بررسی تمامی مضرات، مشکلات و عوارض پرایمر برای پوست

عوارض و مضرات پرایمر را بدانید
عوارض و مضرات پرایمر را بدانید

مشکلات و عوارض پرایمر برای پوست : آنقدر که امروزه در مورد فوائد پرایمر و استفاده از آن برای پوست و هنگام آرایش شنیده‌اید، شاید تا به حا در مورد عوارض و مشکلات پرایمر نشنیده باشد. آیا با مضرات پرایمر آشنایی دارید؟ ایا استفاده همیشه از این کرم درست است؟ با ما همراه باشید تا در مورد مشکلات، مضرات و عوارض پرایمر بیشتر بدانید.

پرایمر چیست و برای چه استفاده می‌شود؟

شاید واژه زیرسازی این روزها در آرایشگاه‌ها زیاد به گوشتان خورده باشد. در واقع زیر سازی با همان پرایمرها صورت می‌گیرد که قبل از انجام آرایش روی پوست زده می‌شود. استفاده از پرایمر به عنوان پایه و پیش آرایش، ماندگاری آن را بیشتر کرده و سبب می‌شود آرایش به شکل بهتری روی پوست بنشیند.

آرایشگرهای حرفه‌ای برای پوشاندن خطوط و ایجاد پوستی یکنواخت، زیر آرایش از آن استفاده‌ می‌کنند. در واقع پرایمر به نوعی چین‌ و ‌چروکهای ریز پوست را پوشش داده و منافذ باز را می‌پوشاند تا پوستی یکدست‌تر برای زیر ارایش به دست آید.

بنر گل من و تو

زیر هر پرایمری باید مرطوب کننده بزنید و بعد از خشک و جذب شدن مرطوب کننده روی پوست، حالا می‌توانید پرایمر بزنید. البته این نکته را مد نظر بگیرید که استفاده از پرایمر عوارضی هم دارد که در ادامه به عوارض پرایمر اشاره خواهیم کرد.

پرایمر چسیت و مشکلات پرایمر
پرایمر چسیت و مشکلات پرایمر

اگر در خصوص پرایمر چیست بیشتر میخواهید بدوندی حتما مطلب اون رو در سایت بخونید چون به شکل کامل مورد بررسی قرار دادیم.

مضرات پرایمر و استفاده مکرر از آن:

باید دقت کنید که استفاده مداوم و به مقدار زیاد از پرایمر اصلاً خوب نبوده و مضراتی نیز به همراه دارد. این روزها هم که تب استفاده از پرایمر و داشتن آرایشی بی نقص و ماندگار بسیار بالا گرفته است، اما باید طرز استفاده صحیحی از هر محصولی را بیاموزیم. در اینجا به مشکلات پرایمر و مضرات آن می‌پردازیم:

1.استفاده بیش از حد از پرایمر و مقدار زیاد:

استفاده از هر محصولی باید اصولی و درست بوده و به اندازه لازم مصرف شود. استفاده از پرایمر در طول زمان می‌تواند آسیبهای جدی برای پوست به همراه داشته باشد. عوارض و مضرات استفاده بیش از حد پرایمر را شاید الان متوجه نشوید. پرایمر باید در حد و اندازه متعادل باشد، زیرا در صورت استفاده به مقدار زیاد برای پوشانندگی، ممکن است سبب شود مواد زیر آرایش آن جمع شود.

2.استفاده روزانه از پرایمر:

یکی از مشکلات پرایمر که میتونه برای شما اتفاق بیوفته استفاده روزانه از اون هست، پرایمر را هیچ گاه در کل روز نگذارید روی پوست صورتتان بماند. زیرا به پوست آسیب می‌زند. پس طرز استفاده، از آن بسیار مهم بوده و زیاده‌روی در آن توصیه نمی‌شود.

آلاینده‌ها بر روی پوست شما باقی می‌مانند. پرایمر باید روی پوست تمیز و به عنوان رطوبت زا استفاده شود.

3.عوارض پرایمر و ایجاد خشکی پوست:

سیلیکای موجود در پرایمرها سبب صاف کردن و یکنواختی پوست می‌شود، اما پوست شما را خشک می‌کند. پس همیشه سعی کنید پرایمری را انتخاب نمایید که ترکیب آن بیشتر آب و کمتر سیلیکا داشته باشد.

4.آسیب به پوست به دلیل مواد شیمیایی:

هر مواد آرایشی یک سری ترکیبات شیمیایی داشته که برای پوست مضر است. یکی از عوارض پرایمر نیز همین آسیب مواد شیمیایی به پوست است که مشکلاتی برای شما بوجود خواهد آورد. پس این محصول و فرآروده را درست و بجا استفاده کنید.

