میوه‌هایی که سرشار از فیبر هستند

میوه‌هایی که سرشار از فیبر هستند

سلام به گل من و تویی های دوست داشتنی این مطلبو حتما بخونید چون فواید زیادی براتون داره ، برای فواید فیبر تقریبا نمی‌توان پایانی متصور شد؛ از پایین نگه‌ داشتن کلسترول خون گرفته تا قند خون متعادل، کنترل وزن و سلامت هاضمه پس خیلی مهمه

زنان زیر ۵۰ سال باید روزانه ۲۵ گرم فیبر غذایی دریافت کنند که این رقم برای آقایان ۳۸ گرم در روز است و بعد از ۵۰ سالگی این رقم کاهش پیدا می‌کند. تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که آن‌ها روزانه ۱۵ گرم از این ماده مورد نیاز برای بدن یعنی معادل ۴۰ تا ۶۰ درصد میزان ضروری روزانه را دریافت می‌کنند. این درحالی است که تقریبا تمام متخصصان تغذیه بر سر ضرورت مصرف کافی آن برای حفظ سلامت هم عقیده‌اند.

خب بهترین راه برای جا دادن این ماده در برنامه غذایی چیست؟ بر خلاف باور همیشگی‌تان باید بگوییم دانه‌ها بهترین منبع تامین این ماده نیستند و میوه‌ها و سبزیجاتی وجود دارند که فیبر نان نسبت به فیبر آن‌ها بسیار ناچیز است. به همین خاطر تا دیر نشده یخچال را با این میوه‌ها پر کنید.

بنر گل من و تو

میوه های سرشار از فیبر

میوه های دارای فیبر - گل من وتو

انبه

در هر یک عدد انبه تقریبا ۵.۴ گرم فیبر وجود دارد به همین دلیل این میوه به عنوان یکی از منابع خوب تامین این ماده شناخته شده است. به طور کلی هر چه میوه‌‌ای خوش آب و رنگ‌تر باشد فیبر بیشتری در دل خود جا داده است.

گلابی

گلابی میوه‌ای است که برای درست کردن کمپوت، مربا، انواع دسر، نوشیدنی‌ها و غذاهای فصلی زیاد استفاده می‌شود. هر گلابی ۵.۵ گرم فیبر دارد و همین موضوع کافی است که آن را به بالای فهرست خریدها اضافه کنید.

تمشک

تمشک‌ از آن دسته میوه‌هایی است که از قدیم به داشتن فواید و خواص غذایی زیاد معروف بوده است. پس تمشک را هم به بالای فهرست اضافه کنید چرا که تقریبا ۶۰ گرم تمشک ۳.۸ گرم فیبر دارد.

انار

انار در هر غذا و دسر و شیرینی یک عنصر خوب و مفید است و از لحاظ داشتن فیبر، آن هم به مقدار زیاد استثنایی درمورد آن وجود ندارد. هر یک عدد انار دارای ۱۱ گرم فیبر است.

سیب

هر یک عدد سیب حدود ۴.۴ گرم فیبر دارد. این میوهء بهشتی هم یکی از منابع خوب و سرشار از فیبر محسوب می‌شود اما به شرطی که حتما آن را با پوست بخورید زیرا که بیشتر فیبر سیب در پوست آن اندوخته شده است.

خرمالو

به خرمالو لقب میوه خدایان داده‌اند. این میوه می‌تواند در کنار سایر مواد غذایی یک تعادل خوب در ارزش غذایی چیزهایی که می‌خورید ایجاد کند. درمیان میوه‌هایی که فیبر بالایی دارند هر عدد خرمالو دارای ۶ گرم فیبر است.

انجیر

انجیر هم از آن میوه‌های خوش آوازه از لحاظ ارزش غذایی است که هر ۱۰۰ گرم آن ۲.۹ گرم فیبر دارد. یعنی یک انجیر بزرگ تقریبا ۱۰ درصد  نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.

توت فرنگی

توت‌فرنگی هم مانند سایر توت‌ها یا بهتر است بگوییم مثل تمام میوه‌هایی که تا اینجا قرار شد در راس فهرست خریدتان قرار دهید از میوه‌های غنی محسوب می‌شود و پیدا کردن آن در هر فصلی کار سختی نیست. هر ۱۰۰ گرم توت فرنگی حدود ۲ گرم فیبر دارد و همین دلیل خوبی است برای اضافه کردن این میوهء شیرین و دلپذیر به برنامه غذایی‌تان.

کاشت توت فرنگی