بردار هست از سیب زمینی به عنوان خمیر استفاده کنید و یک طعم و مزه متفاوت به پیتزای خودتون بدید پیتزا با کراست سیب زمینی یک تنوع فوق العاده در درست کردن پیتزا به حساب میاد.

رسپی این غذای لذیذ رو از این لینک مشاهده کنید.

سالاد سیب‌زمینی مکزیکی با کلم قرمز

درست کردن این سالاد با گوجه فرنگی های کوچک و سرخ شده خیلی راحت و آسون هست روشی معمل به حساب میاد، این سالاد سالادی دوست‌داشتنی که با نان تست خیلی خوشمزه میشه، اما کنار کباب هم میشه گذاشت و از طعم فوق‌العاده‌ش لذت برد.

طعم کمی تند کلم قرمز با سیب‌زمینی ترد و شیرین مکزیکی خیلی خوب و سازگاره. گوجه انگوری به حدی پخته میشه تا شکافته بشه و بعد کباب میشه تا طعمی ذغالی بگیرن. اضافه‌کردن سبزیهای معطر فقط برای اینه که طعم این سالاد به همراه روغن زیتون و نمک و فلفل کامل‌بشه.

رسپی این سالاد بی نظیر رو از این لینک میتونید مشاهده کنید.

مطالب جالب:

خواص سیب زمینی؛ 8 خاصیت جالب سیب زمینی برای بدن

چطور سیب زمینی را در گلدان بکاریم؟

طرز تهیه بولانی سیب زمینی (بولانی کچالو) + ویدیو