5. عوارض پرایمر و حساسیت پوستی:

یکی دیگر از مشکلات پرایمر این است که پرایمرها مواد پلیمری بوده و پایه اصلی آنها سیلیکون مانند دایمتیکون می‌باشد. اگر پوستتان جوش چرکی دارد و یا مشکلی در پوستتان دارید، حتماً پیش از مصرف و استفاده با متخصص پوست مشاوره کنید و در مورد استفاده از پرایمر مطمئن شوید. چون برخی افراد به دایمتیکون حساسیت پوستی نشان می‌دهند.

مشکلات و عوارض پرایمر
مشکلات و عوارض پرایمر

7.بستن منافذ پوست و نرسیدن اکسیژن به پوست صورت:

از دیگر مشکلات پرایمر این است که پرایمر سبب بستن منافذ پوست می‌شود، وقتی شما کل روز تمام پوست صورتتان را با پرایمر بپوشانید، منافذ آن بسته خواهد ماند و به همین جهت است که پوست را صاف و یکدست می‌کند. به همین دلیل متخصصان پوست زیادی با استفاده مداوم آن مخالفند. زیرا معتقدند اکسیژن به درستی به پوست نرسیده و سلولهای پوستی بخوبی تنفس نمی‌کنند.

در واقع پرایمر همچون مانعی برای رسیدن اکسیژن عمل خواهد کرد. متخصصان پوست معتقدند این امر سبب بوجود آمدن لکه‌های پوستی، جوشهای سر سیاه  وسر سفید می‌شود. حتی در اثر استفاده مکرر و مداوم آن شفافیتی که پوست شما قبل از این داشته را خواهد گرفت.

8.حبس باکتری تولید کننده آکنه:

در افراد دارای آکنه، استفاده از پرایمر سبب می‌شود باکتریهای تولید کننده آکنه در پوست حبس شده و این مورد باعث تشدید آکنه می‌شود پس از دیگر عوارض پرایمر که حتما بشه توجه داشته باشید این مورد است. همچنین درمان آکنه بدین طریق به تآخیر خواهد افتاد.

بایدها و نبایدهای استفاده از پرایمر:

  • توصیه ما این است که پرایمر را هر روز استفاده نکرده و تنها برای جاهایی که مورد نیاز است و مراسمات ویژه دارید استفاده کنید.
  • می‌توانید از ماسکهای طبیعی، ماسک عسل، میوه و یا ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید. بدین ترتیب از مضرات پرایمر در امان خواهید ماند.
  • به مقدار خیلی کم در حد یک نخود برای کل صورت از پرایمر استفاده کنید. استفاده مقدار زیاد سبب جمع شدن آن در زیر آرایش می‌شود. با نوک انشگتان آن را به تمام پوست صورت پخش نمایید.
  • با متخصص پوست مشورت کنید.
  • از پرایمری استفاده کنید که درصد آب بیشتری دارد.
  • در صورت وجود جوش وآکنه شاید بتوان از پرایمرهای ضد آکنه و آن هم به اندازه استفاده نمود. پرایمرهای دارای سالیسیلیک گزینه بهتری برای شما هستند.
  • پرایمرهایی که بر پایه روغن و دارای روغن هستند را بکار نبرید، زیرا پوست را تحریک می‌کنند.
  • از پرایمرهایی استفاده کنید که روی آنها نوشته باشد غیر کومودوژنیک.
  • در صورتی که پرایمر دارای ویتامین Aو E باشد بهتر است.
  • در صورتی که پوستتان منافذ باز دارد، از پرایمری استفاده کنید که کوچک کننده منافذ باشد.
  • قبل از استفاده از هر پرایمری دستورالعمل آن را بررسی نمایید و طبق آن استفاده کنید.
  • اگر بیش از حد فعالیت دارید و عرق می‌کنید از پرایمرهای ضد آب استفاده کنید تا در صورت تعریق مقاوم باشند و آرایشتان را خراب نکنند.

امیدوارم که مطالب بالا مفید بوده باشد. با داشتن مشکلات پرایمر و عوارض ناشی از استفاده از آن قطعاً به صورت روزانه استفاده کمتری خواهید داشت و استفاده از آن را برای شرکت در مراسمهای ویژه و خاص موکول خواهید نمود.

مطالب مرتبط :

آموزش ساخت پرایمر در خانه

بررسی پرایمر فارسالی

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده